Agata Wiśniewska - 2017-01-04 14:22:40
Burmistrz chce ubiec konserwatora
I wyburzyć budynek starej noclegowni na dworcu kolejowym, zanim obiekt zostanie wpisany do wojewódzkiej ewidencji zabytków. Arseniusz Finster nie wyobraża sobie, aby na zmodernizowanym dworcu pozostał sypiący się relikt przeszłości.
- Ten budynek nie nadaje się do niczego. Nikt nie ma na niego pomysłu. To jest rudera - mówi burmistrz Arseniusz Finster. W przeciwieństwie do wojewódzkiej konserwator zabytków Agnieszki Kowalskiej, którą szczególnie ujęły okna budynku, włodarz nie uważa obiektu za ważny i istotny, dlatego zabiega o jego rozbiórkę. Trwają rozmowy z PKP Nieruchomości. Argumentacja Finstera: po wpisaniu obiektu do rejestru, kolej poniesie koszty związane z remontami, do tego podatek od nieruchomości. Miastu taki widok na zrewitalizowanym dworcu jest niepotrzebny. Jeśli noclegowni nie uda się wyburzyć, burmistrz "ubierze ją" w reklamy witające podróżnych. Póki co włodarz jest dobrej myśli. - Mamy ekspertyzę, która mówi, że budynek zagraża bezpieczeństwu.
Ja nie chciałbym krytykować konserwatora zabytków...
Ale ja nie chciałbym, żeby ten budynek rzutował na cały węzeł.
Na dniach ratusz ma ogłosić przetarg na inwestora zastępczego sztandarowej miejskiej inwestycji. - To będzie firma, która w imieniu urzędu miejskiego będzie organizowała nie tylko przetarg, który wyłoni firmę lub konsorcjum, które zaprojektuje lub wykona nasz węzeł, ale również będzie realizowała nadzór inwestycyjny i będzie współpracowała z wydziałem programów rozwojowych nad rozliczaniem tej inwestycji w kontekście środków unijnych. Tutaj nie może być żadnej pomyłki. Każda pomyłka skutkuje wielkimi karami i konsekwencje tych kar ponosiłby urząd miejski - informuje włodarz.
Ruszyły już pierwsze płatności, czyli odszkodowania dla właścicieli mieszkań w kamienicach przy ul. Nad Dworcem, po których wyburzeniu powstanie tam dworzec autobusowy. Po wybraniu inwestora zastępczego ogłoszony zostanie przetarg na projekt węzła w systemie zaprojektuj i wybuduj, a także na zakup autobusów dla MZK.
Prace budowlane odbędą się w dwóch etapach. Pierwszy to budowa dworca autobusowego oraz budowa przejścia podziemnego łączącego dworzec autobusowy i kolejowy. Drugi etap obejmuje perony, tory, budynek dworca, parking oraz budowę ścieżek rowerowych i towarzyszącej infrastruktury.
A. Finster przedstawia harmonogram inwestycji
Budowa węzła integracyjnego powinna zakończyć się w 2020 roku.
Artykuł pochodzi z portalu www.chojnice24.pl
22 komentarzy
żeby sie do Torunia, Bydgoszczy lub Gdańska dostać !!!
a ty co ??? Moze stac cie na TAXI ????????
Wpisali kamienice na poczet zabytkow przez co remont kosztowal po kilkaset tysiecy, bo drogie materialy i robota w zabytkach
Ten beznadziejny, nie liczacy sie z losem ubogich, czlowiek musi czym szybciej odejsc bo jest nieobliczalny
Te kilka szynobusow mozna zalatwic jednym peronem ipoczekalnia kontenerewa
Zreszta linii na naklo szczecinek i koscierzyne niedlugo nie bedzie
Nieoplacalne
Liczby wszystkie sie zgadzaja ? a pod liczbami tymi kryje sie ciekawy osobnik .
Ale niektorzy nisko upadaja .
Dworzec to pkp
Bieda chojnicka nie musi wspomagac preznej firmy co wystawila nowy budynek dyrekcji
Ty wyborow juz nie wygrasz, najpierw rynek, potem park teraz dworzec
Twoja strategie mieszkancy juz przejrzeli
żeby sie do Torunia, Bydgoszczy lub Gdańska dostać !!!
a ty co ??? Moze stac cie na TAXI ????????????????????????
Jeśli chodzi o projekt dworca w Chojnicach powinniśmy zrobić zebrania osiedlowej aby, to mieszkańcy wybrali koncepcje zachowawczą.
Co z tego że:
Z ukazanych informacji których 30 października 2014 r. podały Czas Chojnic a mianowicie powstały cztery koncepcje.-Pierwsza i druga są spójne, trzecia jako zachowawcza, a czwarta bardzo odważna.
To Panu Arseniuszowi Finsterowi podoba się ta najbardziej futurystyczna, czyli czwarta i to jedna z najdroższych koncepcji, i tak jak pan burmistrz powiedział na swojej konwencji że decyzja będzie należała do nowej 18 osobowej pana rady.- Będą mieli w czym wybierać.
A kto w większości z dworca będzie korzystał moim opozycjonisty społecznego, Działacza Ruchu Ludowego zdaniem mieszkańcy, turyści jako pasażerowie.
15 listopada 2011r. wypadła 140 rocznica przyjazdu pierwszego pociągu do Chojnic.
Przecież to 15 listopada 2015 r. wypadło 144 lecie kolei i dworca kolejowego w Chojnicach.
A tym samym 15 listopada 2016 r. wypadła 145 rocznica istnienia dworca kolejowego w Chojnicach.
Dlatego powinniśmy tom koncepcją zachowawczą jako trzecią przybliżyć i upamiętnić mieszkańcom i turystą historię kolei w naszym mieście.
Kierując się tym bardziej literaturą, matematyką, przyrodą a podstawnie historią.
Bo chcę osobiście podkreślić że tak jak przyrody czy matematyki nie da się oszukać ani historii.
A tym bardziej pan burmistrz jeśli mi nie wierzy to niech się przyjrzy pocztówką i zdjęciom budynku chojnickiego dworca ok. 1919 roku.
Dokładnie ze zbiorów Pana Andrzeja Michalskiego oraz skontaktuje się z panem Krzysztofem Werner.
Aby odrestaurować dworzec w ,, trzeciej zachowawczej koncepcji''
Panie burmistrzu Arseniuszu Finsterze
Na kolei i przy dworcach kolejowych w szczególności przygranicznych miast wojewódzkich powinno się budować potencjał polskich producentów kolejowych.
Powinniśmy się zgłosić do wiceprezesa spółki Track Tec Krzysztof Niemiec
Aby uruchomić fabrykę rozjazdów kolejowych w Chojnicach z przeznaczeniem na eksport do Niemiec .
A tym samym pozyskiwać kapitał finansowy miastowy , bo unijne fundusze to pewne niebawem się zakończą i skąd będziemy czerpać fundusze inwestycyjne.
Panie pośle Stanisław Lamczyk niech pan sobie zobaczy z czym się pan kojarzy.
Wcześniej p. poseł otwierał swoje biuro w Chojnicach. Wszyscy pamiętamy jak to się skończyło. Treść propagandy warto przytoczyć w całości:
„OTWARCIE BIURA POSELSKO - SENATORSKIEGO W MOSTOSTAL CHOJNICE S.A. 8 maja 2010 roku nastąpiło uroczyste otwarcie biura poselsko -senatorskiego w budynku MOSTOSTAL CHOJNICE S.A. Europoseł Jarosław Wałęsa, senator Edmund Wittbrodt oraz poseł Stanisław Lamczyk w obecności prezesa Marcina Garusa oraz ministra Adama Szejnfelda dokonali przecięcia wstęg i otwarcia swojego biura. Otwarcie biura w budynku MOSTOSTALU CHOJNICE S.A. jest nie tylko promocją naszego regionu ale również naszej firmy i całego przemysłu konstrukcji stalowych. Chcemy aby politycy byli bliżej przemysłu, jego problemów, bliżej ludzi którzy tworzą tę gałęź gospodarki. Uważamy, że otwarcie biura poselsko- senatorskiego w biurowcu Mostostalu przyczyni się do poprawy relacji na linii społeczeństwo – polityka - gospodarka.” (pisownia zgodna z oryginałem).
Zbliżenie polityków tak poprawiło sytuację, że dobra firma wystąpiła o upadłość, a wielu ludzi trafiło na bruk.
A to mówi architekt???!!!
Piękne stuletnie kolejowe domki chcą wyburzyć!???!
Akurat architekci powinni być wrażliwi na zachowanie starej i zabytkowej architektury!!
Wyburzyć aby postawić wiatę (bo przecież wiemy jak teraz się buduje, byle tanio bo za 30 lat i tak do rozbiórki).
Bo tu spójrzmy np. co dzieje się z Parafią Zwiastowania Najświętszej Maryi Panny w Chojnicach (tzw. kościół gimnazjalny).
Burmistrz chyba już do końca zmysły postradał, najpierw idiotyczny pomysł z likwidacją peronów, co wiązałoby się z przebudową całego układu torowego na dworcu za 20 mln.
A teraz chce rozbierać zabytkowe, piękne domy...
Wstyd panowie: Finster i Kuffel!!!
Ten budynek nie nadaje się do niczego.??? Nikt nie ma na niego pomysłu.??? To jest rudera - mówi burmistrz Arseniusz Finster??? W przeciwieństwie do wojewódzkiej konserwator zabytków Agnieszki Kowalskiej, którą szczególnie ujęły okna budynku, włodarz nie uważa obiektu za ważny i istotny, dlatego zabiega o jego rozbiórkę.??? Trwają rozmowy z PKP Nieruchomości. Argumentacja Finstera: po wpisaniu obiektu do rejestru, kolej poniesie koszty związane z remontami, do tego podatek od nieruchomości.
W moim projekcie za wcześniejsze piękne stuletnie kolejowe domki które zostały wyburzone nadaje się budynek starej noclegowni na przeniesione mieszkania czy się Pan Burmistrz Arseniusz Finster zastanowił o wiele wcześniej.
Tak samo należało zburzyć starą plebanię.
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!