Przejechali się berlinką. Teraz wnioskują do ministra
Od lewej poseł Jan Kilian ze Starogardu Gd., przewodniczący k. infrastruktury Bogdan Rzońca i chojnicki poseł Aleksander Mrówczyński.
W maju w Chojnicach i Starogardzie Gdańskim na wyjazdowym posiedzeniu gościła sejmowa Komisja Infrastruktury. - Pokłosiem naszych obrad jest dezyderat składający się z trzech podpunktów dotyczących Chojnic - mówi poseł Aleksander Mrówczyński, który pełnił rolę gospodarza spotkania. Parlamentarzyści postulują o budowę zjazdu z obwodnicy do Nieżychowic, przebudowę DK 22 i modernizację linii kolejowych.
Pierwszy punkt dezyderatu dotyczy chojnickiej obwodnicy. - Obwodnica Chojnic została oddana do użytku pod koniec 2008 roku i bardzo odciążyła miasto od tranzytu międzynarodowego. Niestety projekt nie przewidywał zjazdu z obwodnicy w okolicach miejscowości Nieżychowice, który umożliwiłby bezpieczny i zgodny z przepisami wjazd do centrum Chojnic. Przy wsparciu Urzędu Marszałkowskiego miasto Chojnice planuje budowę obwodnicy zachodniej. Wybudowanie powyższego zjadu pozwoli na bezkolizyjne połączenie planowanej obwodnicy zachodniej z istniejącą obwodnicą oraz z centrum miasta. W związku z powyższym komisja zwraca się do ministra infrastruktury i budownictwa o wsparcie finansowe budowy zjadu - informuje poseł Aleksander Mrówczyński.
Reklama | Czytaj dalej »
Sejmowa komisja widzi także potrzebę przebudowy DK 22 w system drogi "2+1", czyli przekrój drogi wyposażony naprzemiennie raz w jeden, raz w dwa pasy ruchu, co umożliwia sprawne wyprzedzanie wolniejszych pojazdów. - Droga ta łącznie z poboczem ma szerokość 10 m. Jest przestrzeń na poszerzenie w systemie 2+1 - uważa poseł partii rządzącej z naszego regionu.
Ostatni z wysuniętych przez sejmową komisję postulatów dotyczy chojnickiej kolei. "Przestarzała infrastruktura kolejowa, brak perpsektyw na jej rozwój przynajmniej do roku 2023 roku marginalizuje węzeł chojnicki, który w przeszłości był ważnym węzłem dla transportu pasażerskiego i towarowego. Bardzo mała ilość par połączeń uniemożliwia mieszkańcom regionu dojazdy do pracy, szkół, etc." - napisał przewodniczący komisji Bogdan Rzońca. Dlatego też posłowie chcą powołania Lokalnego Węzła Kolejowego na naszej stacji, a także objęcia planem naprawczym linii numer 203 Tczew-Kostrzyń i 210 na odcinku Chojnice-Szczecinek, poprzez dostosowanie ich do prędkości 140 km/h i ich elektryfikację.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (53)
- Komentarze Facebook (...)
53 komentarzy
Kolejny pajac to zastępca Płaszczaka, ten przygłup który zakładał policjantom skrzydła aniołów, przeczytajcie jak obraził Polaków którzy nie są z jego piaskownicy!
Trochę za późno na myślenie, obawy, i jakieś wymówki o dzieciach:
Pisowcy i Jarek zbawiciel od początku wyraźnie i jasno mówili co zamierzają zrobić gdy tylko uda im się uzyskać władzę w Polsce - tu nie ma niespodzianek!
Myśleć trzeba najpierw zanim się cokolwiek zrobi!
Przykład drugi: żarłoczna idiotka Krystyna powiedziała, że tą całą tzw. opozycję należałoby pozamykać w obozach. Nie powiedziała jakich, ale każdy się domyśla o jakie obozy chodzi tej kretynce!
Mogę się założyć, że gdyby Polska nie była w UE, to Kaczyści reaktywowali by coś na wzór osławionej Berezy Kartuskiej, oczywiście najpierw dokonując odpowiedniej prowokacji jak w Turcji aby mieć powód do zapuszkowania wszystkich swoich przeciwników.
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!