'Obecnie burmistrz nie planuje zmian w szkołach'
O to, czy miasto zamierza zwolnić sprzątaczki z podległych placówek oświatowych i zatrudnić zewnętrzną firmę sprzątającą, pytał radny Bartosz Bluma.
Przewodniczący klubu radnych PiS zapytanie na piśmie do włodarza skierował z końcem listopada. Bartosz Bluma prosił o informacje na trzy pytania. Pierwsze z nich dotyczyło właśnie ewentualnego dokonania zmian w szkołach podległych ratuszowi, polegających na zamianie zasad realizacji usług sprzątania przez osoby dotychczas zatrudnione na rzecz usług realizowanych przez firmę zewnętrzną. "Jeśli tak, to od kiedy takie zmiany mają być wdrażane?" - pytał radny. Blumę interesowało także ile osób jest zatrudnionych w poszczególnych szkołach na stanowiskach związanych z z utrzymaniem czystości, a także jakie są dotychczasowe koszty czynności związanych z utrzymaniem czystości za lata 2015-2018.
Reklama | Czytaj dalej »
Burmistrz odpowiedział w połowie grudnia. "Obecnie burmistrz miasta Chojnice nie planuje zmian w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miejska Chojnice, w zakresie realizacji usług sprzątania. Dyskusja na ten temat wywołana został przez fakt złożenia oferty współpracy firmy zajmującej się sprzątaniem, dla Szkoły Podstawowej nr 8 w Chojnicach" - wyjaśniał Arseniusz Finster. Włodarz przyznał jednocześnie, że wydział edukacji prowadzi analizę kosztów ponoszonych przez szkoły w zakresie utrzymania czystości w ramach swoich zadań. A na jednej z konferencji prasowych z ust włodarza w tym kontekście padła nawet konkretna kwota, 300 tys. zł oszczędności w skali roku.
W chojnickich podstawówkach pracuje 49 osób związanych z utrzymaniem czystości tj. sprzątaczek, szatniarek i woźnych. W 2018 roku koszty związane z utrzymaniem czystości w miejskich szkołach wyniosły prawie 2 mln zł, z czego prawie 1,8 mln zł to wynagrodzenia, 72 tys. zł pochłonęły środki czystości. Dla porównania w roku 2015 były to kwoty: analogicznie 1 mln 576 tys. zł, 1,5 mln zł i 76 tys. zł. Najwięcej kosztuje utrzymanie porządku w SP nr 1, w roku 2018 było to 515 tys zł, i SP nr 8 - 501 tys. zł.
W temacie dopytaliśmy dyrektora wydziału oświaty. - Co chwilę oferty ze strony firm zewnętrznych, które chciałaby nasze szkoły sprzątać wpływają. Natomiast my bardziej przyglądamy się zasadności utworzenia Centrum Usług Wspólnych. Wspomniany CUW miały poprawić funkcjonowanie szkół pod kątem księgowym – mówi Grzegorz Czarnowski. Urzędnik wyjaśnia, że CUW mógłby obejmować zakres wspólnych zamówień publicznych czy tylko i wyłącznie księgowania. - Wyprowadzilibyśmy księgowość ze szkół. Na razie analizujemy takie rozwiązanie, czy byłoby opłacalne i w jakim zakresie – dodaje dyrektor zaznaczając, że ewentualne zmiany weszłyby w życie od stycznia przyszłego roku, nie wiązałayby się ze zwolnieniem pracowników a ich ewentualnym przesunięciem.
Interpelacje, zapytania i odpowiedzi na miejskim bip-ie
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (8)
- Komentarze Facebook (...)
8 komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!