Agata Wiśniewska - 2017-01-04 14:22:40
Burmistrz chce ubiec konserwatora
I wyburzyć budynek starej noclegowni na dworcu kolejowym, zanim obiekt zostanie wpisany do wojewódzkiej ewidencji zabytków. Arseniusz Finster nie wyobraża sobie, aby na zmodernizowanym dworcu pozostał sypiący się relikt przeszłości.
- Ten budynek nie nadaje się do niczego. Nikt nie ma na niego pomysłu. To jest rudera - mówi burmistrz Arseniusz Finster. W przeciwieństwie do wojewódzkiej konserwator zabytków Agnieszki Kowalskiej, którą szczególnie ujęły okna budynku, włodarz nie uważa obiektu za ważny i istotny, dlatego zabiega o jego rozbiórkę. Trwają rozmowy z PKP Nieruchomości. Argumentacja Finstera: po wpisaniu obiektu do rejestru, kolej poniesie koszty związane z remontami, do tego podatek od nieruchomości. Miastu taki widok na zrewitalizowanym dworcu jest niepotrzebny. Jeśli noclegowni nie uda się wyburzyć, burmistrz "ubierze ją" w reklamy witające podróżnych. Póki co włodarz jest dobrej myśli. - Mamy ekspertyzę, która mówi, że budynek zagraża bezpieczeństwu.
Ja nie chciałbym krytykować konserwatora zabytków...
Ale ja nie chciałbym, żeby ten budynek rzutował na cały węzeł.
Na dniach ratusz ma ogłosić przetarg na inwestora zastępczego sztandarowej miejskiej inwestycji. - To będzie firma, która w imieniu urzędu miejskiego będzie organizowała nie tylko przetarg, który wyłoni firmę lub konsorcjum, które zaprojektuje lub wykona nasz węzeł, ale również będzie realizowała nadzór inwestycyjny i będzie współpracowała z wydziałem programów rozwojowych nad rozliczaniem tej inwestycji w kontekście środków unijnych. Tutaj nie może być żadnej pomyłki. Każda pomyłka skutkuje wielkimi karami i konsekwencje tych kar ponosiłby urząd miejski - informuje włodarz.
Ruszyły już pierwsze płatności, czyli odszkodowania dla właścicieli mieszkań w kamienicach przy ul. Nad Dworcem, po których wyburzeniu powstanie tam dworzec autobusowy. Po wybraniu inwestora zastępczego ogłoszony zostanie przetarg na projekt węzła w systemie zaprojektuj i wybuduj, a także na zakup autobusów dla MZK.
Prace budowlane odbędą się w dwóch etapach. Pierwszy to budowa dworca autobusowego oraz budowa przejścia podziemnego łączącego dworzec autobusowy i kolejowy. Drugi etap obejmuje perony, tory, budynek dworca, parking oraz budowę ścieżek rowerowych i towarzyszącej infrastruktury.
A. Finster przedstawia harmonogram inwestycji
Budowa węzła integracyjnego powinna zakończyć się w 2020 roku.
Artykuł pochodzi z portalu www.chojnice24.pl
22 komentarzy
decyduje bo on rządzi Chojnicami kropka
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!