Czwartek, 03 Grudnia 2020 | Imieniny: Hilarego, Franciszki, Ksawery ch24 na komórkę
Strona głównaChojnice
Rozmiar tekstu: A A
Agata Wiśniewska

Radny prosi, by urzędnicy wsiedli na dwa kółka, bo 'ścieżki rowerowe tak wyglądać nie mogą'

Znaki drogowe usytuowane w chodniku, zbyt wysokie krawężniki czy za wąskie trakty, to tylko niektóre z uwag, jakie do ciągu pieszo - rowerowego wyznaczonego w dotychczasowym przebiegu chodnika od dworca do Placu św. Jerzego na ostatniej sesji zgłosił Bartosz Bluma. Zdaniem radnego, "tamtędy nie da się bezpiecznie przejechać rowerem w godzinach szczytu".


Wygłaszając swoje oświadczenie, radny poddawał w wątpliwość czy Urząd Miejski w Chojnicach projektując i realizując inwestycje polegające na budowie ciągów rowerowych i pieszo-rowerowych, bierze pod uwagę wytyczne Ministerstwa Infrastruktury. Choć z magistratu otrzymał krótką odpowiedź "tak", na konkretnych przykładach udowadniał, że jest inaczej.

- Szerokość szlaku rowerowego powinna wynosić co najmniej 2,5 metra, patrząc na chodnik od dworca aż do Placu św. Jerzego, to jest szereg fragmentów, gdzie on jest zdecydowanie węższy - podnosił Bartosz Bluma. Sporo centymetrów brakuje choćby na łuku Dworcowa - Towarowa. - Żeby tam mogli się bezpiecznie wyminąć rowerzyści, to jest karkołomny wyczyn, a tam jeszcze poruszają się piesi. To jest miejsce, które z bezpieczeństwem nie ma nic wspólnego.

Nie lepiej jest jadąc w stronę centrum - znaki w chodniku, wysokie krawężniki. - Brak odpowiedniej widoczności, wjazdy, wyjazdy z posesji, w bezpośrednie wejście sklepów na chodnik, gdzie mają jechać rowerzyści, to jest proszenie się, żeby doszło do jakiegoś nieszczęścia - wyliczał dalej Bartosz Bluma. Choć sam jest zapalonym cyklistą, trasę od dworca do Placu św. Jerzego zamierza omijać szerokim łukiem. - Tamtędy nie da się bezpiecznie przejechać rowerem w godzinach szczytu, gdzie dużo ludzi się porusza. Bezpieczniej będzie ten rower tam prowadzić.

Swoje oświadczenie radny zakończył apelem do pracowników ratusza. - Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, bardzo proszę urzędników miejskich, aby wsiedli na rowery i  po prostu się tamtędy przejechali. Tam może zadziać się tragedia, kiedy ludzie zaczną korzystać z tego ciągu. Ścieżki rowerowe tak wyglądać nie mogą.

Rower na przejażdżkę szykuje już zastępca burmistrza. - Po części zgadzam się z Bartkiem Blumą jeśli chodzi o ścieżki rowerowe. Sam jeżdżę na rowerze i lubię jeździć bezpiecznie, a ta ścieżka nie spełnia do końca tych norm. Mamy ograniczone pole manewru, ze względu na to, że tam jest bardzo wąsko. Dworcowa, Towarowa, Piłsudskiego to są jedne z najstarszych ulic w Chojnicach, wtedy nie myślano, że tam powstanie kiedyś ścieżka rowerowa - mówi Adam Kopczyński.

Reklama | Czytaj dalej »

Dlaczego zatem pokuszono się o stworzenie traktów pieszo-rowerowych na takiej infrastrukturze? Odpowiedź jest prosta, chodziło o unijne dofinansowanie. - Przy projekcie budowy węzła transportowo-integrującego jednym z warunków otrzymania dofinansowania było to, że węzeł musi spełniać rolę także dla cyklistów. Czyli do węzła możemy dojechać albo samochodem albo rowerem i przesiadamy się w transport publiczny, czyli autobus albo pociąg - informuje włodarz.

Po zgłoszonych uwagach w urzędzie zastanawiają się nad możliwościami poszerzenia traktu. - W jakim kierunku pójdziemy, jeszcze nie wiadomo. Musimy zachować ten ciąg dla pieszych, żeby był bezpieczny - przyznaje Kopczyński. Mówi się także o konsultacjach społecznych na etapie projektowania z użytkownikami ścieżek rowerowych.



Zauważyłeś błąd w artykule? Napisz nam o tym

Artykuł pochodzi z portalu www.chojnice24.pl

11 komentarzy

~Ania
Mieszkam w okolicach ul. Lichnowskiej. Prawie całe życie jeżdzę rowerem po tych chodnikach i nigdy ani sama (nawet prawie) na nikogo nie wpadłam, ani nie byłam świadkiem takiego zdarzenia. Bez przesady, kiedy ludzie nie zachowują się tak jakby byli na ścieżce rowerowej/chodniku/jezdni sami to jest bezpiecznie. Myślenie i kultura jazdy/chodzenia nie bolą.
29 Maja 2020, godzina 10:50
Oceniono 43 razy -7
~Oooooo ŚWIĘTE KROWY
Rycerze na dwukołowych rumakach napędzanych nogami skrzyknęli się i dawaj stawiać minusy na potęgę. Myślicie, że to wam pomoże? Nie nie pomoże, waszej głupoty nie da się przykryć "plusami". Do dzieła, dalej stawiać te minusy, żeby do rana było po 500, aż wam jęzory spadną na klawiatury.
28 Maja 2020, godzina 19:43
Oceniono 47 razy -9
~Czy Dworcowa będzie pierwszą w Chojnicach autostradą?
Sztandarowa inwestycja miasta w rewaloryzacje dzielnicy dworcowej zasługuje na przełomowe i spektakularne osiągnięcia. Wierze, że oznaczenie przez chojnickich urzędników ul. Dworcowej jako pierwszej w naszym mieście autostrady natchnie duchem patriotyzmu wszystkich chojniczan i podkreśli wysiłek naszego najlepszego burmistrza jaki ten dzielny innowator wkłada tworzenie nowoczesnej infrastruktury naszego miasta!

27 Maja 2020, godzina 18:42
Oceniono 84 razy 26
~Do poniżej:
Komentarz słabo oceniony przez użytkowników. [rozwiń]
27 Maja 2020, godzina 12:18
Oceniono 90 razy -28
~jotdwatrzy
Komentarz słabo oceniony przez użytkowników. [rozwiń]
27 Maja 2020, godzina 09:34
Oceniono 94 razy -28
~Czy zwężenie jezdni o połowę może też dotyczyć samochodów?

Zgodnie ze sposobem myślenia chojnickich urzędników, którzy bez problemu na papierze i w praktyce tworzą ścieżki pieszo-rowerowe o szerokości poniżej minimum (2,5 m) określonego przepisami prawa o infrastrukturze drogowej może to samo mogli by zrobić z jezdniami dla samochodów?

Może urzędnicy ratusza posługując się logiką jaka przyświeca in w tworzeniu pseudo-ścieżek rowerowych i dla uzyskania znacznych oszczędności zamiast budować drogi z jezdniami o przepisowej szerokości 2,5 m zaczęli by projektować i budować ulice z jezdniami o szerokości jedynie 1,25 m? To, że samochody nie mogły by się bezpiecznie zmieścić na swoich pasach i nie mogły by się bezpiecznie minąć nie miało by znaczenia bo urzędnicy znaleźli by na pewno jakieś ważne usprawiedliwienie a i oszczędności funduszy mogły by zostać wykorzystane na nagrody i premie dla oszczędnych, przedsiębiorczych, i pomysłowych urzędników ratusza. Pewnie ku uciesze burmistrza zostało by także parę groszy na jakieś nowe inwestycje na stadionie chojniczanki bez potrzeby zaciągania nowych pożyczek na konto miasta.

Czy chojnickie ulice z jezdniami o szerokości 1,25 m - połowy normatywnej szerokości określonej przepisami to chojnicka przyszłość okaże się w niedalekiej przyszłości! W każdym razie oszczędności przy tworzeniu nowej infrastruktury drogowej z jezdniami o połowę węższymi były by olbrzymie! A burmistrz i urzędnicy mogli by przechwalać się gospodarnością i rozwagą przy wydawaniu publicznych funduszy na drogowe inwestycje. To, że społeczeństwo musiało by korzystać z bubli nikogo by nie obchodziło bo ani burmistrz ani urzędnicy by się o nic nie pytali gdyż już od lat nie dbają o opinie i zdanie chojniczan!
26 Maja 2020, godzina 18:57
Oceniono 91 razy 27
~Dworcowa może być autostradą a ścieżki rowerowe szerokie na 3 metry!
Istnieje w Chojnicach starty wypróbowany sposób by każde partactwo magicznie zmienić w sukces! Każdy bubel w miejskiej infrastrukturze drogowej można magicznie zmienić w innowacyjne, nowoczesne, i zgodne z przepisami rozwiązanie drogowe, którego pozazdroszczą nam wszyscy odwiedzający Chojnice goście.

Tym starym, wypróbowanym, i skutecznym sposobem jest wezwanie jakiegoś lokalnego zawodowego fachowca od czarów by z pomocą magicznych zaklęć i formułek, i także z użyciem magicznego pokropku niezglebiona mocą niebios zmienić buble drogowe w sprawne, bezpieczne, i nowoczesne rozwiązania infrastruktury drogowej. Oczywiście by zaklęcia i magiczne formułki miały pełną moc niezbędne będzie by nowa autostradę (powstałą z dawnej ul Dworcowej) i nowe szerokie i bezpieczne ścieżki rowerowe niezbędne będzie by uroczyście nadać im imię Jana Pawła 2-go.

Dzięki temu od wieków wypróbowanemu sposobowi sukces z naprawą bubli jest murowany i wszelkie problemy z infrastrukturą drogową na ul Dworcowej (i na innych uliczkach) magicznie znikną od jednego machnięcia zaczarowanym kropidłem!



25 Maja 2020, godzina 17:23
Oceniono 111 razy 47
~Czy ulica Dworcowa może być autostradą?
Chodniki od ul Dworcowej aż po ul Sukienników/Gdańską są jedynie chodnikami i postawienie kilkudziesięciu znaków drogowych z ignorancja przepisów o infrastrukturze drogowej magicznie nie zmieni chodnika w ścieżkę rowerową. Ten chodnik jest zbyt wąski dla swobodnego wyminięcia się pieszych, szczególnie tam gdzie znajdują się sklepy, szkoły, bramy wjazdowe, i schody i wejścia do kamienic. Jeżeli ten ciąg chodników jest zbyt ciasny dla pieszych to w jaki sposób mają oni bezpiecznie dzielić go jeszcze z rowerzystami?

Przy takiej organizacji ruchu pieszych i rowerów z góry wiadomo, że dojdzie tam do znaczniejszego wypadku z udziałem pieszych i rowerzystów i jedyne pytanie jest jak szybko do tego dojdzie? Nie zdziwie się gdy poszkodowane w wypadku osoby zażądają finansowego odszkodowania od odpowiedzialnych za tą nielegalną sytuacje drogową urzędników i od ich przełożonych. Ciekawe, czy tłumaczenie się, że urzędnicy stworzyli fikcyjne ścieżki rowerowy jedynie by wyłudzić fundusze unijne przejdzie w sądzie jako legalne usprawiedliwienie? Być może przejdzie w chojnickim sądzie lecz na pewno nie przejdzie gdy poszkodowani odwołają się do sądu wyższej instancji!

Tak samo ustawienie na ulicy Dworcowej znaków, że jest to autostrada żadnym magicznym sposobem nie zmieni jej w rzeczywistą i legalną autostradę jakkolwiek ustawione znaki świadczyły by o urzędniczym oderwaniu od rzeczywistości i o głupocie ich przełożonych.
24 Maja 2020, godzina 14:55
Oceniono 115 razy 47
~ścieżka rowerowa według standardów chojnickich urzędników

W Chojnicach od wielu lat jako ścieżkę rowerową określa się pofragmentowaną pełną dziur, krawężników, i wybojów wąską przestrzeń (często poniżej 1 m szerokości) biegnącą wzdłuż jezdni gdzie znajdują się drzewa, i na której rutynowo instaluje się słupki, bariery, znaki drogowe, lampy oświetleniowe i gdzie parkuje się samochody i lokuje się przystanki autobusowe.

Drodzy urzędnicy, czy coś pominąłem?

Ciekawe czy burmistrz i wicestarosta pozwolą portalowi chojnice24.pl na publikacje tego komentarza czy też zgodnie z ich rozkazami zostanie on prewencyjnie ocenzurowany (co pieszczotliwie nazywa się na tym portalu moderowaniem)?

22 Maja 2020, godzina 18:10
Oceniono 132 razy 58
~jaś fasola
fajny ten nasz "włodarz" wydał kasę na bubel a co tam nie jego. A kto odebrał te prace panie "włodarzu"?
22 Maja 2020, godzina 14:26
Oceniono 134 razy 58
~Marko Polo
To teraz czekać aż ktoś się zainteresuje, tzn. ci co dali pieniądze i cofną dofinansowanie i poproszą o odsetki za bubel, na którym nadzór sprawował urzędnik Ratusza.
21 Maja 2020, godzina 14:46
Oceniono 200 razy 16

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ch24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!

Zaloguj się lub dodaj komentarz jako gość

Zalogowani użytkownicy mogą otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach. Zaloguj się

Zaloguj się

Kursy walut

Aktualne kursy w kantorze PROMES
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 366.00 378.00 DKKDKK 59.20 60.70
EUREUR 442.00 454.00 RUBRUB 4.75 5.70
CHFCHF 406.00 421.00 NOKNOK 41.00 42.50
GBPGBP 487.00 502.00 SEKSEK 42.70 44.20
Aktualizacja: 2020-12-03 17:48
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.
Kursy dla transakcji powyżej 3000 PLN
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 369.00 374.00 DKKDKK 59.50 60.20
EUREUR 444.00 449.00 RUBRUB 4.75 5.70
CHFCHF 410.00 417.00 NOKNOK 41.40 42.10
GBPGBP 492.00 498.00 SEKSEK 43.00 43.80
Aktualizacja: 2020-12-03 17:48
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.

Sondaże Ch24 archiwum »

Czy jesteś zadowolony ze stanu miejskiej zieleni?




Ceny paliw2020-12-02

E95 E98 ON LPG
BP 4.74 zł 5.09 zł 4.54 zł 2.34 zł
Circle K 4.69 zł - 4.49 zł 2.29 zł
Lotos Optima 4.71 zł - 4.51 zł 2.31 zł
MZK 4.69 zł 4.74 zł 4.49 zł 2.28 zł
Orlen 4.74 zł 5.03 zł 4.54 zł 2.34 zł
PKS - - - -

Drogi Użytkowniku,

przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych podczas korzystania z naszego portalu. Zamykając ten komunikat (poprzez kliknięcie "X", przysiku "Przejdź do serwisu") zgadzasz się na opisane niżej działania.

Wykorzystanie danych

Masz pełne prawo zgłosić podmiotowi przetwarzającemu Twoje dane osobowe żądanie dostępu do tych informacji, ich poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

Zakres i cele przetwarzania Twoich danych oraz szczegółowe informacje o Twoich prawach opisane zostały w Polityce prywatności oraz Regulaminie portalu, z którymi możesz zaponać się w każdej chwili.

Pliki cookies

Stosujemy pliki cookies i inne podobne technologie w celu:

Zakres wykorzystania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Nie wprowdzając zmian zgadzasz się na zapisywanie plików cookies w pamięci Twojego urządzenia.

Szczegółowe informacje nt. sposobu wykorzystania plików cookies znajdziesz w Regulaminie portalu.

Przejdź do serwisu Zamknij