Strzelecka do końca listopada
Nowy termin zakończenia przebudowy podaje wicestarosta Marek Szczepański. Opóźnienie wynika z konieczności wykonania dodatkowych prac związanych z kanalizacją.
O ostateczny termin zakończenia remontu powiatowej drogi i powody opóźnień pytała na ostatniej sesji radna Mirosława Dalecka, która jeszcze przez rozpoczęciem inwestycji wyrażała niepokój długim czasem zamknięcia drogi. Wicestarosta zapewniał wówczas, że urzędnicy będą bardzo pilnować terminów. - Remont zaczął się pod koniec czerwca i miał trwać 2,5 miesiąca, o czym informowali burmistrz i starosta. Ulica już powinna być oddana do użytku, a okazuje się, że nie zostanie nawet do końca października. A co jak przyjdzie zapowiadana ostra zima? Cierpią mieszkańcy, zwłaszcza prowadzący działalność.
Reklama | Czytaj dalej »
- Remont zaczął się pod koniec czerwca...
Marek Szczepański przyznał, że termin do końca października jest niemożliwy do dotrzymania. - Po odkryciu okazało się, że deszczówka jest pozarywana w wielu miejscach i zaistniała konieczność odtworzenia kanalizacji deszczowej, w związku z czym trzeba było wymienić podbudowę.
Wicestarosta argumentował, że miejski samorząd, który dorzuca się do przebudowy, nie miał zinwentaryzowanej kanalizacji deszczowej. - Tam wody opadowe praktycznie z całego osiedla spływają na Strzelecką. Dlatego konieczne było przeprojektowanie odcinków kanalizacji deszczowej.
Nowy termin dla wykonawcy - firmy Amar z Lichnów, to 30 listopada. - Liczymy na to, że wcześniej się uda. To jest generalnie problem dróg w miastach, gdzie infrastruktura podziemna jest często sprzed II wojny światowej.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (19)
- Komentarze Facebook (...)
19 komentarzy
TERAZ - katolicy nie życzą sobie Halloween w Polsce, bo jak dzieci będą zbierać cukierki, to demon ich opęta, ale kolędnikom wolno przebierać się za diabła i po domach pieniądze zbierać, tutaj Bóg pozwala, ale dzieciaczki przebrane za kościotrupa zbierające cukierki, nie pieniądze - tu Bóg nie pozwala i diabeł opętuje (dosłowne słowa o opętaniu diabłem jednej młodej nauczycieli religii) , czyli całe USA jest przez diabła opętane. UWAGA: WŁĄCZAMY MYŚLENIE!
ktoś doprowadził do takiej sytuacji i powinien za to beknąć, ponieważ każdego można przyuczyć, wyszkolić, aby kilka osób było w stanie wykonać to unikalne zadanie, a nie generować unikaty i potem im tyłki lizać, chyba że to zamierzone działanie
proponuję jeszcze 4 pary świateł zrobić jak to jest w centrum miasta i 100 zwężeń i wysepek jak to ma miejsce na bytowskiej.
kogoś porąbało doszczętnie na głowę z tą "szerokością" ulicy !!!!
Jadąc w kier. Bytowa po lewej stronie od ostatnich zabudowań Chojnic aż do Auto-Handlu Galinski istnieją pola gminy, które miały by być przekształcone w działki budowlane, no tak ale kto kupi działkę przy obwodnicy ?
Przemyślany plan działania urzędników miasta oraz gminy , ludzie nie dajcie się nabrać.
§ 15 Szerokość pasów ruchu
Dz.U.2016.0.124 t.j. - Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
1. Szerokość pasów ruchu, z zastrzeżeniem § 16, powinna wynosić:
1) na drodze klasy A – 3,75 m;
2) na drodze klasy S:
a) dwujezdniowej – 3,75 m lub 3,50 m,
b) jednojezdniowej – 3,75 m;
3) na drodze klasy GP i G – 3,50 m;
4) na drodze klasy Z – 3,00 m;
5) na drodze klasy L – 2,75 m;
6) na drodze klasy D – 2,50 m.
2. Na drogach klas Z, L i D szerokość pasa ruchu może być zwiększona do maksymalnie 3,50 m, jeżeli taka potrzeba wynika z prognozowanej struktury rodzajowej lub ilościowej ruchu.
3. Na drogach dwujezdniowych szerokość pasa ruchu kolejnego względem pasa skrajnego może być zmniejszona do minimalnie:
1) 3,50 m – na drodze klasy A;
2) 3,25 m – na drodze klasy S;
3) 3,00 m – na drodze klasy GP i G.
4. W przypadku konieczności zastosowania rozwiązań uspokajających ruch na drogach klas G, Z, L i D na terenie zabudowy, szerokość pasa ruchu może być zmniejszona o 0,25 m względem wartości określonych w ust. 1.
5. W przypadkach, o których mowa w § 14 ust. 3, minimalna szerokość pasa ruchu powinna wynosić 3,50 m, przy czym muszą być spełnione wymagania określone w § 37 i w § 126.
6. Szerokość jezdni na drogowym obiekcie inżynierskim powinna być nie mniejsza niż przed obiektem.
7. Zmiana szerokości pasa ruchu powinna być wykonana zgodnie z warunkami określonymi w § 64.
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!