Wtorek, 23 Kwietnia 2024 | Imieniny: Ilony, Jerzego, Wojciecha chojnice24 na komórkę
Strona głównaChojnice
Rozmiar tekstu: A A
tekst i fot. je

II LO i Technikum nr 1 najwyżej w rankingu

Siedziba II LO jest przy ul. Świętopełka 1.

Siedziba II LO jest przy ul. Świętopełka 1.

Już po raz 14 dziennik „Rzeczpospolita” i miesięcznik „Perspektywy” opublikowały ogólnopolski ranking szkół ponadgimnazjalnych. Najlepsze lokaty spośród chojnickich szkół zajęły w nim II LO im. gen. Władysława Andersa oraz Technikum nr 1 w ZSP nr 1.

Po raz drugi prowadzona była odrębna klasyfikacja dla szkół ogólnokształcących i techników. Przed rokiem II LO zajęło 149 miejsce w swojej kategorii. Teraz uplasowało się na 288 miejscu z 43,85 punktami. Pierwsze miejsce, tak jak i rok wcześniej, zajęło Liceum Akademickie UMK w Toruniu z dorobkiem 100 punktów. Następne jest XIV LO im. Polonii Belgijskiej we Wrocławiu (85,85 pkt.) i XII LO w Szczecinie (81,19 pkt.). W klasyfikacji wojewódzkiej, która liczy 50 pozycji, II LO zajęło 19 miejsce. W pierwszej dziesiątce są wyłącznie szkoły z Trójmiasta. W tym zestawieniu z Chojnic znalazły się jeszcze: Katolickie LO im. Romualda Traugutta (36,36 pkt. i 45 miejsce) oraz Akademickie Liceum Ogólnokształcące (36,08 pkt. i 48 miejsce). W rankingu ogólnopolskim te szkoły zajmują miejsca powyżej 500.

Reklama | Czytaj dalej »

W klasyfikacji pomorskich techników najwyżej umieszczono Technikum nr 1 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Chojnicach. Zdobyło 59,58 pkt., co dało 10 miejsce w naszym województwie i 193 miejsce w Polsce. Wysoko umieszczono także Technikum nr 2 w Zespole Szkół Kształcenia Ponadgimnazjalnego (55,19 pkt., 28 m.) oraz Technikum im. Stefana Bieszka w Zespole Szkół (50,89 pkt., 39 m.). Pierwsze miejsce w naszym województwie zajęło Technikum Hotelarskie w Gdyni z 83,80 pkt. Dało to 8 miejsce w kraju. Wśród techników najwyżej sklasyfikowano Technikum Elektroniczne im. Obr. Lublina 1939 r. z Lublina.
Jak podają organizatorzy rankingu, głównymi jego adresatami są tegoroczni absolwenci szkół gimnazjalnych. Przy jego tworzeniu w odniesieniu dla szkół ogólnokształcących brano pod uwagę następujące kryteria i wagi procentowe - sukcesy w olimpiadach 30 %, matura  przedmioty obowiązkowe 30 %, matura przedmioty dodatkowe 35 %, opinia akademicka 5 %. W przypadku techników - sukcesy w olimpiadach 20 %, matura przedmioty obowiązkowe 30 %, matura przedmioty dodatkowe 15 %, wyniki egzaminów zawodowych 30 %, opinia akademicka 5 %. Przy ustalaniu wyników brano pod uwagę osiągnięcia wszystkich 4288 szkół ponadgimnazjalnych w Polsce.

Oczywiście z takich lokat swych szkół są zadowoleni ich dyrektorzy. – Na pewno na nasz wynik największy wpływ miała praca uczniów oraz kompetencje nauczycieli. Liczyły się też wyniki egzaminów maturalnych, które zdali w komplecie wszyscy uczniowie ostatnich klas. Mieliśmy też dwóch uczestników finałów ogólnopolskich olimpiad. W Historycznej nasz uczeń został laureatem, gdyż zajął IX miejsce, z Literatury i Języka Polskiego dostał się do finału – przekazała nam Jolanta Wróblewska, wicedyrektor II LO.

Sądzę, że przyczyniły się do naszego wyniku bardzo dobre wyniki na maturach i egzaminach zawodowych. Nasi uczniowie mieli także spore osiągnięcia w konkursach i olimpiadach. Jeden z uczniów był laureatem wojewódzkiego finały Euroelektry – poinformował nas Jan Semrau, dyrektor ZSP nr 1.

Zauważyłeś błąd w artykule? Napisz nam o tym

Artykuł pochodzi z portalu www.chojnice24.pl

47 komentarzy

~~~~~~~~~~~
O, niespodzianka , czyżby stał się cud ostatnio i nagle p M z matematyki zaczął naprawdę uczyć !?.
Za moich czasów to było marzenie. Na lekcje przychodził nie przygotowany,pograł z chłopakami w coś tam, kto nie zdawał matury z matematyki ten miał luzy,( matematyka wtedy nie była obow)np u Pani Słupikowskiej prawie cała klasa zdawała maturę z matematyki zaś równolegle u Pana M odwrotnie , zniechęcał i maturę zdawało 3-5 osób - najlepsi . Można sprawdzić.Więc on miał wyższą średnią od Pani S.
Wszyscy chcieli mieć wówczas z Panią S .Pan M jako człowiek ok , ale nauczyciel ....
15 Stycznia 2012, godzina 19:42
Oceniono 11 razy -3
~sdaDAfaf
Ja chodziłam do nowego i nie żałuję - ani razu nie byłam na żadnych korepetycjach, maturę dobrze zdałam - teraz studiuję, to co chciałam. Nauczyciel jest od tego żeby dobrze wytłumaczyć - reszta to praca w domu. Logiczne jest, że jak klasa liczy trzydziestu uczniów, to zawsze znajdzie się ktoś, kto czegoś nie zrozumie, ale zawsze można podejść po lekcjach do nauczyciela. Nie rozumiem tych jęków "ile to pieniędzy poszło na korepetycje". Ja oraz moi znajomi chodziliśmy na dodatkowe, darmowe (!) zajęcia, które prowadzili nauczyciele w swoim wolnym czasie (np. Pani Mleczek z matematyki czy Pani Gryl z historii). Teraz tęsknię za tym liceum i kadrą - zwłaszcza kiedy mam zajęcia z angielskiego na żenująco niskim poziomie i wspomnę sobie te lekcje z Panem Pruskim
15 Stycznia 2012, godzina 13:33
Oceniono 15 razy -3
~dolendimodus
Uczennico, dziecko, nie będę komentował, wszak informacje powielasz, a osobiście powtarzać się nie mam zamiaru.

Dopowiem tylko jedno:
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,10913747,Czy_informatyk_zawsze_musi_miec_wyzsze_wyksztalcenie_.html

Po przeczytaniu całości warto zwrócić uwagę na ostatnie zdanie: "Dlatego tworzenie klas informatycznych w szkołach średnich jest potrzebne - uważa Artur Urbański z AMG.net."

Gdyby jakość pracy dyrekcji oraz perspektywę, sensowność podejmowanych przezeń decyzji i planów oceniać w tym kontekście (plan likwidacji "inf" z "mat-fiz-inf" oraz ograniczenie lekcji informatyki do wymaganego minimum) uzyskamy odpowiedź pogarszającej się kondycji szkoły nie tylko na tle innych, ale również w ujęciu ogólnym.
14 Stycznia 2012, godzina 23:40
Oceniono 14 razy 6
~uczennica 2lo
Jestem uczennicą 2lo i nie zgadzam się z połową ww. opinii. Nie zaskakuje mnie to jednak, bo sama napotkałam na krzywdzące komentarze ze str. "przyjaciół" z 1 lo. Jeśli ktoś uważa, że u nas większość korzysta z korków to jest w błędzie, przykładem jest moja klasa- 29osób z czego 5 uczęszcza na korepetycje regularnie.. Pozdrawiam!
14 Stycznia 2012, godzina 19:19
Oceniono 16 razy -8
~absolwent 2LO
Ok ok, śliczny elaborat, zapomniałaś tylko opowiedzieć nam jeszcze, co sądzisz o...

- lekcjach chemii
- geografii
- PP
- PO
- WOS
języki, historię i matmę pominę, bo jest kilku nauczycieli, a ja mogłem mieć po prostu pecha

Opowiedz, kiedy ostatnio widziałaś numer świętopełka, który był na jako takim poziomie i wydawany regularnie albo w ilu konkursach wzięłaś udział.

Problem jest jedynie, gdy w klasie znajduje się uczeń leniwy i nie jest zdolny. Przy tym nie robi nic, by czegokolwiek się nauczyć. Widocznie nie powinni znaleźć się u nas. Pisząc te słowa potwierdzasz jedynie to co napisałem wcześniej. Wyobraź sobie że w innych szkołach mają DOKŁADNIE TEN SAM program nauczania, a mają w większości tych "mniej zdolnych uczniów". Wg Twojej teorii dobry nauczyciel powinien w tym momencie załamać ręce i stwierdzić, że motywowanie uczniów czy indywidualne podejście do każdego są poniżej jego godności i zarekomendować "gorszą szkołę". No bez jaj wymyśl se lepszą obronę. Dobry nauczyciel da sobie z kazdym radę a nie tylko ze szczególnie zdolnymi uczniami których nie trzeba dodatkowo motywować. Tak to każdy może...
13 Stycznia 2012, godzina 21:08
Oceniono 14 razy 8
~dolendimodus
Dziecko drogie, bardzo miły i sielankowy obraz szkoły przedstawiasz, jednak każdy kto w ostatnim dziesięcioleciu był uczniem jednego z chojnickich liceów wie, że nie do końca tak to wygląda.

Walka między nowym a starym istniała odkąd istnieje "nowe". Różnice powoli się zacierają, choćby ze względu na fakt zatrudniania w starym coraz młodszych i zdolniejszych nauczycieli. Jeszcze do niedawna uczyły tam dinozaury, o których z sentymentem mówiło się, że "uczą tak długo, jak niektórzy inni żyją" (co mogło mieć tak wady jak i zalety, niestety ostatecznie te pierwsze raczej przeważały).

Ponadto zmiany personalne w II LO i ogólny trend rozwoju obecnej tam młodzieży (choćby w zakresie "poczucia lepszości" raczej nie budzą zbyt pozytywnych wrażeń. Fakt systematycznego spadku w prezentowanym rankingu jest jednym z pośrednich dowodów tego procesu.

Fajnie, że Tobie się w szkole podoba, jak to mówią: "good for you". Jednak są osoby, i nie jest to mała grupa, którym pewne, charakterystyczne dla większości branży edukacyjnej, zachowania nie odpowiadają. Można by rzec, że dawniej II LO pozytywnie odbiegało od tej reguły, teraz zdaje się równać w dół, a szkoda.

Na koniec, żeby jasne było: tak, byłem uczniem II LO; tak, ze "starych roczników"; nie, radziłem sobie całkiem dobrze i kilka wspominanych przez lata tytułów szkole przyniosłem. Pozdrawiam!
13 Stycznia 2012, godzina 20:39
Oceniono 18 razy 14
~Uczennica II LO
Jestem uczennicą drugiej klasy matematyczno-fizyczno-informatycznej w II LO. Uważam, że większość negatywnych opinii jest krzywdząca dla szkoły, w której się uczę. Lekcje matematyki mam z panem M. Jest on wymagający, ale na lekcjach z reguły panuje miła atmosfera. Czasem opowiadane są kawały. Pan M. potrafi wytłumaczyć zagadnienia i ułatwić uczniom zapamiętywanie wzorów w zabawny sposób. Gdy trafi na zdolnego ucznia motywuje go do pracy, ale jednocześnie nie daje zginąć średnio zdolnym uczniom. Problem jest jedynie, gdy w klasie znajduje się uczeń leniwy i nie jest zdolny. Przy tym nie robi nic, by czegokolwiek się nauczyć. Widocznie nie powinni znaleźć się u nas. Dostają jednak szansę od pana M., aby pokazać, że choć trochę zależy im na pozostaniu w tej szkole. Fizykę mam z panem J. Uważam go za jednego z najlepszych nauczycieli jakich miałam. Lekcje prowadzone są z humorem. Na początku nauczyciel przepytuje klasę (co trwa jakieś 5 min.) i jest to właściwie jedyny stresujący moment na lekcji. Potem są tłumaczone zagadnienia w sposób bardzo obrazowy, często na przykładach z życia wziętych. W czasie, gdy liczymy zadania często opowiadane są kawały. Pan J. uczy logicznego myślenia i jeżeli ktoś nie potrafi poradzić sobie na jego lekcjach i nie okaże choć odrobiny dobrej woli to cóż, wniosek jest jeden - ten ktoś nie potrafi myśleć. Informatyka z panem C. nie jest informatyką z cyklu "jak obsługiwać: worda, exela i painta". Jeżeli ktoś myśli logicznie, nie potrzebuje korepetycji. Zresztą są one koniecznością, gdy zdolniejsi uczniowie, zawsze chętni, nie dadzą rady pomóc. Osobiście korzystam z korepetycji j. angielskiego. Jednak w moim przypadku są to bardziej zajęcia pomagające nadrobić braki spowodowanie nauką j. niemieckiego w szkole podstawowej i gimnazjum. Nie miałam możliwości wcześniejszej nauki w szkole j. angielskiego, a zdecydowałam się uczęszczać na zajęcia w zakresie rozszerzonym z tego przedmiotu. Nie ukrywam, że ciężką pracą udaje mi się zdobywać pozytywne oceny, choć nie jestem typem ucznia, któremu nauka języków obcych przychodzi łatwo. Jest wręcz odwrotnie - nigdy sobie dobrze nie radziłam. W poprzednich komentarzach wspomniano o wyrównywaniu się poziomów w I i II LO. Pozwólcie, że i te kwestię wyjaśnię. gdy do szkół średnich poszedł rocznik '94 z powodu niżu demograficznego w każdej szkole został zamknięty jeden oddział, lecz aby pomieścić wszystkich uczniów w szkołach m.i. I LO dostało pozwolenie na stworzenie dodatkowego "humana", a II LO na otworzenie drugiego mat-fiz'u. Ponieważ część uczniów, nawet zdolnych wybiera szkołę sposobem "bo tam idą moi koledzy" tworzą się miejsca dla uczniów z wynikami niższymi, którzy w normalnych warunkach nie dostaliby się do naszej szkoły. Gdy do szkół ponad gimnazjalnych przyszedł rocznik '95 sytuacja wyglądała podobnie. Nie twierdzę, że I LO jest całkowicie złe i niczego nie można się tam nauczyć. Mam tam znajomych i wiem, że np. matematyka w klasach matematyczno-fizycznych jest na poziomie porównywalnym, a może czasami nawet minimalnie wyższym niż w II LO, jednak klasy te fizyki nie mają praktycznie wcale uczęszczają na dodatkowe lekcje do pana J. i z nim przerabiają normalnie materiał.
13 Stycznia 2012, godzina 20:18
Oceniono 27 razy -7
~Oleg
w starym są świetni językowcy - Pani Hoff od niemieckiego
13 Stycznia 2012, godzina 18:35
Oceniono 8 razy 4
~NIC
NIC< NIC< NIC< NIC< NIC< NIC
13 Stycznia 2012, godzina 13:55
Oceniono 8 razy -6
~ALFA
Pogratulować Panu Boczkowi, za jakość i renomę I LO. Była tradycja, jakość i wszystko co najlepsze. Co pozostało?
13 Stycznia 2012, godzina 00:21
Oceniono 8 razy -6
~O.o
nie wiem, czy dobrze myślę o tym panu M. od matermatyki, ale wiem, że jeden pan od matematyki z tej szkoły był o krok od postępowania przed rzecznikiem dyscyplinarnym ze względu na zachowanie względem uczniów. wiedzy gościowi nikt nie odmawiał przy tym, tylko umiejętności i podejścia pedagogicznego, które sięgnęły dna.

natomiast pan od informatyki - cóż, wiem, że dyrekcja chciała zmniejszyć ilość godzin informatyki do bezwzględnego minimum nawet dla klas mat-fiz-inf, które miały być ostatecznie tylko mat-fiz. z punktu widzenia postępu - strzał w stopę. nie wiem, czy ostatecznie stało się to faktem, ale plan był.

poza tym nauczyciele informatyki w szkołach często traktowani są jak darmowi serwisanci od naprawiania komputerów. żeby było tego mało, większość uczniów olewa sobie informatykę i ma problem do nauczycieli tego przedmiotu, gdy tylko wymagają czegoś więcej niż "nic"... to jak w takich warunkach ostatecznie mają prowadzić "prawdziwe" zajęcia?
13 Stycznia 2012, godzina 00:16
Oceniono 19 razy 15
~Viola
Jak II LO jest takie złe to dlaczego ma lepszą zdawalność matur? niz I . I nieważne czy mają korki czy nie Wynik końcowy się liczy. A tak na marginesie mój syn uczył sie w tej szkole i nie chodził na korki. Super zdał maturę i nalepiej wspomina p. M od matematyki.
12 Stycznia 2012, godzina 22:14
Oceniono 17 razy -1
~Uczeń II LO do własne doświadczenie
No ja przepraszam bardzo, ale dlaczego twoim zdaniem należy usunąć Pana M. który jest najlepszym nauczycielem od Matematyki w Chojnicach ?? Pan od informatyki uczy bardzo dobrze, a nie jak w większości szkół Informatyka to rysowanie i pisanie w Wordzie.

Sory, ale zdanie mi się ze większość tych komentarzy jest od osób które się do II LO nie dostały i teraz gadają jakie to ono jest złe.
12 Stycznia 2012, godzina 21:50
Oceniono 17 razy -3
~własne doświadczenie
Zgadzam się jeśli chodzi o korki. Uczeń który jest pracowity i zdolny jeśli nie otrzymuje tego na lekcji sam musi sobie radzić aby dobrze zdać maturę i dostać się na studia. Szkoła tylko dlatego ma tak wysoki poziom gdyż idą tam najlepsi. Ale sporo osób wybiera częściej teraz stary.
Wystarczy zmienić tylko kilku nauczycieli i będzie dobrze, ponieważ oni krzywdzą tych nauczycieli którzy bardzo się starają. Opinia obejmuje ogół.
Dlaczego w tej szkole pracuje pan M. od matematyki ,pani Sz. od geografii,pan od informatyki ..., itd.
Taką garstkę nauczycieli wymienić na chcących uczyć , pracowitych- jest dużo chętnych na pewno. Czy to są osoby nie do ruszenia? Bo pracowali jeszcze za Pana Mrówczyńskiego Co dyrekcja na to - proszę to przemyśleć , bardzo proszę.Bo szkoda tej szkoły. Chylę czoła przed tą większą grupą nauczycieli : cudownych , pracowitych , uczciwych ...- wzorowych.
12 Stycznia 2012, godzina 20:37
Oceniono 16 razy -2
~myślący
anonimowa dyrekcja ... jaaaaaaaaaaaaaaaaaa
wolę już Katolik
12 Stycznia 2012, godzina 19:42
Oceniono 14 razy 2

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!

Zaloguj się lub dodaj komentarz jako gość

Zalogowani użytkownicy mogą otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach. Zaloguj się

Zaloguj się

Kursy walut

Aktualne kursy w kantorze PROMES
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 404.00 412.00 DKKDKK 51.70 55.10
EUREUR 430.00 437.00 RUBRUB 4.20 4.45
CHFCHF 440.00 449.00 NOKNOK 31.20 33.00
GBPGBP 497.00 505.00 SEKSEK 36.40 37.40
Aktualizacja: 2024-04-23 12:48
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.
Kursy dla transakcji powyżej 3000 PLN
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 404.84 409.50 DKKDKK 51.80 55.00
EUREUR 431.01 435.94 RUBRUB 4.20 4.45
CHFCHF 441.66 448.25 NOKNOK 31.30 32.90
GBPGBP 498.01 503.44 SEKSEK 36.50 37.30
Aktualizacja: 2024-04-23 12:48
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.

Sondaże Chojnice24 archiwum »

Co sądzisz o wycince drzew pod inwestycję na ul. Ceynowy w Chojnicach?




Ceny paliw2024-04-23

E95 E98 ON LPG
BP 6.9 zł 7.6 zł 7 zł 2.69 zł
Circle K 6.83 zł - 6.92 zł 2.69 zł
Mol Chojnice 6.83 zł - 6.92 zł 2.69 zł
MZK 6.71 zł 7.29 zł 6.82 zł 2.72 zł
Orlen 6.82 zł 7.57 zł 6.93 zł 2.69 zł
PKS 6.78 zł - 6.86 zł 2.72 zł

Drogi Użytkowniku,

przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych podczas korzystania z naszego portalu. Zamykając ten komunikat (poprzez kliknięcie "X", przysiku "Przejdź do serwisu") zgadzasz się na opisane niżej działania.

Wykorzystanie danych

Masz pełne prawo zgłosić podmiotowi przetwarzającemu Twoje dane osobowe żądanie dostępu do tych informacji, ich poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

Zakres i cele przetwarzania Twoich danych oraz szczegółowe informacje o Twoich prawach opisane zostały w Polityce prywatności oraz Regulaminie portalu, z którymi możesz zaponać się w każdej chwili.

Pliki cookies

Stosujemy pliki cookies i inne podobne technologie w celu:

Zakres wykorzystania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Nie wprowdzając zmian zgadzasz się na zapisywanie plików cookies w pamięci Twojego urządzenia.

Szczegółowe informacje nt. sposobu wykorzystania plików cookies znajdziesz w Regulaminie portalu.

Przejdź do serwisu Zamknij