Szansa dla uczniów i uczennic
W 2011 roku Gmina Brusy przystąpiła do realizacji projektu systemowego pn. „Szansa dla uczniów i uczennic – kompleksowy program wsparcia dla dzieci z terenu gminy Brusy w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych”. Projekt realizowany jest w ramach Priorytetu IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach” Działania 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty” Poddziałania 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Projektem objęto szkoły podstawowe funkcjonujące na terenie gminy: Szkołę Podstawową im. Jana Pawła II w Brusach; Szkołę Podstawową w Czapiewicach; Szkołę Podstawową im. bł. ks. Józefa Jankowskiego w Czyczkowach; Szkołę Podstawową w Kosobudach, Szkołę Podstawową im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Leśnie oraz filię w Przymuszewie; Szkołę Podstawową w Lubni; Szkołę Podstawową w Męcikale, Szkołę Podstawową im. Stanisława Sikorskiego
w Wielkich Chełmach oraz Szkołę Podstawową w Zalesiu.
Reklama | Czytaj dalej »
Głównym celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez indywidualizację procesu kształcenia uczniów i uczennic z klas I-III szkół podstawowych.
W ramach realizacji projektu systemowego prowadzone są bezpłatne zajęcia dodatkowe dla uczniów i uczennic uczęszczających do klas I – III:
-
zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji – 8 szkół podstawowych:
Podczas zajęć usprawniane są deficyty rozwojowe uczniów będące przyczyną trudności w uczeniu się. Celem prowadzonych zajęć jest m.in.: ćwiczenie percepcji wzrokowej, słuchowej, sprawności manualnej; doskonalenie umiejętności czytania i pisania; stymulowanie ogólnego rozwoju ucznia; przezwyciężanie trudności w opanowaniu podstawowych umiejętności.
-
zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych – 3 szkoły podstawowe:
Głównym celem zajęć jest wyrównywanie braków z matematyki oraz poprawienie wyników nauczania i kształcenia. Poprzez uważny dobór odpowiednich zadań i ćwiczeń dla poszczególnych uczniów doskonalone są umiejętności rachunkowe.
-
zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy – 6 szkół podstawowych:
Głównym celem tych zajęć jest m.in.: kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej i gramatycznej wypowiedzi; stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy; doskonalenie funkcji mających wpływ na rozwój mowy; doskonalenie wymowy już ukształtowanej. Zajęcia te umożliwiają dzieciom efektywną pracę w grupie poprzez wspólnie wykonywane interaktywne ćwiczenia językowe i muzyczno-ruchowe.
-
gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy – 3 szkoły podstawowe:
Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej mają na celu m.in. wszechstronny rozwój sprawności ruchowej, kształtowanie nawyku prawidłowej postawy ciała, korygowanie wad postawy wynikających z zaleceń lekarza, przezwyciężanie trudności w opanowaniu podstawowych umiejętności ruchowych.
Dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach dodatkowych, gdyż są one prowadzone są w sposób atrakcyjny z wykorzystaniem ciekawych i nowoczesnych środków dydaktycznych.
Pierwszy etap rekrutacji odbył się w listopadzie 2011 roku – rodzice zgłaszali swoje dzieci
w szkołach, do których uczęszczają. Kolejna możliwość składania wniosków o przyjęcie uczniów do projektu, będzie we wrześniu br.
Obecnie z możliwości uczestnictwa w zajęciach dodatkowych skorzystało łącznie 260 dzieci tj. 158 uczniów i 102 uczennice.
Zajęcia zorganizowane w szkołach podstawowych oraz ich filiach uczestniczących w projekcie są prowadzone w terminach: od listopada 2011 r. do czerwca 2012 r. oraz od września 2012 r. do czerwca 2013 r.
Ponadto wszystkie szkoły podstawowe zostały doposażone w pomoce dydaktyczne niezbędne do prowadzenia zajęć dodatkowych, a także w sprzęt komputerowy oraz tematyczne programy komputerowe wspomagające proces nauczania o wartości 162 299,10 zł.
Całkowita wartość projektu wynosi 342 899,10 zł i jest w 100% finansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)

USD
DKK
EUR
TRY
CHF
NOK
GBP
SEK



Związki i pracodawcy domagają się...
Hołownia: 6 sierpnia odbiorę od...
Nowy sondaż prezydencki
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!