Czwartek, 28 Marca 2024 | Imieniny: Anieli, Kasrota, Soni chojnice24 na komórkę
Strona głównaWywiady
Rozmiar tekstu: A A
Rozmawiała Marta Janiszewska

Nie jestem chłopcem do bicia

Rozmowa z Damianem Pilackim o kulisach jego odwoÅ‚ania z funkcji prezesa SpóÅ‚dzielni Mieszkaniowej.

Czy spodziewał się Pan, że zostanie odwołany?

 - Tak. Jeżeli na dzieÅ„ dobry piÄ™ciu czÅ‚onków Rady Nadzorczej skarży mój wybór do KRS, bo nie mogli siÄ™ pogodzić, że to nie Jacek Kowalik zostaÅ‚ prezesem,  to czego później mogÅ‚em siÄ™ spodziewać? Dodatkowo dochodzi osoba, która również startowaÅ‚a na czÅ‚onka zarzÄ…du, ale nie zostaÅ‚a wybrana. Czyli Å‚Ä…cznie sześć osób. A po kolejnych dwóch miesiÄ…cach jedna z tych osób zgÅ‚asza wniosek o votum nieufnoÅ›ci dla caÅ‚ego zarzÄ…du. ResztÄ™ można sobie dopowiedzieć. Dlatego nie byÅ‚em zaskoczony wnioskiem o odwoÅ‚anie mnie z funkcji prezesa spóÅ‚dzielni.

Czy posiedzenie Rady Nadzorczej, na której zostaÅ‚ Pan odwoÅ‚any byÅ‚o merytoryczne?

 - Nie mam pojÄ™cia, ponieważ w nim nie uczestniczyÅ‚em. ZostaÅ‚em jedynie poproszony o przedstawienie bieżącej sytuacji w SpóÅ‚dzielni Mieszkaniowej i nic poza tym. A wiÄ™c nie mogÄ™ odpowiedzieć czy byÅ‚o ono merytoryczne, czy nie.

Czy na tym posiedzeniu usłyszał Pan zarzuty pod swoim adresem?

 - Na poniedziaÅ‚kowej Radzie Nadzorczej nie zostaÅ‚y mi przedstawione jakiekolwiek zarzuty.

WiÄ™c w jaki sposób dowiedziaÅ‚ siÄ™ Pan o wniosku w sprawie odwoÅ‚ania Pana ze stanowiska oraz o zarzutach w nim ujÄ™tych?


 - Na tydzieÅ„ przed posiedzeniem otrzymaÅ‚em wyÅ‚Ä…cznie do wglÄ…du wniosek o odwoÅ‚anie mnie ze stanowiska prezesa. Po zapoznaniu siÄ™ z jego treÅ›ciÄ… wniosek zostaÅ‚ mi odebrany. Tego samego dnia poprosiÅ‚em o kopiÄ™, ale jej nie otrzymaÅ‚em.

Czy wiadomo Panu dlaczego nie otrzymał Pan kopii wniosku o odwołanie Pana ze stanowiska?


 -ProszÄ™ o to zapytać przewodniczÄ…cego Rady Nadzorczej, dlaczego pomimo mojej proÅ›by nie otrzymaÅ‚em kopii wniosku.

Jakie zarzuty się tam znalazły?


 - Z tego co pamiÄ™tam, bo jak wspomniaÅ‚em dokument ten miaÅ‚em tylko przez chwilÄ™, byÅ‚y to nastÄ™pujÄ…ce zarzuty: brak wymiernych efektów w dziaÅ‚aniu, brak umiejÄ™tnoÅ›ci kierowania zasobem ludzkim, nieobniżenie czynszu, zÅ‚e traktowanie czÅ‚onka zarzÄ…du oddelegowanego z Rady Nadzorczej, który nawiasem mówiÄ…c po moim odwoÅ‚aniu stwierdziÅ‚, że rada odwoÅ‚ujÄ…c mnie, popeÅ‚niÅ‚a bÅ‚Ä…d.

Czy stworzono Panu jakÄ…kolwiek możliwość ustosunkowania siÄ™ do zawartych we wniosku zarzutów?

 - Moje prawo obrony praktycznie zostaÅ‚o ograniczone do wypowiedzi, które ukazaÅ‚y siÄ™ w mediach. Bowiem tylko prasa zadawaÅ‚a mi pytania dotyczÄ…ce wniosku o moje odwoÅ‚anie. Nikt z Rady Nadzorczej ze mnÄ… na ten temat nie rozmawiaÅ‚. ByÅ‚a to jedynie polemika za poÅ›rednictwem mediów. To one umożliwiÅ‚y mi podjÄ™cie próby obrony. Merytorycznej rozmowy z czÅ‚onkami Rady Nadzorczej o postawionych zarzutach nie byÅ‚o.

Czy Pana zdaniem zarzuty z wniosku to prawdziwy powód Pana odwoÅ‚ania? Czy sprawa ma drugie dno?

 - Z wypowiedzi przewodniczÄ…cego Rady Nadzorczej mogÄ™ wnioskować, że byÅ‚o też drugie dno. Ponoć do mojego odwoÅ‚ania przyczyniÅ‚a siÄ™ pani Kuczkowska. MiaÅ‚a to być zemsta Rady Nadzorczej za wniosek pani Kuczkowskiej o odwoÅ‚anie czÅ‚onków komisji rewizyjnej. Jest nawet wypowiedz pana Mollina w prasie, że wniosek o odwoÅ‚anie prezesa nie padÅ‚by, gdyby nie wniosek pani Kuczkowskiej i że zadziaÅ‚aÅ‚o to później na zasadzie Å‚aÅ„cuszka. Czyli rodzi siÄ™ pytanie o zarzuty merytoryczne w kontekÅ›cie tej wypowiedzi. ResztÄ™ proszÄ™ sobie dopowiedzieć.

O jaki łańcuszek wydarzeń tu chodzi? Przecież to nie Pan złożył wniosek o odwołanie komisji rewizyjnej?

 - Nie, nie ja go zÅ‚ożyÅ‚em. Z tego co mi wiadomo zÅ‚ożyÅ‚a go pani Kuczkowska, ponieważ czÅ‚onkowie komisji zÅ‚amali regulamin Rady Nadzorczej oraz statut.

Nadal nie rozumiem co to ma wspólnego z Panem?


 - O to proszÄ™ zapytać Pana Mollina. Co ten wniosek ma wspólnego z postawionymi mi zarzutami. Jest zresztÄ… wypowiedzieć przewodniczÄ…cego, że jeÅ›li prezes zostanie odwoÅ‚any to bÄ™dzie to zasÅ‚uga pani Kuczkowskiej. Jest jeszcze jeden zwrot, którego użyÅ‚ pan Mollin już po gÅ‚osowaniu. Ponoć miaÅ‚ powiedzieć, że Rada Nadzorcza może odwoÅ‚ać prezesa w każdym czasie i za każde widzimisiÄ™, bo ma do tego prawo. Po takich sÅ‚owach zaczynam siÄ™ zastanawiać, czy nie cieszyć siÄ™ z decyzji o odwoÅ‚aniu. Ponieważ wspóÅ‚praca z RadÄ… NadzorczÄ…, która swoje kompetencje pojmuje w ten sposób, nie może siÄ™ udać. Jest to dziaÅ‚anie destrukcyjne.

Jak w czasie tych szeÅ›ciu miesiÄ™cy ukÅ‚adaÅ‚a siÄ™ Panu wspóÅ‚praca z RadÄ… NadzorczÄ…?

 - PoczÄ…tkowo ta wspóÅ‚praca byÅ‚a w miarÄ™ poprawna. MówiÄ™ tu o okresie dwóch, trzech miesiÄ™cy. NastÄ™pnie zaczęła siÄ™ pogarszać.

Jak była przyczyna?


 - Przyczyny byÅ‚y różne. Od kilku lat jestem przewodniczÄ…cym Rady Nadzorczej, jednej ze spóÅ‚ek komunalnych, mam paÅ„stwowy egzamin i doskonale siÄ™ orientujÄ™ jak powinna rada pracować i jakie powinny wytworzyć siÄ™ relacje miÄ™dzy radÄ… a zarzÄ…dem.

W takim razie jak te relacje wyglÄ…daÅ‚y w spóÅ‚dzielni?


 - Na pewno nie tak jak mnie uczono. Nie może być tak, że Rada Nadzorcza rzÄ…dzi, bo nie takie sÄ… jej kompetencje. A w spóÅ‚dzielni niestety tak to wyglÄ…da. Po każdej radzie zarzÄ…d dostawaÅ‚ wytyczne i wnioski do realizacji.

Czyli zarząd miał być marionetką w rękach rady nadzorczej?


 - Można tak powiedzieć. Rada chciaÅ‚a, żeby tak byÅ‚o. MieliÅ›my robić to, co oni nam każą.

Rozumiem, że zarząd się na to nie zgadzał, stąd konflikt?


 - ZarzÄ…d jest od tego, żeby podejmować decyzje autonomiczne. I w pewnym sensie powinien być niezależny od rady, gdy chodzi o swoje kompetencje. GÅ‚ówna funkcja rady sprowadza siÄ™ do kontroli poczynaÅ„ zarzÄ…du i tak powinno pozostać. Na statku nie może być dwóch kapitanów, bo sytuacja robi siÄ™ niezdrowa.

A jak siÄ™ Panu wspóÅ‚pracowaÅ‚o z przewodniczÄ…cym Mollinem?

 - Odpowiem w ten sposób - Rada Nadzorcza to nie jest organ który powinien non stop pokazywać siÄ™ medialnie. Jego funkcjÄ… jest nadzór zarzÄ…du i dlatego powinien stać z boku. Natomiast czasem odnoszÄ™ wrażenie że rada chce siÄ™ kreować na najważniejszy organ spóÅ‚dzielni mieszkaniowej. ProszÄ™ spojrzeć na artykuÅ‚y prasowe. Wynika z nich, że najważniejszÄ… funkcjÄ… w spóÅ‚dzielni jest funkcja przewodniczÄ…cego a najważniejszym organem sama rada.

A czy w samej radzie jest konflikt?


 - Rada Nadzorcza nigdy nie byÅ‚a spójna. Konflikt jest i nie wróży to dobrze na przyszÅ‚ość. Przypuszczam, że w obecnym skÅ‚adzie nie dojdzie już do porozumienia, po prostu za dużo ich dzieli.

Czy myśli Pan, że po tym jak Rada Nadzorcza potraktowała Pana znajdzie się jeszcze ktoś chętny, żeby objąć stanowisko prezesa?


 -MógÅ‚bym zażartować, że może pan Kowalik. Ale każdy o zdrowych zmysÅ‚ach by siÄ™ zastanowiÅ‚ czy chciaÅ‚by tu pracować. ZwÅ‚aszcza z takÄ… RadÄ… NadzorczÄ….

Czy wiadomo Panu kto obejmie po panu fotel prezesa?

 - MyÅ›lÄ™, że na razie nie ma takiego kandydata. A jeÅ›li jest, to dobrze ukrywany. Natomiast dążenie do tymczasowoÅ›ci zarzÄ…du, czyli oddelegowanie z rady czÅ‚onków do zarzÄ…du bÄ™dzie wpÅ‚ywać wyÅ‚Ä…cznie negatywnie na funkcjonowanie spóÅ‚dzielni.

Czy majÄ…c już wiedzÄ™ na temat tego jak funkcjonuje spóÅ‚dzielnia zdecydowaÅ‚by siÄ™ Pan startować w konkursie na prezesa?

 - Przy tej radzie nadzorczej? Nie.

Czy miał Pan realną szansę wykonać to, co pan zapowiadał, obejmując funkcję prezesa?

 - PrzychodzÄ…c do spóÅ‚dzielni jako priorytet zaÅ‚ożyÅ‚em sobie uwÅ‚aszczenie nieruchomoÅ›ci przy J. PawÅ‚a II, Filomatów, Ks.Pomorskich oraz zahamowanie wzrostu zadÅ‚użenia. Obie te rzeczy na szczęście udaÅ‚o siÄ™ osiÄ…gnąć. ZadÅ‚użenie spóÅ‚dzielni od koÅ„ca sierpnia przestaÅ‚o rosnąć i co pocieszajÄ…ce zaczęło spadać.

Czego zatem nie udało się osiągnąć?

 - PojawiÅ‚y siÄ™ zarzuty, że nie obniżyliÅ›my czynszów. Ale przecież w trakcie trwania roku kalendarzowego jest to nieodpowiedzialne. ByÅ‚ już bowiem gotowy plan finansowo-rzeczowy na obecny rok i wprowadzanie zmian w jego trakcie spowodowaÅ‚oby ogromny deficyt na jego koniec. JeÅ›li rada nie rozumie, że obniżenie czynszów w trakcie roku przy braku dodatkowych wpÅ‚ywów z zewnÄ…trz spowoduje w rezultacie deficyt, to brak mi sÅ‚ów. Obniżenie czynszów jest możliwe dopiero w trakcie prac nad nowym planem finansowo-gospodarczym spóÅ‚dzielni, kiedy widzi siÄ™, jak mogÄ… ksztaÅ‚tować siÄ™ przychody, a jak wydatki. Jeżeli planowane przychody okażą siÄ™ wyższe niż wydatki, to dopiero wówczas sÄ… realne szanse na obniżenie opÅ‚aty ekploatacyjnej. PozostaÅ‚e opÅ‚aty (media, podatki) sÄ… niezależne od spóÅ‚dzielni.  

Wiadomo, że sytuacja w spóÅ‚dzielni jest ciężka. Jak Pan myÅ›li, ile czasu potrzeba aby jÄ… uzdrowić?


 - Co najmniej dwa lata. W takim czasie można już podjąć dziaÅ‚ania oraz decyzje dÅ‚ugofalowe, które wymierne efekty przyniosÄ… dopiero za jakiÅ› czas. Zmiany powinny wchodzić systematycznie, a nie gwaÅ‚townie i od razu. Decyzje muszÄ… być rozważne i odpowiedzialne.

W jakiej kondycji pozostawia Pan spóÅ‚dzielniÄ™?


 - Kiedy tu przychodziÅ‚em miaÅ‚em wrażenie, że jest baÅ‚agan (brak odpowiednich procedur). Teraz, kiedy odchodzÄ™ jestem przekonany, że podjÄ™liÅ›my kilka bardzo ważnych decyzji, które bÄ™dÄ… miaÅ‚y wymierny efekt już w przyszÅ‚ym roku i pozytywnie wpÅ‚ynÄ…  na kondycjÄ™ spóÅ‚dzielni.

Jak pan ocenia czy w Radzie Nadzorczej jest wola wprowadzenia prawdziwych zmian? Czy sÄ… to jedynie pozory?

 - Obecna rada doszÅ‚a do wÅ‚adzy, gÅ‚oszÄ…c bardzo populistyczne hasÅ‚a, z których w koÅ„cu bÄ™dÄ… musieli siÄ™ wywiÄ…zać. Czasami mam wrażenie, że hasÅ‚a te przerastajÄ… RadÄ™ NadzorczÄ…, że jest strach i obawa, że zaraz ich z tego rozliczÄ…. Jest to strach przed samymi spóÅ‚dzielcami. Bo niestety, niektóre hasÅ‚a to populizm, a nierzadko i demagogia. Brak za to przygotowania merytorycznego. Chociażby wskazania z jakich Å›rodków należy te cele realizować. Same hasÅ‚a to naprawdÄ™ jeszcze za maÅ‚o.

A co z zarzutem, że jest Pan czÅ‚owiekiem o trudnym charakterze i ciężko siÄ™ z Panem wspóÅ‚pracuje?


 - Takie gÅ‚osy padajÄ… ze strony części Rady Nadzorczej, ale moim zdaniem prezes powinien być osobÄ… niezależnÄ… i nie bać siÄ™ wypowiadać wÅ‚asnego zdania. Niestety, gdy mówiÅ‚em nie tak, jak rada chciaÅ‚a to usÅ‚yszeć, to zwykle źle siÄ™ to dla mnie koÅ„czyÅ‚o. Inne zdanie dla rady oznacza arogancjÄ™ i trudny charakter.

Co w takim razie dalej?

 - Na razie zostaÅ‚em odwoÅ‚any z funkcji prezesa, co jeszcze nie jest równoznaczne z rozwiÄ…zaniem umowy o pracÄ™. Pewnie na dniach otrzymam wypowiedzenie. Po upÅ‚ywie jego okresu wrócÄ™ do urzÄ™du miejskiego. A do tego czasu bÄ™dÄ™ sÅ‚użyÅ‚ pomocÄ… pozostaÅ‚ym czÅ‚onkom zarzÄ…du.

Reklama | Czytaj dalej »


Zauważyłeś błąd w artykule? Napisz nam o tym

Podobne tematy:

Artykuł pochodzi z portalu www.chojnice24.pl

140 komentarzy

~
a ja uważam, iż p.Pilacki chciał naprawić sytuację w Spółdzielni tylko nie dano mu wystarczająco dużo czasu, bo co można zrobić w 6 miesięcy i zapewne jego polityka szłaby w kierunku obniżenia czynszów lokatorów. Zapwrne wdrożyłby plan restrukturyzacji, gdyby miał więcej czasu, szkoda że tak się stało, że przestał być prezesem. Zobaczymy co nowe władze Spółdzielni nam zaproponują, bo będziemy im bardzo dokładnie patrzeć na ręce. Pozdrawiam Damianie...
16 Grudnia 2009, godzina 12:24
~
a ja uważam, iż p.Pilacki chciał naprawić sytuację w Spółdzielni tylko nie dano mu wystarczająco dużo czasu, bo co można zrobić w 6 miesięcy i zapewne jego polityka szłaby w kierunku obniżenia czynszów lokatorów. Zapwrne wdrożyłby plan restrukturyzacji, gdyby miał więcej czasu, szkoda że tak się stało, że przestał być prezesem. Zobaczymy co nowe władze Spółdzielni nam zaproponują, bo będziemy im bardzo dokładnie patrzeć na ręce. Pozdrawiam Damianie...
16 Grudnia 2009, godzina 12:24
~alex
Niestety Pan Pilacki zawsze był nieprzyjemny i traktował ludzi z góry... Zatem szczerze muszę przyznać, iż nie jest mi wcale przykro z Pańskiego powodu... W końcu poczuł Pan jak to jest po drugiej stronie barykady i jak widać, nie wytrzymał Pan tego nerwowo...
15 Grudnia 2009, godzina 22:51
~alex
Niestety Pan Pilacki zawsze był nieprzyjemny i traktował ludzi z góry... Zatem szczerze muszę przyznać, iż nie jest mi wcale przykro z Pańskiego powodu... W końcu poczuł Pan jak to jest po drugiej stronie barykady i jak widać, nie wytrzymał Pan tego nerwowo...
15 Grudnia 2009, godzina 22:51
~jkr
Istne gówno po prostu ... !!!
15 Grudnia 2009, godzina 15:34
~jkr
Istne gówno po prostu ... !!!
15 Grudnia 2009, godzina 15:34
~Lok2
Jak można przysłać delegowanego,który skutecznie wszystko wstrzymał a następnie wymagać od tego co powinien rządzić efektów to jakaś farsa. Mówicie o kosztach to zabierzcie Molinowi i Trzeciemu komórki.
13 Grudnia 2009, godzina 18:17
~Lok2
Jak można przysłać delegowanego,który skutecznie wszystko wstrzymał a następnie wymagać od tego co powinien rządzić efektów to jakaś farsa. Mówicie o kosztach to zabierzcie Molinowi i Trzeciemu komórki.
13 Grudnia 2009, godzina 18:17
~Lok2
Zapraszam Panią Annę do z postu z 09-12-2009 do pracy w Spółdzielni z 1000 zł wakaty są wolne
13 Grudnia 2009, godzina 18:02
~Lok2
Zapraszam Panią Annę do z postu z 09-12-2009 do pracy w Spółdzielni z 1000 zł wakaty są wolne
13 Grudnia 2009, godzina 18:02
~Lok2
ok
13 Grudnia 2009, godzina 17:58
~Lok2
ok
13 Grudnia 2009, godzina 17:58
~
""""Spokojnie Panie Damian, teraz pewnie się wydaje że jest Pan najbardziej wykorzystanym i oszukanym człowiekiem w Chojnicach. Za rok nie będzie Pan już o tym pamiętać. Nie takie żniwo już zbierała lokalna polityka. Daleko nie sięgać pamięcią jak tzw. chojnickie samorządy naciskały u Wojewody o odwołanie Dyrektora Parku i też przecież człowieka odwołano. "Kto wiatr sieje ten zbiera burzę". Chojnice to nie miejsce pracy dla ludzi ambitnych i takich, którzy chcą coś zmienić. Jeśli ktoś tak myśli to go szybko wyprowadzą z tego błędu. W Chojnicach można tak naprawdę się zabawić (ale tylko w sezonie gdy jest fajnie, ciepło i słonecznie), napić wódki, iść na grzyby jagody, "smażalnia story" i rozmawiać o głupotach. Jeśli praca i rozwój to nie taka, która jest uzależniona od Chojnic. I tyle."""


To święta prawda - zgadzam się w 100 procentach ! Chojnickie szambo !
11 Grudnia 2009, godzina 14:13
~
""""Spokojnie Panie Damian, teraz pewnie się wydaje że jest Pan najbardziej wykorzystanym i oszukanym człowiekiem w Chojnicach. Za rok nie będzie Pan już o tym pamiętać. Nie takie żniwo już zbierała lokalna polityka. Daleko nie sięgać pamięcią jak tzw. chojnickie samorządy naciskały u Wojewody o odwołanie Dyrektora Parku i też przecież człowieka odwołano. "Kto wiatr sieje ten zbiera burzę". Chojnice to nie miejsce pracy dla ludzi ambitnych i takich, którzy chcą coś zmienić. Jeśli ktoś tak myśli to go szybko wyprowadzą z tego błędu. W Chojnicach można tak naprawdę się zabawić (ale tylko w sezonie gdy jest fajnie, ciepło i słonecznie), napić wódki, iść na grzyby jagody, "smażalnia story" i rozmawiać o głupotach. Jeśli praca i rozwój to nie taka, która jest uzależniona od Chojnic. I tyle."""


To święta prawda - zgadzam się w 100 procentach ! Chojnickie szambo !
11 Grudnia 2009, godzina 14:13
~xxx
Nikt nie wnosił pretensji do starej RN,która była składna, ładna i układna.Brawo nowa za to ,ze nie jesteście uzależnieni od Zarządu.Jest to wasz ogromny sukces!
10 Grudnia 2009, godzina 23:26

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Komentarze publikowane sÄ… dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!

Zaloguj się lub dodaj komentarz jako gość

Zalogowani użytkownicy mogą otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach. Zaloguj się

Zaloguj siÄ™

Kursy walut

Aktualne kursy w kantorze PROMES
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 395.00 405.00 DKKDKK 51.00 53.20
EUREUR 427.00 435.00 RUBRUB 3.96 4.21
CHFCHF 438.00 448.00 NOKNOK 31.80 34.10
GBPGBP 499.00 509.00 SEKSEK 36.30 37.30
Aktualizacja: 2024-03-28 18:48
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.
Kursy dla transakcji powyżej 3000 PLN
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 396.79 401.42 DKKDKK 51.10 53.10
EUREUR 428.38 433.03 RUBRUB 3.97 4.20
CHFCHF 439.76 446.11 NOKNOK 31.90 34.00
GBPGBP 500.93 507.14 SEKSEK 36.40 37.20
Aktualizacja: 2024-03-28 18:48
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.

Sondaże Chojnice24 archiwum »

W którym miejscu powinno powstać miasteczko rowerowe w Chojnicach?





Ceny paliw2024-03-27

E95 E98 ON LPG
BP 6.72 zł 7.42 zł 6.9 zł 2.81 zł
Circle K 6.53 zł - 6.81 zł 2.78 zł
Moll Chojnice 6.68 zł - 6.86 zł 2.81 zł
MZK 6.49 zł 7.09 zł 6.77 zł 2.81 zł
Orlen 6.68 zł 7.39 zł 6.86 zł 2.81 zł
PKS 6.6 zł - 6.79 zł 2.79 zł

Drogi Użytkowniku,

przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych podczas korzystania z naszego portalu. Zamykając ten komunikat (poprzez kliknięcie "X", przysiku "Przejdź do serwisu") zgadzasz się na opisane niżej działania.

Wykorzystanie danych

Masz pełne prawo zgłosić podmiotowi przetwarzającemu Twoje dane osobowe żądanie dostępu do tych informacji, ich poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

Zakres i cele przetwarzania Twoich danych oraz szczegółowe informacje o Twoich prawach opisane zostały w Polityce prywatności oraz Regulaminie portalu, z którymi możesz zaponać się w każdej chwili.

Pliki cookies

Stosujemy pliki cookies i inne podobne technologie w celu:

Zakres wykorzystania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Nie wprowdzając zmian zgadzasz się na zapisywanie plików cookies w pamięci Twojego urządzenia.

Szczegółowe informacje nt. sposobu wykorzystania plików cookies znajdziesz w Regulaminie portalu.

Przejdź do serwisu Zamknij