Piątek, 29 Marca 2024 | Imieniny: Marka, Wiktoryny, Zenona chojnice24 na komórkę
Strona głównaSport
Rozmiar tekstu: A A
ChKŻ, fot. FB Spartacus Vitorlás Egylet

Mateusz Grzempa na ME Laser Radial Juniorów 2018

W dniach od 7 do 14 kwietnia 2018 r. na węgierskim Balatonie odbyły się Mistrzostwa Europy w klasie Laser Radial Juniorów. W licznej grupie Polaków znalazł się reprezentant Chojnickiego Klubu Żeglarskiego – Mateusz Grzempa.

Po ubiegłorocznym udanym sezonie w klasie Laser 4.7 Mateusz jechał z nadziejami na dobry start. Po Mistrzostwach Europy w klasie Optimist w Crotone na południu Włoch w 2016 r., a także ubiegłorocznych Mistrzostwach Świata w belgijskim Nieuwpoort w klasie Laser 4.7, to kolejny ważny start Mateusza w międzynarodowej stawce. Oto relacja Mateusza:

Balaton jest jeziorem płytkim i bardzo długim, co za tym idzie - fala często bywa tu bardzo krótka i, jak na jezioro, wysoka. Wiatr podczas mistrzostw był nieporównywalny do tych wiejących na akwenach, na których pływałem wcześniej, coś jakby miks zatoki i jeziora. Były dwie grupy, z których każda liczyła 77. zawodników, co przekładało się na duże zagęszczenia na linii startu. Pierwszy dzień regat został przeprowadzony śpiewająco. Start punktualnie o godzinie 11, dwa szybkie wyścigi w stałym wietrze około 5-8 węzłów. Pierwszy wyścig nie był zadowalający. Po szybkim omówieniu popełnionych przeze mnie błędów, nadszedł czas na drugi wyścig, w którym popłynąłem znacznie lepiej. Wróciliśmy do portu, zrobiliśmy łódki i udaliśmy się na kwaterę, żeby coś zjeść i odpocząć po pierwszym dniu regat. Przyszedł dzień drugi, wiatru nam zabrakło, przez co nie odbyły się wyścigi.
Spędziliśmy 7 godzin w porcie oczekując na decyzję. Dzień trzeci - wiatru znowu brak. Po paru godzinach czekania na brzegu, komisja regatowa podjęła decyzję o zejściu na wodę. Zmienne warunki wiatrowe, mimo kilku prób, nie pozwoliły na rozegranie ani jednego wyścigu. Czwartego dnia warunki wietrzne były już lepsze i pozwoliły na rozegranie trzech wyścigów. Uważam tamten dzień za nieudany, słabe starty w tak licznej stawce nie pozwoliły mi na zajęcie oczekiwanych przez siebie miejsc. Po tym dniu przyszedł czas podziału na zamknięte grupy, w których mieliśmy się ścigać przez ostatnie dwa dni. Jako że po pięciu wyścigach zajmowałem 62. miejsce, przyszło mi startować w grupie złotej. Tak oto nadszedł dzień piąty, planowane trzy wyścigi. Punktualne zejście na wodę dawało komisji bardzo dużo czasu na przeprowadzenie wyścigów. Na wodzie wiatr wynosił mniej więcej 10-12 węzłów, natomiast tuż po naszym starcie wiatr się wzmógł. Tego dnia był bardzo zmienny, co przeszkadzało w optymalnym ustawieniu trasy regatowej. Po pewnym czasie wiatr się ustabilizował i rozegraliśmy trzy wyścigi. Pierwszy wyścig mnie zaskoczył, nie spodziewałem się, że wiatr będzie mocniejszy, niż podczas mojej rozgrzewki. Nie byłem zadowolony, natomiast tragedii nie było, tak czy inaczej przyszła pora na drugi wyścig, który dał mi dobre miejsce, ale podczas niego straciłem wimpel. Przed ostatnim wyścigiem kolega pożyczył mi swój, dzięki czemu czułem większy komfort żeglugi. Ostatni wyścig również był zadowalający. Po trudnym dniu przyszła pora na odpoczynek. W porcie, razem z trenerem i zawodnikami, zjedliśmy spaghetti, po czym wróciliśmy do domu. Długie czekanie na wyniki przyniosło dobre wieści, gdyż w kategorii do lat 17. znalazłem się na 9. miejscu. Ostatni dzień, niestety bezwietrzny. Wyścigi się nie odbyły i przyszła pora na zakończenie regat. Wiwaty, oklaski radość. Marcelina Korszon została mistrzynią Europy do lat 17. , a Michał Krasodomski mistrzem, również w kategorii poniżej lat 17. Podczas mistrzostw moim trenerem był Sławek Kaczmarek, na co dzień trener Jacht Klubu Wielkopolskiego Poznań.
W regatach wystartowało 207 zawodników z 32. krajów, w tym 53 kobiet i 154. mężczyzn. Wśród kobiet triumfowały reprezentantki Włoch: Matilda Talluri oraz Federica Cattarozzi. Trzecie miejsce zajęła Valeriya Lomatchenko z Rosji. Rywalizację mężczyzn zdominował Guido Gallinaro z Włoch, wygrywając cztery z ośmiu wyścigów. Srebrny medal wywalczył Marcelo Cairo Assenza z Hiszpanii, a brązowy Kirill Tereshkin z Rosji. Polacy w grupie U17 zdobyli dwa złote medale – Marcelina Korszon (UKS FIR Warszawa) oraz Michał Krasodomski (KS AZS AWFiS Gdańsk)!

Pełne wyniki

Reklama | Czytaj dalej »

Zauważyłeś błąd w artykule? Napisz nam o tym

Podobne tematy:

Artykuł pochodzi z portalu www.chojnice24.pl

1 komentarz

~wa-pa
Gratulacje. Wiadomo, że charzykowscy żeglarze godnie reprezentują kolebkę naszego żeglarstwa.
20 Kwietnia 2018, godzina 14:38
Oceniono 2 razy 2

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.