Zmiany w strefie parkowania
Wprowadzenie płatnego parkowania na placach Emsdetten i Piastowskim to nie jedyne zmiany w tym systemie, które mają wejść wkrótce w życie. Przedstawił je radnym z Komisji Gospodarki Komunalnej i Rewizyjnej komendant chojnickiej Straży Miejskiej Tadeusz Rudnik.
Projekt odpowiedniej uchwały najprawdopodobniej znajdzie się w porządku obrad lutowej sesji RM. Z przekazanych radnym informacji wynika, że nowe rozwiązania nie będą zmianami kosmetycznymi. Nie będzie żadnych bezpłatnych miejsc, poza zarezerwowanymi dla UM na Starym Rynku. Nadal nie będą pobierane opłaty za postój samochodów służbowych urzędów i jednostek organizacyjnych miasta i gminy Chojnice oraz powiatu chojnickiego. Wydłużony ma być czas funkcjonowania strefy. Od poniedziałku do piątku zamiast 9 – 17, będzie 8 – 18. W soboty jest jeszcze 9 – 13, ma być 9 – 15. W projekcie zapisano także znaczne rozszerzenie granic I strefy. Obejmie ona całą dzisiejszą II strefę, włącznie z pl. Jagiellońskim, ul. Nowe Miasto i parkingiem przy stadionie na ul. Mickiewicza. W nowej II strefie będzie tylko pl. Emsdetten, ul. Okrężna i pl. Piastowski. Nie zostaną podniesione stawki opłat jednorazowych, ale po raz pierwszy od 2004 zmieni się wysokość opłat abonamentowych. Ogólnodostępna w I strefie będzie kosztować za 1 miesiąc 200 zł (jest 100 zł), za 12 miesięcy 600 zł (500 zł). Taka sama w II strefie za miesiąc 100 zł, za rok 300 zł. Ulgowy roczny abonament dla mieszkańców strefy, posiadaczy karty parkingowej oraz właścicieli pojazdów konstrukcyjnie przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych wzrasta z 150 zł do 200 zł. Ma także powstać definicja mieszkańca strefy. Byłaby to osoba posiadająca pojazd osobowy zarejestrowany na jego nazwisko i adres zameldowania na pobyt stały w obszarze ulic wymienionych w uchwale. Dzięki temu miejscy strażnicy będą mogli uniknąć sporów, których do tej pory nie brakuje.
Reklama | Czytaj dalej »
T. Rudnik o wydłużeniu czasu funkcjonowania strefy i zmianie jej obszaru.
W dyskusji radni przede wszystkim zwrócili uwagę na brak informacji o aktualnie obowiązujących przepisach. Mają przez to utrudnioną orientację co do wprowadzanych zmian. Komendant Tadeusz Rudnik zobowiązał się przygotować odpowiednie zestawienie na kolejne posiedzenie komisji. Przekazał też, że nowa uchwała zawierać będzie także tekst jednolity, gdyż od 2004 roku była wielokrotnie zmieniana. Najkrytyczniejsze stanowisko zaprezentował Marian Rogenbuk. – Tu nie chodzi o przyspieszenie rotacji. Przy okazji tej nowelizacji chcemy przemycić fiskalizm, nic innego. Do tego zmierza zmiana godzin, rozszerzenie granic I strefy. Obecny na posiedzeniu pełnomocnik burmistrza ds. osób niepełnosprawnych Marek Czajka dopytywał się o nowe rozwiązania, które obejmą jego „podopiecznych”. - W naszej propozycji wszystkie miejsca będą płatne od początku postoju pojazdu. Osoby niepełnosprawne mogą wykupić tańszy abonament, jak dla mieszkańca strefy. Inaczej nie będzie rotacji – odpowiedział Rudnik.
Sprawdziliśmy przy okazji, jakie informacje o strefie płatnego parkowania można znaleźć na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Chojnicach. Na głównej stronie nie ma linku do działu z informacjami o straży miejskiej czy strefie parkowania. Nie ma także wewnątrz tej witryny. Może w Biuletynie Informacji Publicznej? W głównym menu nadal nie widać. Próbujemy w dziale „Jednostki budżetowe”. Tam wreszcie znaleźliśmy informacje o municypalnych. Jest Regulamin Organizacyjny, Zadania SM, uprawnienia i obowiązki strażników, podział miasta na rewiry. Nic o funkcjonowaniu strefy. Komendant Rudnik po komplet informacji o aktualnych zasadach parkowania w centrum Chojnic zawartych w podjętych uchwałach skierował nas do... Biura Rady Miejskiej. Może warto pójść w ślady niektórych straży gminnych i uruchomić odrębną stronę internetową. Taką ma na przykład słynna gmina wiejska Człuchów.
Pełna treść projektu uchwały do pobrania tutaj.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (40)
- Komentarze Facebook (...)
40 komentarzy
A nie,że taki tłumok zajmuje 2 miejsca bo prawo jazdy za kaczki albo masło dostał a teraz nie umie się zachować!!!!!!!!!!
w mieście i pod marketami brakuje miejsc a takie kowboje z dzikiego zachodu co nie umieją parkować to nieech na rower się przerzucą
Czy to nie jest chore? Zdaje się, że to typowy przykład nierówności obywateli względem prawa, która jest penalizowana tak w naszej konstytucji jak i deklaracji praw człowieka. Czyżby z jakiegoś powodu "władza" mogła więcej?
Mam dwa pytania. Czy ta formacja jest potrzebna ?
Czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby dofinansowanie kilku etatów policjantów zamiast nielubianej w/w służby ?
Policja cieszy się zaufaniem czego nie można powiedzieć o strażnikach i to powinno dać do myślenia.
Stratę MZK i tak się pokrywa, a teraz w kasie będzie dużo więcej kasy.
Niepełnosprawni maja tez płacić chociaż ustawa mówi inaczej- ciekawe....
Niektórzy może rzeczywiście blokują miejsca, ale to nie jest tak że każdy niepełnosprawny ma karte parkingową- zdaje się trzeba mieć problemy z poruszaniem się żeby ją dostać
Takie "opłaty" zmierzające do zasilenia kasy lokalnego samorządu to nic innego jak kolejna odmiana daniny, podatku celowego, w tym przypadku lokalnego. Chyba tylko Finster znowu zapomniał o ekonomii, z której rzekomo ma doktorat. Panie Finster (bo już nie mam ochoty nazywać pana burmistrzem, wszak dla mnie burmistrzem już pan nie jest) proszę sobie przypomnieć, czym jest krzywa Laffera i na podstawie tej nowo nabytej wiedzy zweryfikować wysokość opłat wprowadzanych co rusz przez pana urząd.
To tyle. Finito.
Za przedstawienie propozycji przez P. Rudnika do Rady Miasta dotyczącej nowych parkometrów w mieście oraz podwyżek opłat za parkowanie.
Protest miał by polegać na masowych awariach samochodów na tym odcinku i paraliżu miasta do godz 17
Stracisz zatem tylko tyle paliwa aby tam dojechać, nie polegało by to na bezsensownym jeżdżeniu i spalaniu paliwa
Zgodnie z prawem o ruchu drogowym
Zapraszamy
Za przedstawienie propozycji przez P. Rudnika do Rady Miasta dotyczącej nowych parkometrów w mieście oraz podwyżek opłat za parkowanie.
Protest miał by polegać na masowych awariach samochodów na tym odcinku i paraliżu miasta do godz 17
Stracisz zatem tylko tyle paliwa aby tam dojechać, nie polegało by to na bezsensownym jeżdżeniu i spalaniu paliwa
Zgodnie z prawem o ruchu drogowym
Zapraszamy
A Finio i świta niech płaci jak wszyscy lub chodzi pieszo jak wiceburmistrz Pietrzyk!!!
Bo jakoś o pana osiągnięciach cisza.
Służby mundurowe powinny się wstydzić za to co nosicie na pagonach, moim zdaniem to czysta profanacja zasłużonych tytułów i osiągnięć.
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!