Czwartek, 21 Listopada 2024 | Imieniny: Janusza, Marii, Reginy chojnice24 na komórkę
Strona głównaChojnice
Rozmiar tekstu: A A
tekst i fot. je

Nowy parking na rynku?

Tu być może będzie parking na 25 samochodów

Tu być może będzie parking na 25 samochodów

Grupa przedsiębiorców prowadząca działalność w ścisłym centrum miasta ma pomysł na zwiększenie dostępności ich lokali dla potencjalnych klientów. W ubiegłym tygodniu spotkali się w tej sprawie z burmistrzem Arseniuszem Finsterem.

W spotkaniu także wzięli udział dyrektor wydziału komunalnego Jarosław Rekowski oraz architekt miejski Andrzej Ciemiński. Najważniejszą propozycją, którą przedstawili goście, jest zmiana organizacji ruchu na Starym Rynku. Byłby możliwy przejazd samochodów z ul. Cechowej przez Stary Rynek wzdłuż pierzei z Domem Towarowym i gmachem poczty, by następnie wjechać w prawo w stronę ul. Gimnazjalnej. Na tej stronie rynku powstałoby około 25 miejsc parkingowych. – Kiedyś do tego rozwiązania podchodziłem negatywnie. Teraz uwarunkowania zmieniły się. Jeżeli kupcy z centrum miasta zjednoczą się i będą chcieli promować strefę śródmiejską, to jestem z nimi w jednym szeregu. Ta zmiana musi jeszcze uzyskać akceptację Komisji Komunalnej i Samorządu Mieszkańców – zaznaczył Arseniusz Finster.

Reklama | Czytaj dalej »

Zapytaliśmy jednego z inicjatorów spotkania – Wojciecha Liberę, o uzasadnienie zgłoszonej propozycji. – Zauważyliśmy, że po zmodernizowaniu rynku i przyległych do niego ulic, a także po zamknięciu dla ruchu większości tego obszaru, klienci mają utrudniony dostęp do naszych lokali. W powstających galeriach handlowych parkingi będą bezpłatne, dlatego zastanawiamy się nad wprowadzeniem zwrotu naszym klientom kosztu biletów parkingowych. Przydałoby się także zwiększenie ilości miejsc postojowych. Zwróciliśmy też uwagę, że należy lepiej oznakować dojazd do centrum miasta, a także położenie ważniejszych obiektów w nim. Na razie najlepiej wygląda to w przypadku WC na parkingu przy stadionie – zauważył właściciel domu towarowego na Starym Rynku.

Aktualizacja z 28.03.2012.

O propozycji grupy chojnickich przedsiębiorców na umożliwienie ruchu pojazdów przy pierzei Starego Rynku, obejmującej Dom Towarowy i Pocztę, oraz parkowania tam pojazdów, rozmawiali także uczestnicy poniedziałkowego (26.03.) wydania Bez Montażu - Bożena Stępień, Arseniusz Finster i Radosław Sawicki. Nie byli w tej sprawie jednomyślni.

Uczestnicy Bez Montażu o propozycji zmiany organizacji ruchu na Starym Rynku

Od 27.03 na Facebooku istnieje wydarzenie pn. "STOP parkingowi na Chojnickim rynku !!!". Do godziny 11.40 28 marca zadeklarowało w nim udział 427 osób. Jego uczestnicy planują spotkać się 10 kwietnia.

Zauważyłeś błąd w artykule? Napisz nam o tym

Artykuł pochodzi z portalu www.chojnice24.pl

123 komentarzy

~fax
zapomniałaś, że bliżej zachodniej granicy jest coraz urokliwszy człuchów
05 Kwietnia 2012, godzina 21:06
Oceniono 1 raz -1
~Lola
Najgłupszy pomysł od dłuższego czasu. Straszny. Ja jako studentka, zawsze opowiadam znajomym w mieście, w którym studiuje jak to piękne są Chojnice i jak od kiedy byłam dzieckiem rynek , centrum Chojnic i właściwie całe miasto pięknie się zmieniło. Mało tego, osoby, które były w Chojnicach przejazdem i miały okazję zatrzymać się na rynku, zawsze bardzo pochlebnie wypowiadają się na jego temat i atmosfery tam panującej. Raz nawet ktoś powiedział, że jadąc z krajów Europy zachodniej do polski, Chojnice są pierwszym miastem od zachodniej granicy Polski, gdzie czuć,że jest się w państwie należącym do UE, w mieście, które ma klasę i trzyma poziom. Uważam, że wybudowanie parkingu na rynku wpłynie bardzo niekorzystnie nie tylko tego jak postrzegają miasto odwiedzający, ale też na to jak czują się w swoim mieście jego mieszkańcy. I nie oszukujmy się, Chojnice może i miasto nie małe, ale też nie tak ogromne, aby przejście z pobliskich parkingów do sklepów na rynku było straszliwie męczące i uciążliwe.
05 Kwietnia 2012, godzina 20:33
Oceniono 1 raz 1
~Stop
Wszyscy zazdroszczą nam tak ładnego rynku ... Parking dla klientów ...yhym znamy życie. od 7-15 ? mozna robic zakupy u Libery ? Zastanawiające B.Z.D.U.R.A !
05 Kwietnia 2012, godzina 06:35
Panu Liberze uciekają pieniądze nie z handlu, ale z wynajmu.Niech obniży horrendalne czynsze wynajmu, a wynajmujący obniżą ceny sprzedaży i staną się konkurencyjni dla Galerii.Rynek zaś, nich zostanie enklawą dla spacerowiczów z małymi dziećmi
31 Marca 2012, godzina 14:07
~jan
jacy tam kupcy?! wynajmowacze pomieszczeń i tyle !
30 Marca 2012, godzina 23:04
Oceniono 1 raz 1
~pz
@paweł W. (a właściwie nie Pawle i nie W. - widziałem już ten komentarz pod Twoim prawdziwym nazwiskiem, ale nie mogłem odpowiedzieć, bo umożliwiłeś to tylko znajomym)
NIKT NIE CHCE POZWALAĆ NA STAWIANIE SAMOCHODÓW NA RYNKU? To gdzie wg Ciebie kończy i zaczyna się Rynek? Bo wg mnie to wyznaczają go granice budynków, a więc miejsce w którym chcesz, aby powstał parking jest fragmentem Starego Rynku. A nie, przepraszam - mówisz o drodze. No to przeczytaj tytuł artykułu i zrozum, że nie o przejazd tylko w całym problemie chodzi (zresztą wiem, że doskonale zdajesz sobie sprawę, że mowa jest o parkingu, ale może hipokryzja bierze górę). W latach 90. był tam przejazd, ale czy było dobrze? Wydaje mi się, że wtedy turyści nie przyjeżdżali oglądać naszego rynku, a i mieszkańcy mniej chętnie spędzali tam wolny czas. Ruch w sklepach był większy - oczywiście. Ale zauważ, że jedynym większym sklepem w Chojnicach było IGO!
A to, że uważasz, że masz rację, a reszta jest w błędzie (bo i taki Twój komentarz widziałem), świadczy o braku zmysłu politycznego na którym chyba Ci zależy. Przepraszam, ale mam nadzieję, że z takim podejściem daleko w polityce nie zajdziesz.
Za argument wykorzystałeś także sytuację w Poznaniu. Pisałeś, że polityka miasta utrudniająca kierowcą dojazd do centrum doprowadziła do jego wymarcia. Mylisz się. W Poznaniu nie likwidowano miejsc parkingowych, ani nie zamykano ulic. Wprowadzano strefy płatnego parkowania, ale te i tak są zapełnione samochodami. Wydawać się więc może, że centrum powinno żyć (bo przecież dodatkowy parking w Chojnicach ma ożywić centrum), a jednak nie! Ludzie w Poznaniu wynieśli się do galerii handlowych, a sklepy na św. Marcinie czy 27 grudnia padają (jest pełno lokali do wynajęcia, część z nich zajęły już banki) mimo, że w przed nimi parkuje pełno samochodów! Wiesz dlaczego? Bo ludzie nie chcą wszędzie przeciskać się pomiędzy samochodami - mają ten komfort w galeriach (i jeszcze na chojnickim rynku). Poznań zaczyna to zauważać - Wrocławska ma stać się deptakiem, później prawdopodobnie też Żydowska. Wprowadzana jest strefa ograniczenia prędkości w centrum i dyskutuje się o ożywieniu ul. Św. Marcin przez jej częściowe przemianowanie na deptak.
Mimo, że się nie zgadzam z Tobą, to będę bronił Twojego prawa do odmiennego zdania Ale Ty też uszanuj opinię innych, którzy są w większości i nie staraj się wmawiać innym na siłę swojego zdania.
30 Marca 2012, godzina 21:18
Oceniono 1 raz 1
~Błażej
Nie wyobrażam sobie żeby przez nasz piękny rynek miała przebiegac droga po ktorej poruszaly by sie pojazdy i na dodatek mialby powstac parking. Jeżeli jednak tak sie stanie to wplynie to negatywnie na rozwoj naszego miasta. Rynek straci swoj urok i co chyba najwazniejsze nie bedzie juz tak bezpiecznie jak dotychczas. Ludzie nie beda juz tak czesto chodzic ze swoimi pociechami na spacer po rynku bo beda sie baly ze ich dziecko moze czekac niebezpieczensto.
30 Marca 2012, godzina 19:12
Oceniono 1 raz 1
~olek
sama idea jest uburzająca
30 Marca 2012, godzina 07:47
~juzek
Ludzie parking na rynku, ruch samochodowy na deptaku? Weźta się ogarnijta i zostawta rynka w spokoju! Parking przy rynku jest i starczy.Jak jeden z drugim che mieć więcej klientów to niech se oznakuje ulice w odpowiednich miejscach, oczywiście za odpowiednia opłatą.
29 Marca 2012, godzina 21:11
Oceniono 3 razy 1
~robert
jola ty chyba z drzewa spadłaś,życzę ci żebyś ciężko zachorowała i poszła na rentę,dla ciebie rencista to złodziej,który opłacał składki,a rentę ma przyznaną przez lekarzy..zus.....która mu się nie należy,nie powołuj się na pismo pijawko
29 Marca 2012, godzina 19:24
Oceniono 3 razy 1
~do powyżej
od 12 lat mamy XXI wiek, a twoje rozwiązanie jest zagrożeniem dla zdrowia mieszkańców..poza tym ani ty ani twój kolega (synek kupca) z bojówki PO o tym zdecydują..
29 Marca 2012, godzina 18:48
Oceniono 11 razy 7
~paweł W.
Komentarz słabo oceniony przez użytkowników. [rozwiń]
29 Marca 2012, godzina 18:17
Oceniono 15 razy -13
~jola
Nie ma co się dziwić! Niestety chojnicka gmina nie jest w stanie tego zrozumieć, ludzie biedni, niewykształceni, leniwi, niezaradni życiowo i sfrustrowani będą zawsze takie opinie wygłaszać. Naiwnym idealistą jest ten, kto myśli, że jak bogaci chcą być jeszcze bogatsi, to jest źle. W Biblii napisane jest: "Grzeszy ten, kto nie pomnaża swoich talentów" A co mają stać w miejscu i nie starać się o rozwój, o inwestycje, o dalsze perspektywy, tak? Głupota ludzi, który spędzają życie na kuroniówce albo rencie jest niewytłumaczalna i absurdalnie rażąca. Z drugiej strony, to nie jest mi ich ani trochę żal, bo sami są winni. Nie należy dopatrywać się winy w roli państwa, które (moim zdaniem nie powinno być opiekuńcze), losu czy braku szczęścia. Jeżeli, ktoś nie cierpi na żadne poważne choroby (oprócz głupoty i lenistwa oczywiście), to jest kowalem swojego losu i sam za siebie odpowiada. Niech pan kowalski, któremu przeszkadza Pan Libera, weźmie się w końcu za siebie, zdobędzie wykształcenie, założy firmę albo postara się o lepsze zatrudnienie i już! Zycie nie polega na wiecznym narzekaniu i zazdroszczeniu innym sukcesów! Żyjemy w czasach wolnego rynku, różnych szans i deregulacji zawodów (która jest w trakcie), w czym tkwi więc problem, aby nieudacznicy zaczęli zmieniać swój nędzny (jak dotąd) los? W niczym! Chcieć, znaczy: MÓC, a każdy jest kowalem własnego losu. Nie zazdrośćcie więc bogatszym czy mądrzejszym ludziom sukcesu, ale weźcie się do ROBOTY!
29 Marca 2012, godzina 18:17
Oceniono 15 razy -9
~anonim
Czemuś biedny? Boś głupi! Z szacunkiem proszę do przedsiębiorców, którzy uczciwie pracują i starają się rozwijać firmy, a przez to zwiększać zatrudnienie. Działania prospołeczne są złe, bo rozpuszczają leniwych ludzi. Powinno się obniżyć płacę minimalną, od razu spadłoby BEZROBOCIE i zmniejszyłaby się szara strefa. Jak kapitalizm, to kapitalizm, a nie społeczna gospodarka i ulgi socjalne. Ten naród jest tak głupi, że nie zrozumie, iż tylko twardy KAPITALIZM I LIBERALIZM RYNKOWY może być podstawą rozwoju gospodarczego. Z tymi kretyńskimi związkowcami musiał użerać się przy swojej genialnej reformami Balcerowicz i teraz musi walczyć również Premier Tusk (emerytury od 67). W Szwecji mają od 70, i jakoś nikt nie płacze. Tylko nas oburzenie, polska głupota, Boże widzisz i nie grzmisz!
29 Marca 2012, godzina 18:16
Oceniono 9 razy -9
~mili
Skandal!! Moje dzieci uwielbiają ganiać tam za gołębiami .... to jedyne miejsce w mieście gdzie można dać im się wyszumieć. Jak wprowadzicie tam ruch ... nie wiem. Panie burmistrzu brak mi słów na Pana wypowiedź. Jak można być za czymś co zniszczy ład i porządek? Estetykę? Ja osobiście jestem przyzwyczajona ze do miasta idzie się pieszo Gdyż bardzo ciężko tam o miejsca parkingowe, aczkolwiek dla chcącego nic trudnego Błagam i myślę , że nie tylko w swoim imieniu a w imieniu większości mieszkańców : "Nie popełnijcie tego błędu!!".


P.S Panie Libera mam wrażenie, że jest pan po prostu zachłyśnięty pieniążkami i nie ma Pan co robić w domu tylko wymyślać bzdury Bez urazy oczywiście. Pozdrawiam
29 Marca 2012, godzina 15:59
Oceniono 3 razy 3

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!

Zaloguj się lub dodaj komentarz jako gość

Zalogowani użytkownicy mogą otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach. Zaloguj się

Zaloguj się

Kursy walut

Aktualne kursy w kantorze PROMES
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 4.110 4.180 DKKDKK 0.532 0.555
EUREUR 4.320 4.390 TRYTRY 0.121 0.133
CHFCHF 4.630 4.700 NOKNOK 0.306 0.337
GBPGBP 5.180 5.250 SEKSEK 0.341 0.363
Aktualizacja: 2024-11-21 15:48
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.
Kursy dla transakcji powyżej 4000 PLN
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 4.117 4.159 DKKDKK 0.533 0.554
EUREUR 4.332 4.372 TRYTRY 0.122 0.132
CHFCHF 4.640 4.690 NOKNOK 0.307 0.336
GBPGBP 5.182 5.230 SEKSEK 0.342 0.362
Aktualizacja: 2024-11-21 15:48
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.

Sondaże Chojnice24 archiwum »

Czy obecnie prowadzone w Chojnicach inwestycje drogowe są dla Ciebie uciążliwe?



Ceny paliw2024-11-21

E95 E98 ON LPG
BP 5.99 zł 6.74 zł 6.36 zł 3.14 zł
Circle K 5.94 zł - 6.31 zł 3.1 zł
Mol Chojnice 5.99 zł - 6.36 zł 3.14 zł
MZK 5.82 zł 6.59 zł 6.2 zł 3.05 zł
Orlen 5.99 zł 6.8 zł 6.36 zł 3.14 zł
PKS 5.82 zł - 6.2 zł 3.2 zł

Drogi Użytkowniku,

przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych podczas korzystania z naszego portalu. Zamykając ten komunikat (poprzez kliknięcie "X", przysiku "Przejdź do serwisu") zgadzasz się na opisane niżej działania.

Wykorzystanie danych

Masz pełne prawo zgłosić podmiotowi przetwarzającemu Twoje dane osobowe żądanie dostępu do tych informacji, ich poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

Zakres i cele przetwarzania Twoich danych oraz szczegółowe informacje o Twoich prawach opisane zostały w Polityce prywatności oraz Regulaminie portalu, z którymi możesz zaponać się w każdej chwili.

Pliki cookies

Stosujemy pliki cookies i inne podobne technologie w celu:

Zakres wykorzystania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Nie wprowdzając zmian zgadzasz się na zapisywanie plików cookies w pamięci Twojego urządzenia.

Szczegółowe informacje nt. sposobu wykorzystania plików cookies znajdziesz w Regulaminie portalu.

Przejdź do serwisu Zamknij