Czwartek, 21 Listopada 2019 | Imieniny: Janusza, Marii, Reginy ch24 na komórkę
Strona głównaCiekawostki
Rozmiar tekstu: A A
Marek Masalski

Co kupujemy w sieci? Na pierwszym miejscu odzież

Około 25 mln Polaków aktywnie robi zakupy w sklepach internetowych i w serwisach aukcyjnych, jak również za pośrednictwem portali ogłoszeniowych. Co kupujemy najczęściej w sieci?

39 mld z elektronicznego handlu

Cały polski handel według Instytutu badawczego GfK, który opublikował raport „Wojna światów, czyli cała prawda o handlu online i offline”, wart jest obecnie prawie 440 miliardów złotych, z czego 126 miliardów powstaje w kanałach nowoczesnej dystrybucji, czyli w centrach handlowych, a nieco mniej niż 1/10, czyli około 39 miliardów, generują transakcje zawierane w kanałach elektronicznych.

Natomiast raport „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” z 2018 roku wskazuje, że 83,6 proc. Polaków, spośród całej populacji liczącej 38,4 mln osób, to internauci w przedziale wiekowym od 7 do 75 lat. Z tego względu można oszacować, że 27,8 mln mieszkańców Polski to użytkownicy sieci. Ponad połowa dokonała kiedyś zakupów online, z czego 54 proc. kupuje w polskich sklepach internetowych, a 23 proc. sięga również po ofertę sklepów zagranicznych.

Reklama | Czytaj dalej »

Polski e-shopper, czyli osoba, która dokonuje zakupów online, to przede wszystkim człowiek młody. Z przywołanego już raportu GfK wynika, że dla konsumentów z grupy wiekowej od 15 do 24 lat internet jest najwygodniejszym kanałem kupowania. Około 69 proc. ankietowanych z tej grupy uważa, że zakupy przez internet są modne.

Statystyki dotyczące dokonywania zakupów w sieci i rosnącej popularności e-sklepów oraz całej strefy e-commerce potwierdza kolejne badanie, tym razem wykonane przez SW Research dla Trusted Shops w 2018 roku. Wskazuje ono, że aż 93 proc. internautów w ciągu ostatniego półrocza zrobiło choć raz zakupy online. Dla porównania w 2017 roku 62 proc. respondentów deklarowało, że nigdy nic nie kupuje w internecie.

W tym samym badaniu wykazano, że:

  • 53,1 proc. polskich internautów kupuje w internecie 1-2 razy miesięcznie,
  • 24,2 proc. raz na pół roku,
  • 16,1 proc. przynajmniej raz w tygodniu,
  • 6,7 proc. polskich internautów deklaruje, że w ogóle nie kupuje w internecie.

W marcu 2019 roku firma Ernst & Young (EY) przeprowadziła badanie na reprezentacyjnej dla Polski próbie 1628 osób w wieku 15-75 lat. Badanie pokazało, że wciąż trwa trend wskazujący na rosnącą popularność kupowania online. EY dowiodło, że polski konsument jest coraz bardziej cyfrowy. Około 57 proc. Polaków dokonuje zakupów i przez internet, i w sklepach stacjonarnych, a 47 proc. wybiera tylko tradycyjne punkty handlowe. Konsumenci w Polsce często kupują sprzęt elektroniczny (71 proc.) czy odzież (50 proc.). Rozwojowi rynku e-commerce wyraźnie sprzyja postęp szybkiego internetu światłowodowego m.in. w UPC. To pozwala na wygodne dokonywanie zakupów w sieci bez ryzyka opóźnień w składaniu zamówień.

Kto kupuje w sieci?

Częściej w internecie kupują kobiety – 54 proc. wszystkich kupujących to przedstawicielki płci pięknej. Większość konsumentów korzystających ze sfery e-commerce ma wykształcenie średnie (44 proc.) oraz mieszka w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców (34 proc.) bądź do 200 tys. mieszkańców (37 proc.). Z uwagi na fakt, że najwięcej kupujących w sklepach internetowych stanowią kobiety, nie powinno dziwić, że najczęściej wybieranym przedmiotem online jest odzież.

Ubrania na pierwszym miejscu wśród produktów kupowanych w sieci

Badania firmy Gemius pozwalają sprawdzić, jakie grupy towarów cieszą się największą popularnością w zakupach online. Nawet więcej niż 70 proc. Polaków kupuje w sieci ubrania, dodatki i wszelkiego rodzaju akcesoria. Na kolejnych miejscach tego samego zestawienia znalazły się:

  • książki,
  • sprzęt AGD,
  • elektronika,
  • bilety do kina i teatru,
  • kosmetyki,
  • perfumy,
  • meble,
  • części samochodowe,
  • materiały budowlane.

Wielu internautów podczas kupowania w sieci ubrań i innych produktów poszukuje najlepszych promocji cenowych. Dlatego dużą popularnością w polskiej wersji wyszukiwarki Google cieszą się takie słowa jak: rabat, kupon rabatowy, promocja, obniżka cen. Polacy poszukują okazji cenowych, które skłaniają ich do realizacji zamówień przez internet.

Jak rozważnie kupować odzież online?

Problemem w dokonywaniu w sieci zakupów odzieży może być dopasowanie rozmiarówki do indywidualnych wymagań klienta. Na szczęście można sobie z tym poradzić na kilka różnych sposobów. Sklepy internetowe wychodzą naprzeciw klientowi i umieszczają na swoich stronach szczegółowe rozmiarówki, wraz ze wskazaniem konkretnych wymiarów, takich jak:

  • wzrost,
  • długość ramion,
  • szerokość talii,
  • szerokość bioder,
  • szerokość klatki piersiowej lub biustu i pod biustem,
  • długość rąk,
  • długość nóg – liczona od wewnętrznej i zewnętrznej strony.

W zależności od tego, czy kupujemy przez internet sukienkę, spodnie czy koszulę, inne parametry trzeba sprawdzić – i na tej podstawie wybrać taki rozmiar, który im odpowiada. Innym sposobem na dopasowanie rozmiaru jest przymierzenie w stacjonarnym sklepie odzieży, a następnie dokonanie zakupu w sklepie internetowym tej samej marki. Pułapką dla niektórych klientów może być kupowanie odzieży zawsze w tym samym rozmiarze. Niestety tzw. eska w jednym sklepie może mieć zupełnie inne wymiary niż eska w innym. Najbardziej wiarygodne są wymiary podawane w centymetrach, ale trzeba też wziąć pod uwagę materiał, z jakiego wykonane jest ubranie. Jedne tkaniny swobodnie można rozciągnąć, dzięki czemu dopasują się do wymiarów klienta, a inne w ogóle nie poddają się rozciąganiu.

Zwrot za darmo lub w sklepie stacjonarnym

Coraz więcej sklepów internetowych z odzieżą pozwala klientom na bezpłatny zwrot towaru do sklepu stacjonarnego w ich mieście lub odesłanie niepasujących ubrań za darmo do magazynu sklepu WWW. Taka opcja skłania niezdecydowanych klientów do zakupu – po sprawdzeniu w domu, czy wszystko pasuje i wygląda tak jak na zdjęciu w sklepie internetowym, można podjąć decyzję, czy kupioną odzież zostawić, czy odesłać, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów.

Zauważyłeś błąd w artykule? Napisz nam o tym

Artykuł pochodzi z portalu www.chojnice24.pl

Brak komentarzy

    Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ch24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

      Dodaj komentarz

      Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!

      Zaloguj się lub dodaj komentarz jako gość

      Zalogowani użytkownicy mogą otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach. Zaloguj się

      Zaloguj się

      Pozdrowienia dodaj

      0 znaków

      Kursy walut

      Aktualne kursy w kantorze PROMES
      Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
      USD USD 383.00 395.00 DKKDKK 56.60 58.10
      EUREUR 423.00 435.00 RUBRUB 5.70 6.90
      CHFCHF 384.00 399.00 NOKNOK 41.60 43.10
      GBPGBP 495.00 508.00 SEKSEK 39.30 40.80
      Aktualizacja: 2019-11-21 18:48
      Kursy walut dostarcza Kantor Promes.
      Kursy dla transakcji powyżej 3000 PLN
      Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
      USD USD 387.00 391.00 DKKDKK 57.10 57.80
      EUREUR 427.50 431.50 RUBRUB 5.80 6.50
      CHFCHF 389.00 395.00 NOKNOK 42.00 42.70
      GBPGBP 498.00 504.00 SEKSEK 39.80 40.50
      Aktualizacja: 2019-11-21 18:48
      Kursy walut dostarcza Kantor Promes.

      Sondaże Ch24 archiwum »

      Czy jesteś za kolejnym etapem modernizacji stadionu miejskiego, tj. wykonaniem podgrzewanej murawy?




      Ceny paliw2019-11-21

      E95 E98 ON LPG
      BP 4.91 zł 5.12 zł 4.97 zł 2.15 zł
      Circle K 4.86 zł - 4.92 zł 2.1 zł
      Lotos Optima 4.86 zł - 4.97 zł 2.15 zł
      MZK 4.9 zł 5.07 zł 4.95 zł 2.17 zł
      Orlen 4.91 zł 5.23 zł 4.97 zł 2.15 zł
      PKS - - - -

      Drogi Użytkowniku,

      przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych podczas korzystania z naszego portalu. Zamykając ten komunikat (poprzez kliknięcie "X", przysiku "Przejdź do serwisu") zgadzasz się na opisane niżej działania.

      Wykorzystanie danych

      Masz pełne prawo zgłosić podmiotowi przetwarzającemu Twoje dane osobowe żądanie dostępu do tych informacji, ich poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

      Zakres i cele przetwarzania Twoich danych oraz szczegółowe informacje o Twoich prawach opisane zostały w Polityce prywatności oraz Regulaminie portalu, z którymi możesz zaponać się w każdej chwili.

      Pliki cookies

      Stosujemy pliki cookies i inne podobne technologie w celu:

      Zakres wykorzystania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Nie wprowdzając zmian zgadzasz się na zapisywanie plików cookies w pamięci Twojego urządzenia.

      Szczegółowe informacje nt. sposobu wykorzystania plików cookies znajdziesz w Regulaminie portalu.

      Przejdź do serwisu Zamknij