Piątek, 20 Września 2019 | Imieniny: Eustachego, Faustyny, Renaty | Pogoda: °C, hPa, wiatr km/h    | zobacz prognozę » ch24 na komórkę
Strona głównaRegion
Rozmiar tekstu: A A
Tekst i fot. mz

Tempo bardzo dobre

Pobocze przygotowane pod ścieżkę między Chocińskim Młynem a Sworami.

Pobocze przygotowane pod ścieżkę między Chocińskim Młynem a Sworami.

Trwa budowa ścieżek rowerowych na terenie gminy Chojnice. Dotyczy to dalszych odcinków Kaszubskiej Marszruty - od Chocińskiego Młyna, a także długo wyczekiwanej ścieżki do Lichnów. Część z nich ukończona będzie jeszcze tej jesieni. Od Charzyków do Swornychgaci będzie można dojechać drogą rowerową w czerwcu przyszłego roku.

 

- Chwalę tempo w tej chwili, w przeciwieństwie do roku ubiegłego - przyznaje wójt Zbigniew Szczepański. Proces inwestycyjny związany z Kaszubską Marszrutą trwa. Podzielony jest na trzy etapy. Do końca października musi być gotowy odcinek od granicy z gminą Konarzyny do zjazdu na Babilon. Koszt to 288 tys. zł. Kolejne to z Chocińskiego Młyna do Swornychgaci i dalej do Drzewicza, które mają potrwać do końca maja przyszłego roku i kosztować 1,3 mln zł. Wykonawcą obu jest charzykowski Marbruk.

Reklama | Czytaj dalej »

Trwa też budowa ścieżki rowerowej do Lichnów o długości 1,9 km za niespełna milion złotych. 200 tysięcy do gminnej inwestycji dokłada powiat. - Tempo jest bardzo dobre - ocenia włodarz. Przetarg na ścieżkę wygrał Pol-Dróg Gdańsk. - Oni prawdopodobnie tylko położą asfalt, a tak robotę mają nasze firmy, m.in. Edmel, który ma siedzibę w Lichnowach - informuje Szczepański. Prace planowo powinny potrwać do końca października. - Asfalt sprzyja rolkarzom, których szczególnie będziemy zapraszali. Polbruk jest dla nich niebezpieczny, w wypadku gdy są jakieś uskoki - mówi wójt.

Ponadto w urzędzie gminy chcą zlecić opracowanie dokumentacji projektowej ścieżek na odcinkach od drogi nr 235 do Krojant i do Klawkowa.

Zauważyłeś błąd w artykule? Napisz nam o tym

Artykuł pochodzi z portalu www.chojnice24.pl

6 komentarzy

~Ile km
z Chojnic do Lichnów, czy 1.9km. to nie za mało.
11 Września 2013, godzina 11:33
Oceniono 12 razy 10
~rowerzysta
a ja poruszając się szosówką i tak będę mieć wyj.... na te buble drogowe
11 Września 2013, godzina 10:26
Oceniono 14 razy 12
~nieśmiały parafianin
Uważam, że we wszystkich miejscach kolizyjnych, gdzie ścieżki rowerowe przecinają się z ruchem samochodowym, konstruktorzy ścieżek powinni zaplanować docelowo bezkolizyjne rozwiązania - mosty lub tunele, cokolwiek będzie lepszym rozwiązaniem.

Aktualnie z powodu braku pomysłów jak rozwiązać potencjalnie kolizyjne punkty, konstruktorzy ścieżek po prostu kończą ścieżkę przed przeszkodą i potem za przeszkoda zaczynają ja ponownie. Przykładem takiej bezmyślności w planowaniu i braku wyobraźni jak rozwiązać kolizyjny punkt na ścieżce rowerowej z Charzyków do Małych Sworów jest okolica mostu na Strudze Siedmiu Jezior. Jadąc od strony Bachorza ścieżka kończy się po lewej stronie przed mostem na Strudze Siedmiu Jezior, by ponownie pojawić się jakieś 60 metrów za mostem, ale już po prawej stronie drogi. Przez 50 - 60 metrów ścieżka rowerowa po prostu nie istnieje, tak wiec pomiędzy Charzykowami i Małymi Sforami nie ma ciągłej ścieżki rowerowej - są tylko fragmenty ścieżek rowerowych. Na odcinku 60 metrów gdzie ścieżka rowerowa nie istnieje, nie ma żadnego oznakowania dla rowerzystów, ani żadnego oznaczonego przejazdu rowerowego na przeciwną stronę szosy. Dodatkowo, szosa zakręca w tym miejscu, jest porośnięta krzakami na obrzeżu, i to ogranicza efektywną widoczność i kierowców i rowerzystów. Tam przydałby się most dla rowerzystów by bezpiecznie przejechać nad Strugą Siedmiu Jezior by po pięćdziesięciu metrach dalej, korzystając z oznaczonego przejazdu przedostać się na drugą stronę szosy, i kontynuować bezpiecznie jazdę po istniejącej tam ścieżce rowerowej. Pozostawiając takie miejsca jak to opisane przeze mnie bez logicznego i bezkolizyjnego rozwiązania ruchu drogowego, projektanci i konstruktorzy stawiają rowerzystów w niebezpiecznej sytuacji, i zwiększają prawdopodobieństwo, że dojdzie tam do niebezpiecznego wypadku drogowego i kolizji z udziałem rowerzystów i samochodów. Poprzez bezkolizyjne skonstruowanie ciągłego systemu ścieżki rowerowej można to niebezpieczeństwo zminimalizować i zbudować bezpieczniejszą ścieżkę dla rowerzystów.

I czyż nie chęć zwiększenia bezpieczeństwa rowerzystów była oryginalnie przyczyną by rozpocząć budowę ścieżek rowerowych?
10 Września 2013, godzina 16:38
Oceniono 69 razy 5
~Śmiały niepraktykująco praktykujący.
Ten "nieśmiały p" zawsze rzuca takie ludowe "mądrości", że oczy od ich czytania bolą !
10 Września 2013, godzina 15:51
Oceniono 63 razy -1
~Śmiały parafianin
No prorok normalnie prorok. Ścieżki powinny biec równolegle do drogi. Odkrycie epokowe Dogi Niesmiały Parafianinie, a jak ściezka skręca w lewo , a droga w prawo to co. Już wiem tunel
10 Września 2013, godzina 15:39
Oceniono 66 razy -2
~nieśmiały parafianin
Gratulacje i podziękowania dla wójta Zbigniewa Szczepańskiego za postęp w pracach przy budowie ścieżek rowerowych. Mam nadzieje, że nowe ścieżki będą bezpieczniejsze niż szosy i użyteczne dla rowerzystów, rolkarzy, a pewnie i dla pieszych, którzy będą z nich korzystać by unikać niebezpieczeństw na poboczach szosy. Asfaltowa powierzchnia zapewni długoletnią trwałość, prawidłowe odwodnienie, i wysoki komfort jazdy po gładkiej powierzchni.

Głównym golem ścieżki rowerowej jest zapewnienie rowerzystom zwiększonego bezpieczeństwa poprzez odseparowanie ruchu rowerowego od ruchu samochodowego i ograniczenie, a jeżeli się da, nawet całkowitą eliminacje potencjalnie kolizyjnych punktów i skrzyżowań z ruchem samochodowym. Rowerzyści niestety zawiedli się na jakości wykonania ścieżki rowerowej z Charzyków do Małych Sworów, gdzie ścieżka wielokrotnie wijąc się z jednej strony szosy na drugą zmusza rowerzystów do niebezpiecznych przejazdów przez szosę z relatywnie dużym ruchem samochodowym, i te skrzyżowania ruchu rowerowego i samochodowego są często pobudowane w miejscach o ograniczonej widoczności. W efekcie, na ścieżce rowerowej z Charzyków do Małych Sworów większość skrzyżowań ruchu rowerowego i samochodowego jest bardzo niebezpieczna, i to zaprzecza całej idei budowania bezpiecznych ścieżek rowerowych.

Mam nadzieje, że po doświadczeniach z nieudanej i zmarnowanej szansy zbudowania bezpiecznej ścieżki rowerowej z Charzyków do Małych Sworów, wójt i osoby odpowiedzialne za budowę nowych ścieżek, wyciągną odpowiednie wnioski i włożą więcej wysiłku by pobudować bezpieczne i wygodne ścieżki rowerowe. Idealnie ścieżka rowerowa powinna być gładka, i przebiegać równolegle do szosy i nie krzyżować jej.

Mam nieśmiałą nadzieje, że nowe ścieżki rowerowe spełnią wszystkie oczekiwania rowerzystów - będą bezpieczne i komfortowe w użytkowaniu.


10 Września 2013, godzina 15:14
Oceniono 71 razy 3

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ch24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!

Zaloguj się lub dodaj komentarz jako gość

Zalogowani użytkownicy mogą otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach. Zaloguj się

Zaloguj się

Kursy walut

Aktualne kursy w kantorze PROMES
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 388.00 400.00 DKKDKK 57.20 58.70
EUREUR 428.00 440.00 RUBRUB 5.70 6.50
CHFCHF 388.00 403.00 NOKNOK 43.00 44.50
GBPGBP 482.00 495.00 SEKSEK 39.50 41.00
Aktualizacja: 2019-09-19 18:47
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.
Kursy dla transakcji powyżej 3000 PLN
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 392.00 396.00 DKKDKK 57.70 58.40
EUREUR 432.50 436.50 RUBRUB 5.80 6.50
CHFCHF 392.00 399.00 NOKNOK 43.30 44.00
GBPGBP 486.00 492.00 SEKSEK 40.00 40.70
Aktualizacja: 2019-09-19 18:47
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.

Sondaże Ch24 archiwum »

Czy jesteś za wprowadzeniem w Chojnicach polsko-kaszubskich tablic?




Ceny paliw2019-09-17

E95 E98 ON LPG
BP 4.94 zł 5.3 zł 4.99 zł 1.9 zł
Circle K 4.87 zł - 4.99 zł 1.85 zł
Lotos Optima 4.87 zł - 4.99 zł 1.88 zł
MZK 4.87 zł 5.17 zł 4.94 zł 1.94 zł
Orlen 4.92 zł 5.17 zł 4.94 zł 1.88 zł
PKS - - - -

Drogi Użytkowniku,

przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych podczas korzystania z naszego portalu. Zamykając ten komunikat (poprzez kliknięcie "X", przysiku "Przejdź do serwisu") zgadzasz się na opisane niżej działania.

Wykorzystanie danych

Masz pełne prawo zgłosić podmiotowi przetwarzającemu Twoje dane osobowe żądanie dostępu do tych informacji, ich poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

Zakres i cele przetwarzania Twoich danych oraz szczegółowe informacje o Twoich prawach opisane zostały w Polityce prywatności oraz Regulaminie portalu, z którymi możesz zaponać się w każdej chwili.

Pliki cookies

Stosujemy pliki cookies i inne podobne technologie w celu:

Zakres wykorzystania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Nie wprowdzając zmian zgadzasz się na zapisywanie plików cookies w pamięci Twojego urządzenia.

Szczegółowe informacje nt. sposobu wykorzystania plików cookies znajdziesz w Regulaminie portalu.

Przejdź do serwisu Zamknij