Horrendalna oferta na dworzec
Złej passy w przetargach ciąg dalszy. Jedyny chętny na przebudowę przejść podziemnych i peronów wycenił swoje usługi na 61,4 mln zł. Według szacunków PLK S.A. ten zakres prac na chojnickim dworcu miał wynieść 17,7 mln zł. - Unieważniamy ten przetarg - mów burmistrz Arseniusz Finster.
- Trudno byłoby nam znaleźć dodatkowe czterdzieści kilka milionów złotych - włodarz Chojnic wyjaśnia powody unieważnienia przetargu prowadzonego przez PLK S.A, która przy tworzeniu tzw. węzła transportowo - integrującego odpowiedzialna jest za renowację przejścia podziemnego i peronów wraz z budową nowego przejścia łączącego dworzec kolejowy z autobusowym.
Reklama | Czytaj dalej »
Urzędnicy z przedstawicielami PLK-i spotkają się w czwartek (2.08). Będą radzić co dalej w takiej sytuacji. Arseniusz Finster mówi o dwóch wariantach. Pierwszy to powtórzenie przetargu przy jednoczesnym poszukaniu dodatkowych środków. Drugi to podzielenie przetargu na dwie części. - Osobno brakujące przejście podziemne, osobno perony i inne rzeczy. W najgorszym wariancie będziemy zmniejszać zakres naszej inwestycji, przecież nie oddamy pieniędzy unijnych. Być może trzeba będzie wykonać przejście podziemne i zamiast pięciu peronów dwa - mówi Finster. Gdzieś jeszcze tli się nadzieja, że może PLK przy okazji modernizacji linii 203 włączy do zakresu prac także nasze perony. Przebudowa jednego w kosztorysie opiewa na sumę 1,5 mln zł.
Przypomnijmy, że miastu udało się wyłonić wykonawcę pierwszego etapu robót obejmującego: budowę ścieżek rowerowych, przebudowę ul. Towarowej oraz budowę dworca autobusowego z przebudową ul. Nad Dworcem. Zadanie za 14 mln zł wykona charzykowski Marbruk. Rozstrzygnięto także przetarg na zakup autobusów. Stajnia MZK wzbogaciła się o trzy miniautobusy Iveco i pięć 12-metrowych MAN-ów - razem 8 mln zł.
Po raz trzeci ratusz podchodzi do przetargu na budynek główny dworca, parking za i przed obiektem wraz z zagospodarowaniem terenu. - Jest już większe zainteresowanie, nie tylko firma Strabag. Być może uda nam się wyłonić wykonawcę. Być może zostaniemy na skrzydłach z inwestycjami a środek pozostanie nietknięty. W drugim postępowaniu na ww. zakres złożone oferty były dwukrotnie wyższe od kosztorysu.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (6)
- Komentarze Facebook (...)
6 komentarzy
Gdyby w miejscu torów pomiędzy budynkiem dworca a stadionem kolejarza wybudować za 61,5 mln zł lotnisko to pewnie mielibyśmy więcej połączeń lotniczych z Chojnic do innych miast niż ilość pociągów przejeżdżających przez chojnicką stacje!
Dodatkowo policzenia lotnicze były by szybsze niż dojazd pociągiem - na przykład przelot do Gdańska włącznie ze wsiadaniem i wysiadaniem z samolotu trwałby poniżej 1 godziny!
i co dalej
dalej ilość pociągów bez zmniam
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!