Wtorek, 23 Kwietnia 2024 | Imieniny: Ilony, Jerzego, Wojciecha chojnice24 na komórkę
Strona głównaChojnice
Rozmiar tekstu: A A
tekst i fot. je

Coraz bliżej likwidacji linii kolejowych

Dworzec PKP w Chojnicach.

Dworzec PKP w Chojnicach.

Wczoraj (30.11) w Kościerzynie odbyło się spotkanie samorządowców z zachodniej części województwa pomorskiego z wicemarszałkiem Ryszardem Świlskim. Dyskutowano na nim na temat planów ograniczenia liczby połączeń kolejowych, które mają wejść w życie od 9 grudnia.

Miasto Chojnice było reprezentowane przez wiceburmistrza Edwarda Pietrzyka, gmina Chojnice przez zastępcę wójta Piotra Stanke, powiat chojnicki przez wicestarostę Przemysława Bieska – Talewskiego. Obecni byli także posłowie Marek Biernacki oraz Stanisław Lamczyk. Byli także przedstawiciele spółek Przewozy Regionalne, Arriva oraz Szybka Kolej Miejska. Wczorajsze spotkanie było efektem dyskusji, która wywiązała się na ostatniej sesji Sejmiku Województwa Pomorskiego. Wówczas zdecydowano o zorganizowaniu cyklu spotkań konsultacyjnych z samorządowcami, by przekazać im informacje o planach ograniczenia liczby połączeń wraz z uzasadnieniem, wysłuchać opinii na ten temat. Jak przekazał nam Edward Pietrzyk, spotkanie w Kościerzynie trwało około 70 minut. – Ryszard Świlski przekazał nam, że na czterech liniach o najmniejszych potokach pasażerskich w skali województwa od marca 2013 roku może być zawieszone kursowanie pociągów osobowych. Są to Chojnice – Kościerzyna, Chojnice – Szczecinek, Czersk – Kościerzyna oraz Słupsk – Ustka. Od 9 grudnia na tych dwóch pierwszych liniach ulegnie likwidacji po jednej parze połączeń. Jako powód podał wzrastające o około 30% koszty dostępu do linii kolejowych. Najostrzej skrytykował te plany poseł Biernacki, który pytał o sens kupowania przez województwo nowych szynobusów. Marszałek zapowiedział, że bez wsparcia finansowego ze strony lokalnych samorządów plany likwidacji linii i połączeń zostaną wdrożone. Jedynie przedstawiciel miasta Kartuzy wyraził zainteresowanie rozmową na ten temat. Inni samorządowcy tłumaczyli się, że mają już gotowe prowizoria budżetowe bądź brakiem pieniędzy. Wybieram się wraz z burmistrzem Arseniuszem Finsterem do Człuchowa na poniedziałkowe (3.12) spotkanie, gdzie oprócz władz tego miasta, będzie wójt Zbigniew Szczepański oraz wójt gminy Człuchów Adam Marciniak. Przekażę tam uzyskane w Kościerzynie informacje – poinformował nas Edward Pietrzyk.

Reklama | Czytaj dalej »

Tak przed wyjazdem swego zastępcy na to spotkanie skomentował Arseniusz Finster plany zmniejszenia ilości połączeń kolejowych – Musimy głośno mówić o tym, że w wyniku restrukturyzacji tych połączeń oraz modernizacji innych linii kolejowych, tworzy się podział naszego województwa na okręg A i B. My jesteśmy w B. Mamy fatalny dojazd do Gdańska.

Zauważyłeś błąd w artykule? Napisz nam o tym

Artykuł pochodzi z portalu www.chojnice24.pl

73 komentarzy

~Realista
"W mojej ocenie nie ma innego wyjścia - mówi Ryszard Gołuchowski. - W materiale, który został kilka dni temu wyemitowany w TVP Gdańsk, wicemarszałek województwa przyznał, że ze względu na brak funduszy pociągi na tych liniach faktycznie przestaną jeździć. Nie odpowiadam za słowa Leszka Bonny - powiedział nam w środę Ryszard Świlski. - Tak naprawdę nikt nie wie jeszcze, co się wydarzy w marcu."

Źródło: http://tiny.pl/h2q9h
04 Stycznia 2013, godzina 07:47
~loki
Brak jakiegokolwiek komentarza. To tragedia, jeżeli przelicza się pieniądze i wydatki, a nie liczą się ludzie? My drodzy wyborcy ich wybieramy, a oni nam umilają życie. Dbają za to o własne pensje i diety!!!
10 Grudnia 2012, godzina 20:47
Oceniono 2 razy 2
~pkp
"Zmiany na Pomorzu

Najważniejsze informacje dotyczące nowego rozkładu jazdy pociągów regionalnych na Pomorzu to: krótsze trasy i mniej połączeń. Zniknie połączenie na linii Czersk-Kościerzyna, a na liniach Chojnice-Szczecinek i Chojnice-Kościerzyna będzie mniej połączeń. Powodem jest niska popularność tras."

http://www.tvn24.pl/nowy-rozklad-na-kolei-sprawdz-co-sie-zmieni-w-twoim-regionie,293144,s.html

Decyzja zapadła, te rozmowy i pseudokonsultacje były tylko formalnoscia, pan marszałek ze swoja klika jakos nie specjalnie przejął sie trudnosciami mieszkanców naszego regionu.
07 Grudnia 2012, godzina 14:49
Oceniono 6 razy 6
~Niezadowolony
Pan Finster wybrał sobie grupe docelową - emerytów, na których liczy i dla których remontuje skwerki i ławeczki, a młodzi cóż są grupą wywrotową wyborczo. Może jakaś furmanka do kościerzyny albo szczecinka się znajdzie. Jak nie będzie dofinansowania do przewozów bedzie kasa może na jakiś finezyjny mostek w parku 1000lecia im ......
04 Grudnia 2012, godzina 18:26
Oceniono 15 razy 15
~Racjonalista
Naczelna zasada obecnej władzy (PO, PiS, SLD, PSL etc.): hołota haruje, elita żeruje (galerie, parki, baseny, centra kulturowe i pseudonaukowe, mosty zwodzone, bajeczne wynagrodzenia...). Jawna i dotychczas bezkarna gra pozorów w elitarnym wydaniu. Jest takie prawo fizyczne (constructal law), z którego jednoznacznie wynika, że PRZETRWANIE systemu (np. miasta), a nie tylko rozwój, zależy od rozwoju szlaków komunikacyjnych o CORAZ WIĘKSZEJ przepustowości. Nawet utrzymanie bieżącego stanu nie wystarczy. Panie Finster i spółka, czy przetrwanie i rozwój miasta, zgodnie z zasadami fizyki, zależy od liczby i jakości posiadanych galerii, parków, basenów...? Pomyślmy...
04 Grudnia 2012, godzina 11:55
Oceniono 9 razy 7
~Puste Obietnice
Naprawdę dziwne jest to ze lekka ręka marszałek odcina dużą część ludności województwa od mozliwosci rozwojowych. Gdzie pieniądze na modernizacje berlinki? Teraz likwidacja połaczen kolejowych. A co dalej? Szkoły, komisariaty, sądy? Stocznia została zniszczona w sposób wzorowy, teraz wzieli sie za kolej.
04 Grudnia 2012, godzina 10:54
Oceniono 3 razy 3
~Justyna
Widać władza nie myśli przyszłościowo. Jeśli nie będzie dostępu do infrastruktury nikt nie będzie chciał tutaj inwestować. Nie będzie stanowisk pracy i nie będzie pieniędzy wpływających do budżetu miasta. Koło się zamyka. Oczywiście likwidacja połączeń rozwiązuje problemy finansowe..ale niestety tylko na krótką metę, później niestety będą widoczne jedynie skutki negatywne. Podobno kolej jest przyszłością - wiec dlaczego likwidować połączenia? może właśnie warto byłoby zainwestować w kolej - wtedy może więcej ludzi chciałoby podróżować takim środkiem transportu. Kolej jaka jest taka jest - myślę że ma swoich zwolenników jak i przeciwników, aczkolwiek na dzień dzisiejszy jest to najtańszy środek transportu - a myślę że niektórzy ludzi biorą to pod uwagę dojeżdżając do pracy bądź chociażby na studia. Trzeba pamiętać że plan operacyjny i taktyczny mają pomóc w realizacji planu strategicznego. Jeśli infrastruktura się będzie rozwijała to będzie się rozwijał także przemysł. Proste.
04 Grudnia 2012, godzina 09:32
Oceniono 7 razy 7
~nkad
Reasumujac 30 lat transformacji, kiedys ze stacji chojnice odjezdzalo 80 pociagów teraz 30 i jeszcze likwiduja, kiedys do lekarza specjalisty szedlem rano o 9 do rejestracji i o 13 tej tego samego dnia do lekarza. Dzisiaj jak pojade o 3 w nocy to zarejestruje sie do endokrynologa za pol roku. Ale to wszystko zeby zylo sie lepiej - ale zapomnieli dodac ze tylko nielicznym, generalnie zaniechanie leczenia to chyba zaewaluowana eutanazja, no ale po 65 roku zycia jak było napisane w pracy doktorskiej znanego polityka to leczenie jest juz nieuzasadnione ekonomicznie. Sami sobie zgotowaliscie ten los - historia sie powtarza, moze nie tak radykalnie ale nie wiadomo do czego to jeszcze doprowadzi
03 Grudnia 2012, godzina 23:06
Oceniono 14 razy 14
~PO to partia dyletantów
Trzyma się tylko dlatego, że sprzyjają im media i straszą Pisem, a ciemny lud to kupuje - ciekawe jak długo. Polikwidujcie jeszcze więcej, zobaczymy jak długo ludzie to wytrzymają. A burmistrz niech się dalej podlizuje tym co są przy władzy, która go robi w jajo na każdym kroku. Co on zrobił w sprawie tych połączeń kolejowych, żeby je zachowa? A no NIC - krótkie i zwięzłe NIC. Ciekawe też gdzie ten cały "spec od kolei" Lamczyk, co to góry złote z dworcem w Chojnicach obiecywał. Wstydźcie sie!
03 Grudnia 2012, godzina 21:16
Oceniono 12 razy 12
~chojniczanin
Już nie chodzi o kolej i dworzec.
Ludzie dlaczego jesteście tak za fascynowani tym co wyrabia administracja i rząd PO w kraju. Nie mogę tego pojąć. Każdemu źle ale na PO i Tuska wszyscy głosują. Nie widzę tutaj sprzeciwu .
Czy kraj jest Wam tak obojętny??
Każdy przymyka oko??
03 Grudnia 2012, godzina 20:40
Oceniono 9 razy 7
~Endy
dlaczego Panowie zamiast miasta Chojnice i gminy Chojnice nie wprowadzicie miasta i gminy Chojnice ? Oszczędzicie co najmniej kilkadziesiat etatów - będą pieniądze na dotacje do przewozów może i obiadów dla najbiedniejszych uczniów. No dlaczego Panie Burmistrzu woli Pan dublować urzędy ? Mam nadzieje że odpowie Pan na forum bo to bardzo ciekawe. Pytam bardzo grzecznie
03 Grudnia 2012, godzina 19:17
Oceniono 13 razy 5
~WUP
Link do Wojewódzkiego Urzędu Pracy: http://www.wup.gdansk.pl/rynek_pracy/
03 Grudnia 2012, godzina 18:46
Oceniono 4 razy 2
~Mieszkaniec Gdańska k. Chojnic
I co nam niby da więcej ta Bydgoszcz? Kujawsko - Pomorskie, byłoby dla nas jeszcze gorszym rozwiązaniem, gdyż tam liczy się tylko Bydgoszcz i Toruń, a reszta, to wystarczy sobie zobaczyć jak wyglądają miasta typu Tuchola, Sępólno czy nieco większe zbliżone wielkością do Chojnic. My dalibyśmy im całkiem sporo.
No i wystarczy porównać Gdańsk, który jest dużo większym ośrodkiem i przede wszystkim bogatszym, z dużo większymi możliwościami (przykład pierwszy z brzegu, Euro 2012 czy też finał Europejskiej Stolicy Kultury w której to Bydgoszcz odpadła bardzo szybko).
Ale z niektórych wpisów wnioskuje, że w latach 90 Chojnice to była kraina mlekiem i miodem płynąca i przede wszystkim również bardzo nowoczesna, bo należeliśmy do Bydgoszczy. Gdybyśmy dziś byli w Bydgoskim, to ciekawe co byś pisał gdybyś w podróży do Tczewa, musiał się w jakiejś wiosce na granicy województw przesiadać bo się zmienia województwo (to samo na innych połączeniach). W taką politykę teraz idzie ta Twoja Bydgoszcz.

Przy okazji, ma ktoś może jakiś link do jakiś statystyk dotyczących poziomu bezrobocia w województwie Pomorskim i innych podobnych statystyk? Chętnie przyjrzałbym się jak wyglądają Chojnice na tle reszty Pomorskiego.
03 Grudnia 2012, godzina 18:01
Oceniono 11 razy 3
~chojniczanin
Proponuję przeprosić Bydgoszcz i wrócić do tej stolicy województwa
03 Grudnia 2012, godzina 16:22
Oceniono 11 razy -1
~młody
Nie ma przyszłosci w Chojnicach? Przeciez nowa biedronke maja budowac, zatrudniac beda luydzi do pracy

A tak serio to ostatni gasi swiatło...(
03 Grudnia 2012, godzina 13:24
Oceniono 4 razy 4

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!

Zaloguj się lub dodaj komentarz jako gość

Zalogowani użytkownicy mogą otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach. Zaloguj się

Zaloguj się

Kursy walut

Aktualne kursy w kantorze PROMES
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 402.00 412.00 DKKDKK 51.70 55.10
EUREUR 429.00 436.00 RUBRUB 4.20 4.45
CHFCHF 440.00 449.00 NOKNOK 31.20 33.00
GBPGBP 497.00 505.00 SEKSEK 36.30 37.30
Aktualizacja: 2024-04-23 16:49
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.
Kursy dla transakcji powyżej 3000 PLN
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 402.21 406.46 DKKDKK 51.80 55.00
EUREUR 430.38 434.69 RUBRUB 4.20 4.45
CHFCHF 439.98 446.38 NOKNOK 31.30 32.90
GBPGBP 498.62 504.02 SEKSEK 36.30 37.10
Aktualizacja: 2024-04-23 16:49
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.

Sondaże Chojnice24 archiwum »

Co sądzisz o wycince drzew pod inwestycję na ul. Ceynowy w Chojnicach?




Ceny paliw2024-04-23

E95 E98 ON LPG
BP 6.87 zł 7.57 zł 6.98 zł 2.69 zł
Circle K 6.82 zł - 6.92 zł 2.69 zł
Mol Chojnice 6.82 zł - 6.93 zł 2.69 zł
MZK 6.71 zł 7.29 zł 6.82 zł 2.72 zł
Orlen 6.82 zł 7.57 zł 6.93 zł 2.69 zł
PKS 6.78 zł - 6.86 zł 2.72 zł

Drogi Użytkowniku,

przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych podczas korzystania z naszego portalu. Zamykając ten komunikat (poprzez kliknięcie "X", przysiku "Przejdź do serwisu") zgadzasz się na opisane niżej działania.

Wykorzystanie danych

Masz pełne prawo zgłosić podmiotowi przetwarzającemu Twoje dane osobowe żądanie dostępu do tych informacji, ich poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

Zakres i cele przetwarzania Twoich danych oraz szczegółowe informacje o Twoich prawach opisane zostały w Polityce prywatności oraz Regulaminie portalu, z którymi możesz zaponać się w każdej chwili.

Pliki cookies

Stosujemy pliki cookies i inne podobne technologie w celu:

Zakres wykorzystania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Nie wprowdzając zmian zgadzasz się na zapisywanie plików cookies w pamięci Twojego urządzenia.

Szczegółowe informacje nt. sposobu wykorzystania plików cookies znajdziesz w Regulaminie portalu.

Przejdź do serwisu Zamknij