Sobota, 25 Listopada 2017 | Imieniny: Elżbiety, Katarzyny, Klemensa | Pogoda: 6°C, 1006 hPa, wiatr 4.8 km/h    | zobacz prognozę » ch24 na komórkę
Strona głównaChojnice
Rozmiar tekstu: A A
tekst je, fot. Piotr Hukało

Samorządowcy piszą listy protestacyjne

Mieczysław Struk w towarzystwie Arseniusza Finstera i Stanisława Skai w sierpniu 2012 zwiedza park 1000-lecia.

Mieczysław Struk w towarzystwie Arseniusza Finstera i Stanisława Skai w sierpniu 2012 zwiedza park 1000-lecia.

Zaniepokojeni planami ograniczenia połączeń kolejowych samorządowcy z powiatów chojnickiego i człuchowskiego wspólnie napisali listy protestacyjne adresowane do ministra transportu Sławomira Nowaka i marszałka województwa pomorskiego Mieczysław Struka.

Podpisali się pod nimi wszyscy włodarze gmin powiatu chojnickiego, części gmin z powiatu człuchowskiego oraz obydwaj starostowie. Ministrowi Nowakowi autorzy listu przekazali informacje, które uzyskali w czasie spotkania z 30 listopada, które miało miejsce w Kościerzynie. Wyjaśnienie, iż główną przyczyną wzrostu kosztów funkcjonowania połączeń kolejowych jest podwyżka o 30% opłat za dzierżawę torów, uważają za niezrozumiałe i irracjonalne. – Wiemy, iż na naszym terenie nie dokonano modernizacji żadnej linii kolejowej, nie dokonano modernizacji torowisk, co mogłoby uzasadniać wzrost kosztów dzierżawy – stwierdzili samorządowcy. Zauważyli ponadto w liście do ministra, że „likwidacja połączeń kolejowych spowoduje większe niszczenie infrastruktury drogowej, zwiększenie natężenia ruchu, a co za tym idzie, przyspieszenie degradacji połączeń dróg, nie będących chlubą Polski, nie mówiąc o Europie. Większość połączeń drogowych w południowej części województwa pomorskiego z metropolią trójmiejską opiera się na drogach przedwojennych lub z okresu środkowego PRL przewidzianych na inne tonaże i natężenie ruchu”.

Reklama | Czytaj dalej »

Marszałkowi Strukowi, jako jeden z argumentów za utrzymaniem zagrożonych likwidacją linii kolejowych, podano: „W odczuciu społeczności lokalnej brak tanich, wygodnych i bezpiecznych rozwiązań komunikacji publicznej na terenie południowej części województwa wytwarza niepokojące zjawisko zmniejszania konkurencyjności jego mieszkańców w walce o dostęp do miejsc pracy, edukacji czy służby zdrowia.”

Mamy nadzieję, że treść tych listów spowoduje jeszcze reasumpcję zaplanowanych decyzji – stwierdził dziś (7.12) burmistrz Arseniusz Finster. Kolejnym etapem starań samorządowców jest spotkanie z Mieczysławem Strukiem, do którego ma dojść najpóźniej na początku stycznia 2013 roku.

List protestacyjny do ministra S.Nowaka

List protestacyjny do marszałka M.Struka

Zauważyłeś błąd w artykule? Napisz nam o tym

Artykuł pochodzi z portalu www.chojnice24.pl

13 komentarzy

~asd
polaczenie do koscierzyny to srednio kilkanascie osob w chojnicach i dodatkowo 20 -40 na trasie do koscierzyny dodatkowo, srednio 30 osob na calej trasie, na takie przewozy pociag jets nieoplacalny,

kolej nie jest jedynym sposobem transportu ,

dziwne tylko ze niedawno remontowali rpzejazdy na tej trasie teraz zamykaja linie
10 Grudnia 2012, godzina 19:36
Oceniono 2 razy 2
~Ludzie listy poszą
Uratuje połączenia likwidowane tylko list do Berdyczowa.
10 Grudnia 2012, godzina 15:16
Oceniono 1 raz 1
~koło
A wystarczyłoby poczekać na realizację PKM. Podejrzewam, że ludzie podróżujący do Gdańska przenieśliby się na połączenie przez Kościerzynę. Wszak i tak trzeba się przesiadać, a w Kościerzynie będzie większe prawdopodobieństwo, że trafi się na pociąg PR a nie InterCity. Dodatkowo będzie szybciej, bo linia będzie zmodernizowana a i nie trzeba będzie przepuszczać innych "ważniejszych" pociągów. Po realizacji PKM z Kościerzyny będzie można dojechać do Wrzeszcza po torach nowej linii SKM, bez konieczności podróżowania do Gdyni. Żeby zarządzać koleją trzeba mieć łeb na karku i wiedzieć co się robi i zwyczajnie chcieć. W Gdańsku nie chcą utrzymywać naszych linii bo nie mają w tym interesu. Studenci i uczniowie dojeżdżający do szkół ich nie interesują. Studenci i uczniowie nie przynoszą zysków, nawet bilety mają dotowane. Gdańskich urzędników interesują pieniądze. Utrzymają linię kolejową wszędzie tam, skąd ludzie będą dojeżdżać do pracy do Trójmiasta. Resztę mieszkańców województwa mają w tylnej części ciała.
10 Grudnia 2012, godzina 11:36
Oceniono 2 razy 2
~do sljkd
O czym ty wogóle piszesz? Jakie 30 osób? O jakim połaczeniu piszesz? Normalną rzecza jest ze im mniejsza oferta połaczen tym mniejsza liczba zainteresowanych. I to jest błędne koło, bo z roku na rok spadac bedzie liczba połaczeń a tym samym pasazerów coraz mniej bedzie co, dzieki takiemu mysleniu jakie prezentujesz, bedzie podstawa do likwidowania linii kolejowych. Tylko jakims dziwnym trafem samorządowcom sie nie opłaca, PKP sie nie opłaca ale niemieckim liniom DB sie opłaca i inwestuja juz w Polsce.
10 Grudnia 2012, godzina 08:04
Oceniono 3 razy 3
parę fotek z wczorajszego pożegnania na trasie z Kościerzyny do Czerska
http://www.fotosik.pl/u/gary18/album/1359163
09 Grudnia 2012, godzina 15:10
Oceniono 1 raz 1
~olek
Psy szczekają a karawana jedzie dalej ...

z 30 pociągów od 09.12.2012 zostalo juz tylko 24 , do marca cpotem bedzie 18 a za rok pewnie juz nic nie zostanie , oprocz biedronki w budynku dworca ... tak to widze
09 Grudnia 2012, godzina 12:40
Oceniono 4 razy 4
~sljkd
ale czego sie spodziewacie ? ze pkp bedzie utrzymywac droznikow, kolejarzy na stacjach posrednich ,konduktora i maszyniste na trasie gdzie jezdzi 30 osob w pociagu ?


niech to sobie kazdy obliczy - 30 biletow po 10zl tj 300zl to nawet nie pokrywa kosztow zatrudnienia osob, a gdzie paliwo, amortyzacja, dostep do infrastruktury,

jezeli w pociagu nie ma 100 osob to sie to kwalifikuje na autobus a nie pociag !!!

08 Grudnia 2012, godzina 22:26
Oceniono 8 razy 2
~www
no to patrz prosty czlowieku - ja sie staralem , nic wiecej nie moglem zrobic,

trzeba zakupic autobusy zalozyc spolke komunalna przewozy chojnickie i dotowac lekko aby jezdzily po likwidowanych liniach

nowak nic nie da, chojnice to nie kolebka po, on tylko lubi po
08 Grudnia 2012, godzina 19:29
Oceniono 7 razy 3
~obywatel gorszej częsci województwa
TYm samym wzrosną nasze szanse na pieniadze na tzw. centrum kultury miast bałtyckich. Po prostu bedziemy nie lada atrakcja turystyczną - skansenem, miastem bez zadnych perspektyw rozwojowych.
08 Grudnia 2012, godzina 09:53
Oceniono 8 razy 8
~xxx
Tymczasem dzisiaj pożegnanie linii Kościerzyna-Czersk. Odchodzi piękna, malownicza, borowa trasa. Szkoda...
08 Grudnia 2012, godzina 07:17
Oceniono 6 razy 6
~fela
Ale mają refleks. A gdzie byli, jak był czas żeby móc cokolwiek z tym zrobić? Spali, czy co? Teraz to sobie mogą...
07 Grudnia 2012, godzina 22:50
Oceniono 10 razy 8
~mlody
no to się panowie "trochę" spóźnili z interwencją. pic na wodę fotomontaż. oni nie mają pojęcia o odpowiedzialnym rządzeniu.
07 Grudnia 2012, godzina 22:13
Oceniono 7 razy 5
~Kostek Bałm
To tak a propos dołowania kolei w Polsce:

http://www.zm.org.pl/?a=znkp-list_otwarty-12c
07 Grudnia 2012, godzina 20:36
Oceniono 3 razy 1

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ch24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Zaloguj się lub dodaj komentarz jako gość

Zalogowani użytkownicy mogą otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach. Zaloguj się

Zaloguj się

Pozdrowienia dodaj

0 znaków

Kursy walut

Aktualne kursy w kantorze PROMES
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 349.00 361.00 DKKDKK 55.60 57.00
EUREUR 416.00 426.00 RUBRUB 5.50 6.60
CHFCHF 353.00 368.00 NOKNOK 42.40 43.90
GBPGBP 464.00 476.00 SEKSEK 41.60 43.10
Aktualizacja: 2017-11-25 12:18
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.
Kursy dla transakcji powyżej 3000 PLN
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 351.00 359.00 DKKDKK 56.00 56.70
EUREUR 418.00 423.00 RUBRUB 6.04 6.05
CHFCHF 357.00 364.00 NOKNOK 43.00 43.70
GBPGBP 467.00 472.00 SEKSEK 42.20 42.90
Aktualizacja: 2017-11-25 12:18
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.

Sondaże Ch24 archiwum »

Czy skrzyżowanie ul. Reymonta z Żeromskiego jest niebezpieczne i wymaga rozwiązań tj. progi spowalniające, lustro, przejście dla pieszych lub inne?




Ceny paliw2017-11-23

E95 E98 ON LPG
123 Statoil 4.61 zł 4.96 zł 4.47 zł 2.05 zł
BP - - - -
Lotos Optima 4.61 zł - 4.49 zł 2.05 zł
MZK 4.58 zł 4.78 zł 4.45 zł 2.07 zł
Orlen 4.62 zł 4.97 zł 4.48 zł 2.06 zł
PKS - - - -