Podsumowali turystyczny sezon
Na dzisiejszym posiedzeniu Komisji Budżetu, Gospodarki i Promocji Rady Powiatu Chojnickiego radni zajęli się oceną tegorocznego sezonu turystycznego oraz działaniami spółki Promocja Regionu.
Według Romana Guzelaka, sezon w naszym regionie był fatalny. Uważa, że gdy leje i jest zimno, trudno turystę zatrzymać, gdyż jest zbyt mało dodatkowych atrakcji. – Mówi się o wydłużeniu sezonu turystycznego poza czerwiec i sierpień, ale ciągle jest zbyt uboga oferta, co przekłada się na małą ilość turystów. To jest przyczyną, że zapewne w 2011 niewiele podmiotów działających w branży turystycznej zanotowało zysk – stwierdził prezes Promocji Regionu Chojnickiego.
Reklama | Czytaj dalej »
Roman Guzelak ocenia sezon 2011
Polemizowała z nim radna Bożena Stępień, które jest zdania, że prawdziwych turystów tego lata było tylu, co wcześniej. Ubyło za to chojniczan, których od plażowania i pobytu w kafejkach i barach, odstraszyła deszczowa pogoda. Do takiego wniosku doszła po ilości sprzedanych biletów wstępu do Parku Narodowego Bory Tucholskie. Nie narzekała też na obłożenie pokoi w pensjonatach w weekendy.
Bożena Stępień polemizuje z Romanem Guzelakiem.
Jedno z pytań zadał Mariusz Paluch, przewodniczący Komisji. Dotyczyło ono kwestii współpracy przedsiębiorców turystycznych z PRCh. Okazuje się, że nie jest z nią najlepiej. Jedynie ok. 10 % z nich reaguje na zaproszenia spółki, by dostarczyli informacje o swej działalności, czy foldery, które mogliby pracownicy Promocji zaoferować na targach turystycznych. Nie pomaga w tym Lokalna Organizacja Turystyczna – Niestety, ale to stowarzyszenie jest w stanie „śpiączki farmakologicznej”- odpowiedział Roman Guzelak.
R.Guzelak o współpracy z przedsiębiorcami branży turystycznej
Nie zabrakło także informacji o tegorocznych działaniach Promocji Regionu Chojnickiego. Roman Guzelak podzielił ją na segmenty – wydawniczy (albumy, informatory, foldery i mapki), targowy (Berlin, Katowice), szkoleniowy oraz internetowy. Pochwalił się odnowieniem działu z informacjami turystycznymi na stronie internetowej spółki. Doszła do wersji polskiej i niemieckiej, także anglojęzyczna. Odświeżono jej wystrój i układ graficzny. Trzeba przyznać, że witryna robi wrażenie pozytywne. Porównanie ze Strefą Turystyki na BiznesChojnice.eu wypada zdecydowanie na korzyść tej pierwszej. Może warto poprosić udziałowców spółki o środki na wersję rosyjską?
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (4)
- Komentarze Facebook (...)
4 komentarze
Najpierw trzeba zaiwestować w infratsrukturę " trochę pieniędzy" aby oczewać jakiegokolwiek turystów z pieniędzmi do wydania,a nie oczekiwać niewiadomo jakich dochodów z " zatęchłej budy".
Do pracy.
Fascynujące, doprawdy. O.o
Sezon wiadomo, żę słabszy, a głównym tego czynnikiem to oczywiście piękna jesienna pogoda, która uraczyła nas od czerwca. :/
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!