Wtorek, 16 Kwietnia 2024 | Imieniny: Bernarda, Biruty, Erwina chojnice24 na komórkę
Strona głównaRegion
Rozmiar tekstu: A A
Tekst i fot. mz

W 2014 na gotowo

Nawierzchnia 'testowa' w Starym Młynie (listopad 2012 r.).

Nawierzchnia 'testowa' w Starym Młynie (listopad 2012 r.).

Jak poinformował wójt gminy Chojnice Zbigniew Szczepański, ścieżki rowerowe w ramach Kaszubskiej Marszruty, dofinansowane ze środków unijnych, mają być gotowe do 2014. Takie stanowisko przekazano z urzędu marszałkowskiego. W Gdańsku podpisano umowę na dofinansowanie odcinka ścieżki od Sworów do Drzewicza.

Pół miliona złotych na ten fragment Kaszubskiej Marszruty pozyskano za pośrednictwem Lokalnej Grupy Działania "Sandry Brdy". Był on w pierwotnej wersji tej inwestycji, ale został wyłączony ze względu na większe kosztorysowe szacunki, potem powrócił. Gminie Chojnice do pobudowania została jeszcze część trasy od skrętu na Mylof do Turowca. - Chcieliśmy w 2015 roku to zrobić, ale musimy wcześniej. Trochę nam to skomplikuje plany. Musimy znaleźć 2 mln zł na ten cel - informuje wójt Zbigniew Szczepański. Może mieć to wpływ na inwestycje zaplanowane w południowej części gminy. - Z punktu widzenia interesu gminy ten odcinek Kaszubskiej Marszruty nie jest aż tak istotny, ważniejsze są ścieżki do Lichnów, Ogorzelin czy Chojniczek - przyznaje włodarz.

Reklama | Czytaj dalej »

Z kolei na dokończenie etapu Kaszubskiej Marszruty wokół Jeziora Charzykowskiego Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wyraziła zgodę na przedłużenie prac do 15 maja. W obszarze Natura 2000, na którym budowane są ścieżki, normalnie pozwolenie wydawane jest do końca lutego. Czas wydłużono ze względu na zawirowania wokół nawierzchni szutrowych ścieżek i niekorzystne warunki pogodowe na ich budowę. Ścieżki w lasach muszą być szutrowe, na terenach zabudowanych będą z polbruku. - Co roku będziemy konserwować szutrową nawierzchnię i jeszcze narażać się na opinie, że są gorszej jakości niż np. asfaltowe - ubolewa wicewójt Piotr Stanke. - Asfaltowa jest tylko 20 % droższa - dodaje wójt Szczepański.

Przedmiotem projektu „Budowa tras rowerowych i infrastruktury turystycznej w powiecie chojnickim w ramach programu Kaszubska Marszruta” jest utworzenie 156 km połączonych oznakowanych tras rowerowych łączących wszystkie gminy i stolice gmin powiatu. Projektem objęte zostało terytorium gmin powiatu chojnickiego: gminy Czersk, gminy Chojnice, gminy Brusy, gminy Konarzyny.

Zauważyłeś błąd w artykule? Napisz nam o tym

Artykuł pochodzi z portalu www.chojnice24.pl

7 komentarzy

~chojniczek
Rowerzysto w naszym Parku Narodowym wydzielone i oznakowane są dwa szlaki rowerowe czarny i niebieski . Czarny od Drzewicza do Bachorza ,a niebieski od Drzewicza do Klosnowa które są fragmentami szlaków BY-1 6001n i BY-1 7001n. Wielokrotnie nimi jeździłem i oprócz mostków te drogi nie były budowane dla rowerów . Ot zwykłe leśne drogi dlatego, je nazwałem naturalnymi. Jako ,,rowerzysta ‘’to też chyba nimi jeździłeś i potrafisz odróżnić drogę robioną specjalnie dla rowerów od każdej innej. A teraz kilka metrów od drogi asfaltowej buduje się szutrową ścieżkę rowerową w ramach KM. Jedź to sam zobaczysz i weź mapę abyś nie pobłądził.
15 Kwietnia 2013, godzina 13:06
Oceniono 1 raz 1
~rowerzysta
A gdzie niby zaczyna sie takowa "naturalna sciezka rowerowa"?
11 Kwietnia 2013, godzina 16:17
~chojniczek
Do Pure. Po co robić szutrowe ścieżki rowerowe w lesie za miliony złotych ,jeżeli po leśnych drogach tak samo się rowerem jeździ za darmo . Tutaj aby przejechać się lasem z Charzyków do Małych S , wrzucono do PARKU NARODOWEGO kilka ton betonu (krawężniki) i jeśli będzie to scieżka szutrowa, to rowerem szosowym się nie przejedzie. Ścieżka budowana jest obok drogi asfaltowej, to tylko dzieci i ekolodzy będą jechali szutrem. A przecież taniej kilka razy by było poszerzyć istniejącą drogę i wydzielić pas dla rowerów. Dziwię się tylko DYREKTOROWI PN ,że pozwolił tak zabetonować Park. Przez środek PN jest już ścieżka rowerowa do Drzewicza , naturalna którą się szybko jedzie. Po co komu 3-ci ciąg komunikacyjny w PN z północy na południe?

11 Kwietnia 2013, godzina 13:19
Oceniono 3 razy -1
~Kostek Bałm
Jak utopić w piachu, glinie, szutrze i wertepiastej kostce unijne miliony, budując wzdłuż bitumicznych dróg publicznych pseudorowerowe gnioty? Patrz: "Kaszubska Marszruta"...

A ksiądz proboszcz na spowiedzi wiielkanocnej stwierdził, że jak jeszcze raz przejadę rowerem na "czerwonym" - przyznaję się publicznie: mea culpa - to zada mi pokutę polegającą na pokonaniu "Kaszubskiej Marszruty" na rowerze szosowym... O, nie, to zbyt surowa kara, więc wolę być grzeczny i nie pchać się na skrzyżowanie na "czerwonym"...
08 Kwietnia 2013, godzina 15:01
Oceniono 15 razy 11
~Pure
Co jest zlego w szutrowych ścieżkach ? Jezeli beda zrobione w odopowiedni sposób to nie widze powodów zeby je negować. Mysle ze przedmówca "Ciekawy" boi sie wlasnie o jakosc tych ścieżek. Jestem za tym zeby dbać o nature. Polska może jeszcze sie poszczycic przyrodą. Nie mowie ze kraje zachodnie sa juz całkiem betonowe, ale na zachodnie zeby zoabczyc nature trzeba zrobic wiecej niz u nas w Polsce. Tą różce widac kiedy sie wyjedzie. Powinnismy dbać o dziedzictwo przyrody.
08 Kwietnia 2013, godzina 14:54
Oceniono 15 razy -1
~Realista
Ciekawy, skoro tak Cię to denerwuje, to wiedz że za 20-30 lat nie będzie już lasów tylko bloki mieszkalne, bo niestety takimi priorytetami kieruje się nasz świat. Poza tym jest pełno ścieżek utwardzonych w "betonowych" lasach.
08 Kwietnia 2013, godzina 14:15
Oceniono 12 razy -8
~Ciekawy
Dlaczego ścieżki rowerowe przez tereny leśne muszą być szutrowe, to chyba wymysły jakichś szurniętych urzędasów z jakiegoś ministerstwa? Jeżeli tak musi być, to nie należy remontować dróg, tylko zerwać z nich asfalt i nasypać piachu, samochody będą jeździły powoli i bezpiecznie! Debilizm w tym kraju przekroczył już wszelkie dopuszczalne przez medycynę granice!
08 Kwietnia 2013, godzina 14:04
Oceniono 22 razy 18

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!

Zaloguj się lub dodaj komentarz jako gość

Zalogowani użytkownicy mogą otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach. Zaloguj się

Zaloguj się

Kursy walut

Aktualne kursy w kantorze PROMES
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 401.00 409.00 DKKDKK 50.90 53.80
EUREUR 427.00 435.00 RUBRUB 4.15 4.40
CHFCHF 438.00 448.00 NOKNOK 31.90 33.80
GBPGBP 500.00 508.00 SEKSEK 36.20 37.20
Aktualizacja: 2024-04-15 18:46
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.
Kursy dla transakcji powyżej 3000 PLN
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 402.80 407.48 DKKDKK 51.00 53.70
EUREUR 429.20 433.62 RUBRUB 4.15 4.40
CHFCHF 440.18 446.53 NOKNOK 32.00 33.70
GBPGBP 501.48 506.68 SEKSEK 36.30 37.10
Aktualizacja: 2024-04-15 18:46
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.

Sondaże Chojnice24 archiwum »

W którym miejscu powinno powstać miasteczko rowerowe w Chojnicach?





Ceny paliw2024-04-15

E95 E98 ON LPG
BP 6.79 zł 7.49 zł 6.91 zł 2.75 zł
Circle K 6.74 zł - 6.86 zł 2.72 zł
Mol Chojnice 6.79 zł - 6.91 zł 2.72 zł
MZK 6.69 zł 7.24 zł 6.79 zł 2.75 zł
Orlen 6.79 zł 7.49 zł 6.94 zł 2.72 zł
PKS 6.74 zł - 6.88 zł 2.72 zł

Drogi Użytkowniku,

przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych podczas korzystania z naszego portalu. Zamykając ten komunikat (poprzez kliknięcie "X", przysiku "Przejdź do serwisu") zgadzasz się na opisane niżej działania.

Wykorzystanie danych

Masz pełne prawo zgłosić podmiotowi przetwarzającemu Twoje dane osobowe żądanie dostępu do tych informacji, ich poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

Zakres i cele przetwarzania Twoich danych oraz szczegółowe informacje o Twoich prawach opisane zostały w Polityce prywatności oraz Regulaminie portalu, z którymi możesz zaponać się w każdej chwili.

Pliki cookies

Stosujemy pliki cookies i inne podobne technologie w celu:

Zakres wykorzystania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Nie wprowdzając zmian zgadzasz się na zapisywanie plików cookies w pamięci Twojego urządzenia.

Szczegółowe informacje nt. sposobu wykorzystania plików cookies znajdziesz w Regulaminie portalu.

Przejdź do serwisu Zamknij