Piątek, 19 Lipca 2019 | Imieniny: Alfreny, Rufina, Wincentego | Pogoda: °C, hPa, wiatr km/h    | zobacz prognozę » ch24 na komórkę
Strona głównaChojnice
Rozmiar tekstu: A A
Tekst mz, ilustracja ms

Zadra pozostanie

Miejski odcinek drogi nr 240, który będzie remontowany.

Miejski odcinek drogi nr 240, który będzie remontowany.

Ową zadrą jest powstanie na terenie gminy Chojnice galerii Brama Pomorza, co poróżniło niegdyś burmistrza Finstera i wójta Szczepańskiego. Włodarz miasta podając informacje nt. dokończenia budowy układu drogowego Chojnice – Silno w trakcie konferencji prasowej odniósł się do budowy galerii, jej wpływu na ruch drogowy w mieście i rozwiązań drogowych, z którymi się nie zgadza.

 

- Ja wielokrotnie przeciwko tej lokalizacji protestowałem jak mogłem. Rozwiązanie z jednopasowym rondem jest kiepskie – ocenił burmistrz Arseniusz Finster. - Nie znam galerii tak wielkiej, gdzie z drogi wojewódzkiej zjeżdża się rondem jednopasowym - dodał.

Reklama | Czytaj dalej »

Ponadto według burmistrza nie wykonano analizy drogowej, jak umiejscowienie galerii w Pawłówku wpłynie na ruch w naszym mieście. Projekt modernizacji drogi Chojnice – Silno powstał wcześniej. Zdaniem włodarza przepustowość skrzyżowań Tucholska – Gdańska czy Tucholska – Przemysłowa może być niewystarczająca.

- Rank Progress pozostanie taką zadrą, do której nie musiało dojść. Gmina nie musiała lokalizować galerii – stwierdził burmistrz Chojnic. Jednocześnie dodał, że będzie wspierał chojnickich kupców, reklamował i zapraszał do centrum miasta. - Atrakcja Starego Rynku i parku jest większa niż nawet najlepsza galeria – ocenił Arseniusz Finster.

Burmistrz o Rank Progress i rozw. drogowych

Zakończenie przebudowy układu drogowego Chojnice – Silno może zacząć się w już marcu 2013 i potrwać do końca roku. Takie deklaracje burmistrz Finster uzyskał podczas spotkania z wicedyrektorem ds. inwestycji Zarządu Dróg Wojewódzkich Włodzimierzem Kubiakiem. Pieniądze z Regionalnego Programu Operacyjnego mogą zostać przyznane w październiku i wówczas zostanie ogłoszony przetarg. Do dokończenia pozostał odcinek od skrzyżowania Gdańska – Tucholska, przez skrzyżowanie z Przemysłową do ronda, które wykona inwestor galerii. Kosztorys inwestycji to 28 mln zł. Gminny odcinek drogi 240 w Pawłowie to też prawdopodobnie przyszły rok.

Artykuł z kwietnia 2011 - "Remont Tucholskiej w 2012?"

Zauważyłeś błąd w artykule? Napisz nam o tym

Artykuł pochodzi z portalu www.chojnice24.pl

33 komentarzy

~qwerty
O netto i ul. Człuchowskiej nie napisałem ani słowa, Więc daruj sobie. Co do ronda przy centrum wzgórze, to zauważyłeś może, że umożliwiono tam samochodom przejazd na wprost bez wjazdu na rondo? Fakt, że to co innego niż rondo dwupasmowe, za to dużo bardziej skomplikowany węzeł drogowy, niż samo pojedyncze rondo. A przy Lidlu jest zwarta zabudowa (pisałem o odcinku od ronda do Lidla) w miejscu, w którym mógłby powstać lewoskręt. Gdyby ktoś o nim pomyślał na etapie projektowania sklepu i drogi, problem dałby się rozwiązać. Nie jestem wszechwiedzący i nie jestem profesjonalistą, więc nie wiem dlaczego miałbym coś "kwestionować profesjonalnie".
21 Września 2012, godzina 10:02
~jw
Oczywiscie mialo byc "zwarta".
21 Września 2012, godzina 09:20
~do qwerty
Lsnisz jak gwiazda porannej infrastruktury... Jak dla Ciebie rondo przy Centrum Wzgorze jest "dwupasmowe" to gratuluje wiedzy. To jest rondo z prawoskretami a nie dwupasmowe. Nie dosc, ze nieprofesjonalnie kwestionujesz zdanie innych to jeszcze probujesz wszystkich przekonac, ze zabudowa kolo Lidla czy Netto na Czluchowskiej jest "zawarta" Czy ty w ogole mieszkasz w Chojnicach?
21 Września 2012, godzina 09:19
~mlask
ja wiem co by udobruchalo burmistrza i rozwiazalo problem paralizu komunikacyjnego, na srodku ronda przy bramie pomorza powinien stanac pomnik Finia i wojta oddajacego mu hołd
21 Września 2012, godzina 07:57
Oceniono 7 razy 1
cala dyskusja o rondach oddala nas od sedna sprawy . czy naprawde nie widzicie jak wami manipuluje finster ?
moze jeszcze jakis cytat?:
1.04.11.2011"Od 2009 roku trwa remont drogi wojewódzkiej nr 240 Chojnice – Silno. Zapowiadana na 2011 rok modernizacja odcinka miejskiego rozpocznie się najprawdopodobniej jesienią przyszłego roku.....Kosztorys inwestorski opiewa na 25 mln zł....Niewykluczone, że roboty obejmą odcinek trochę krótszy, jeśli inwestor galerii w Pawłówku zrealizuje swoje plany budowy ronda przy zjeździe do obiektu. Pieniądze na sfinansowanie tej inwestycji marszałek województwa Mieczysław Struk ma znaleźć w oszczędnościach przetargowych innych inwestycji ze środków z Regionalnego Programu Operacyjnego. Wkrótce w tej sprawie ma dojść do spotkania Arseniusza Finstera z władzami naszego województwa. W rozmowach ma wziąć udział także radny wojewódzki Leszek Bonna oraz poseł Marek Biernacki. - Jeśli okaże się, że z województwa dostaniemy tylko 22 mln zł, to nie będę wahał się, aby zaciągnąć kredyt na brakujące 3 mln zł na ewentualny wkład naszego miasta – zadeklarował burmistrz.Czas najwyższy na realizację tej inwestycji. Oby tylko nie spowodowała paraliżu drogowego tego rejonu miasta i kłopotów funkcjonujących tam podmiotów gospodarczych."
2.17.09.2012 "Zakończenie przebudowy układu drogowego Chojnice – Silno może zacząć się w już marcu 2013 i potrwać do końca roku. Takie deklaracje burmistrz Finster uzyskał podczas spotkania z wicedyrektorem ds. inwestycji Zarządu Dróg Wojewódzkich Włodzimierzem Kubiakiem. Pieniądze z Regionalnego Programu Operacyjnego mogą zostać przyznane w październiku i wówczas zostanie ogłoszony przetarg....Do dokończenia pozostał odcinek od skrzyżowania Gdańska – Tucholska, przez skrzyżowanie z Przemysłową do ronda, które wykona inwestor galerii. Kosztorys inwestycji to 28 mln zł."

wniosek prosty i podobny jak przy innych "cudownych inwestycjach"- opowiadam bajki i gram na czas caly czs zmiejszajac zakres , podnoszac koszt i zawsze "zaoszczedze na przetargu" .
a my sie klocimy jak wyglada droga dwupasmowa i rondo jednopasmowe.
gdyby finster naprawde chcial i mogl to dawno mial mozliwosci prawne i mogl to zrobic.
20 Września 2012, godzina 23:09
Oceniono 5 razy 3
~qwerty
A widziałeś to: http://www.rynekinfrastruktury.pl/public/images/upload/cbf73da243b80424a3fca5aaf41e88e6.jpg to jest to rondo, i jeden z wjazdów na niego. Tych pozostałych wjazdów wcześniej nie widziałem. Przyznaję się do błędu. Widzę fragi, że koniecznie chcesz mieć ostatnie zdanie.
20 Września 2012, godzina 22:12
Oceniono 1 raz -1
~fragi
20 Września 2012, godzina 16:32
~mlody
w tym samym czasie...
20 Września 2012, godzina 15:42
~qwerty
Fragi muszę cię rozczarować, w Polsce istnieją takie ronda. Podam 3 przykłady: w Tarnowie u zbiegu ulic Błonie i Alei Jana Pawła II, w Zamościu u zbiegu ulic Powiatowej, Legionów i Majdan, a także częściowo rondo przy Ergo Arenie na granicy Gdańska i Sopotu. Wracając jednak do Chojnic, to, że szeroko jest przy samym rondzie na Bytowskiej, nie znaczy, że wyżej też. Wjazd do Lidla, jak zapewne zauważyłeś, jest kawałek dalej. Zasadnicze pytanie powinno być takie: co było pierwsze remont Bytowskiej czy Lidl?
20 Września 2012, godzina 15:16
Oceniono 1 raz -1
~fragi
Na Bytowskiej jest wąskie gardło bo zostało zrobione przy remoncie tej ulicy. Przypomnij sobie że wcześniej było szerzej. Po prawej stronie jest tyle trawy że spokojnie mógłby być dodatkowy pas ruchu. Podobnie przy skręcie w Wysoką. Ale reżimowi wcale nie zależy żeby ruch upłynniać czy ułatwiać, z lubością go utrudnia. Co do planowanego zjazdu z Tucholskiej do Bramy Pomorza to czy ulica Tucholska od obwodnicy do Gdańskiej będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku? A może burmistrz chce dwupasowe ronda na jednopasowej ulicy? Nikt nie widzi że to nonsens? Proszę wskazać gdzie już takie rondo zbudowano, wszystkie ulice dochodzące do ronda jednopasowe a samo rondo dwupasowe. Jak miałoby się po nim jeździć?
20 Września 2012, godzina 12:22
Oceniono 4 razy 4
~qwerty
Łał. Nie no słów brakuje. Znalazł nam się specjalista od dróg. Patrząc w tych kategoriach powiem Ci, że przy Centrum Handlowym Matarnia, oprócz wspomnianego przez ciebie znajdują się jeszcze 4 ronda, w tym jedno na parkingu podziemnym i wszystkie są jednopasmowe. Żadne z nich jednak nie znajduje się na drodze wojewódzkiej, ani wyższej rangą. Rondo Kaczmarskiego nie jest dojazdem do Matarni? Jeszcze powiedz, że wszyscy jadący Słowackiego, chcący dostać się do Ikea jeżdżą na około przez obwodnicę. Rondo, o którym byłeś miły wspomnieć, to jednopasmowe, znajduje się poza zjazdem z obwodnicy i korzystają z niego jedynie klienci galerii i mieszkańcy pobliskiego osiedla mieszkaniowego. Czy to nie jest różnica? Dla ciebie pewnie nie. Przy Szadółkach rondo powstanie też nie na obwodnicy, a obok na drogach gminnych. Jak będą tym największym handlowym centrum w Polsce, to wtedy zastanowimy się nad koncepcją skrzyżowań. Na razie to tam jest bida z nędzą i przy zwykłych skrzyżowaniach ludzie sobie zupełnie dobrze tam radzą. A Galeria Bałtycka rondo ma na wjeździe na parking. Na trasie do galerii i na dworzec PKP. No i Centrum Wzgórze w Gdyni, perełka, jak byk rondo dwupasmowe u zbiegu ulic Kazimierza Górskiego, Śląskiej, Drogi Gdyńskiej i dojazdu do galerii. Dalej rondo jednopasmowe na rozwidleniu zjazdów do różnych parkingów. Specjalista z ciebie, że ho ho. Jeszcze jakieś przykłady przytocz. Może w końcu zabłyśniesz. Z miłą chęcią dowiem się, w jaki sposób chcesz wygospodarować miejsce na lewoskręt do Lidla. Mieszkańcy której strony ulicy Bytowskiej mają opuścić swoje domy? Zauważyłeś może, że w tym miejscu jest swoiste "wąskie gardło"? To samo dotyczy ulicy Batorego (ale to chyba przy próbie skrętu na Plac Jagielloński)? W jaki sposób chcesz poszerzać ulice przy zwartej zabudowie? Właśnie dlatego, że już w mieście są takie problemy drogowe, trzeba od razu reagować na te, które mogą pojawić się w niedalekiej przyszłości. Standardem jest, że inwestorzy galerii handlowych partycypują w kosztach przebudowy skrzyżowań do nich prowadzących. Wiadomo, że kasę na skrzyżowanie wyłożą raz. Powinno się pilnować, żeby to było raz, a porządnie. Nie potrzeba nam kolejnego bubla, a rondo jednopasmowe na drodze wojewódzkiej szybko się takim okaże.
20 Września 2012, godzina 10:55
Oceniono 1 raz -1
~do fragiego i qwerty
Do Matarni zjeżdża się z obwodnicy przez rondo jednopasmowe - rondo Kaczmarskiego nie jest dojazdem do galerii a jedynie skrzyżowaniem w ciągu Trasy Sucharskiego. Tak samo ma wyglądać dojazd do Szadółek, które w niedalekiej przyszłości stanowić będą największe centrum handlowe w północnej Polsce. W tej chwili rozbudowujące się na potęgę Centrum Wzgórze w Gdyni tez jest obsługiwane przez zwykle rondo. A Galeria Bałtycka - kojarzycie rondo przy niej? Jednopasmowe, koniec kropka. Ja bym się w Chojnicach zajął prędzej takimi sprawami jak lokowanie dyskontów bez osobnych pasów do skrętu. W sobotę korki na Bytowskiej/Batorego (szczególnie w sezonie), bo brak lewoskrętu do Lidla i skręcający blokuje ruch. Podobnie z nowym netto na Człuchowskiej. Tutaj są realne problemy, a o dojazd do tamtej przyszłej galerii bym się raczej nie obawiał. Pozdrawiam
20 Września 2012, godzina 09:44
Oceniono 5 razy 5
~No nie wierze w to co czytam
w to co ten czlowiek mowi. Mialem go za dobrego gospodarza, ale musze zmienic zdanie. Przeciez tylko sie cieszyc z takiej galerii!! Tylu chojniczan znajdzie prace, kino z prawdziwego zdarzenia, konkurencja wsrod kupcow/sprzedawcow wzrosnie, prestiz Chojnic takze. Gdzie sie powinno budowac galerie handlowe panie burmistrzu?? Ano wlasnie przy obwodnicach miast - na ich obrzezach lub nawet poza nimi. Tak to sie robi na calym swiecie! A tutaj, w Chojnicach, burmistrz wie lepiej - galeria w centrum miasta tak, a na obrzezach nie. Trzymajcie mnie ludzie, bo logika, a raczej jej brak, u burmistrza przeraza. Zaczynam naprawde wierzyc, ze on nie mysli logicznie i zgodnie z interesem mieszkancow a jedynie przez swoja zapalczywosc podejmuje decyzje. Nie wiem czy ktos mu zle doradza czy co? "To nie jest moja galeria, wiec jest zla - jakby byla w miescie, to by byla bardzo dobra" - do tego sie sprowadza zdanie burmistrza. Jak u Kalego w "pustyni i w puszczy" - smiech na sali...
20 Września 2012, godzina 09:36
Oceniono 8 razy 6
~qwerty
Które konkretnie mam ci pokazać? Przybliż sobie google maps, ale włącz satelitę, albo lepiej, rusz pupcię sprzed monitora i przejedź się do miejsc, o których piszesz. Zobaczysz na własne oczy o czym mowa, a może przy okazji jakieś zakupki zrobisz.
19 Września 2012, godzina 16:56
Oceniono 2 razy 0
~fragi
Qwerty, to bardzo interesujące , a możesz mi pokazać te dwa pasy http://goo.gl/maps/Ft4F4
19 Września 2012, godzina 16:12
Oceniono 1 raz 1

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ch24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!

Zaloguj się lub dodaj komentarz jako gość

Zalogowani użytkownicy mogą otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach. Zaloguj się

Zaloguj się

Kursy walut

Aktualne kursy w kantorze PROMES
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 376.00 385.00 DKKDKK 56.00 57.50
EUREUR 422.00 431.00 RUBRUB 5.50 6.40
CHFCHF 378.00 393.00 NOKNOK 43.20 44.70
GBPGBP 469.00 480.00 SEKSEK 39.60 41.10
Aktualizacja: 2019-07-19 15:16
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.
Kursy dla transakcji powyżej 3000 PLN
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 378.00 382.00 DKKDKK 56.60 57.30
EUREUR 424.00 427.50 RUBRUB 5.60 6.30
CHFCHF 383.00 389.00 NOKNOK 43.80 44.50
GBPGBP 471.00 477.00 SEKSEK 40.00 40.80
Aktualizacja: 2019-07-19 15:16
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.

Sondaże Ch24 archiwum »

Urlop wykorzystasz:





Ceny paliw2019-07-17

E95 E98 ON LPG
BP 5.05 zł 5.41 zł 4.99 zł 1.95 zł
Circle K 5 zł - 4.94 zł 1.9 zł
Lotos Optima 5.01 zł - 4.94 zł 1.91 zł
MZK 5 zł 5.15 zł 4.94 zł 1.99 zł
Orlen 5.02 zł 5.26 zł 4.95 zł 1.92 zł
PKS 5.01 zł - 4.94 zł 1.91 zł

Drogi Użytkowniku,

przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych podczas korzystania z naszego portalu. Zamykając ten komunikat (poprzez kliknięcie "X", przysiku "Przejdź do serwisu") zgadzasz się na opisane niżej działania.

Wykorzystanie danych

Masz pełne prawo zgłosić podmiotowi przetwarzającemu Twoje dane osobowe żądanie dostępu do tych informacji, ich poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

Zakres i cele przetwarzania Twoich danych oraz szczegółowe informacje o Twoich prawach opisane zostały w Polityce prywatności oraz Regulaminie portalu, z którymi możesz zaponać się w każdej chwili.

Pliki cookies

Stosujemy pliki cookies i inne podobne technologie w celu:

Zakres wykorzystania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Nie wprowdzając zmian zgadzasz się na zapisywanie plików cookies w pamięci Twojego urządzenia.

Szczegółowe informacje nt. sposobu wykorzystania plików cookies znajdziesz w Regulaminie portalu.

Przejdź do serwisu Zamknij