Umowa na dofinansowanie marszruty podpisana
Z satysfakcją informujemy, że w dniu wczorajszym, 4 kwietnia br., została podpisana umowa na dofinansowanie projektu pn. „Budowa tras rowerowych i infrastruktury turystycznej w powiecie chojnickim w ramach programu Kaszubska Marszruta” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013. Umowę sygnowali - w imieniu Samorządu Województwa Pomorskiego Marszałek Mieczysław Struk i Wicemarszałek Wiesław Byczkowski, a w imieniu Powiatu Chojnickiego Starosta Stanisław Skaja i Członek Zarządu Marek Szczepański. Całkowita wartość projektu opiewa na kwotę 21 138 705,83zł (koszty kwalifikowane wynoszą 20 807 890,71zł), a wartość dofinansowania stanowi 47,29% kosztów i wynosi 9 840 051,52zł.
Przedmiotem projektu jest utworzenie 156,37 km połączonych oznakowanych tras rowerowych łączących wszystkie gminy i stolice gmin powiatu. Projektem objęte będzie terytorium wszystkich gmin powiatu (poza miastem Chojnice): Gminy Czersk, Gminy Chojnice, Gminy Brusy, Gminy Konarzyny, ponadto projekt obejmie przebudowę mostu na Brdzie w Babilonie oraz budowę dwóch przejść dla płazów.
Partnerami Powiatu Chojnickiego są:
Gmina Czersk
Gmina Chojnice
Gmina Konarzyny
Gmina Brusy
Nadleśnictwo Przymuszewo
Park Narodowy „Bory Tucholskie”
Nadleśnictwo Rytel.
Projekt dotyczy:
Budowy ze znakowaniem 49,91 km nowych tras rowerowych:
Charzykowy - Chociński Młyn - do zjazdu na Owink = 19,48 km
Drzewicz - Brusy = 7,79 km
Brusy-Męcikał = 8,10 km
Gmina Konarzyny = 2,93 km
Czersk - Rytel = 11,61 km
Obejmuje budowę nowych lub przebudowę istniejących dróg, ścieżek lub pasów ruchu dla rowerów na terenach miejskich, zurbanizowanych (o nawierzchni z kostki brukowej -betonowej z obrzeżem) i wiejskich(o nawierzchni mineralno – bitumicznej - asfaltowej) na terenach miejskich, przy drogach publicznych oraz o nawierzchni żwirowej na terenach leśnych i obszarach ochrony przyrody.
Znakowanie 106,46 km tras rowerowych:
Kosobudy- Czersk = 17,00 km
Kosobudy Kinice-Czarniż- Mylof = 14,02 km
Charzykowy - Babilon-Chociński Młyn - na "Pętlę Konarzyńską = 24,70 km
Konarzyny-Żychce -Pętla Konarzyny= 26,69 km
Rytel-Mylof = 6,30 km
Mylof-Męcikał-Czernica - DW 236 = 15 km
Obejmuje wytyczenie szlaków rowerowych istniejącymi drogami i ich oznakowanie. Będą to ścieżki ogólnodostępne przebiegające przez tereny wiejskie i leśne służące wszystkim użytkownikom ruchu drogowego.
Infrastruktura towarzysząca obejmuje:
Budowa małej infrastruktury: 10 punktów odpoczynkowych obejmujących m.in. wiatę dla rowerzystów, kosz na śmieci oraz stojak rowerowy usytuowanych na trasach:
Charzykowy - Chociński Młyn – na „Pętlę Konarzyńską” - 1 szt
Pętla Konarzyny – 1 szt.
Rytel- Mylof – 1 szt.
Charzykowy – Drzewicz – 3 szt.
Drzewicz – Brusy – 1 szt.
Brusy – Męcikał – 1 szt.
Czersk – Rytel – 2 szt.
39 tablic informacyjnych dwustronnych zawierających mapę przebiegu tras rowerowych wraz z oznaczoną infrastrukturą opatrzone odpowiednimi logami oraz informację
o atrakcjach przyrodniczych i turystycznych okolicy. Tablice będą zlokalizowane następująco:
Kosobudy – Czersk – 4 szt
Kosobudy – Czarniż – Mylof – 4 szt.
Charzykowy – Chociński Młyn – 4 szt.
Pętla Konarzyny – 1 szt.
Rytel – Mylof – 3 szt.
Mylof – Męcikał – 3 szt.
Charzykowy – Drzewicz – 6 szt.
Drzewicz – Brusy – 5 szt.
Brusy – Męcikał – 3 szt.
Konarzyny – do granicy z Gm. Chojnice – 1 szt.
Czersk – Rytel – 5 szt.
W zakresie przebudowy mostu i budowy kładek infrastruktura towarzysząca obejmuje: Budowa 5 kładek na terenach leśnych dla rowerzystów nad jarami i potokami na trasach:
Charzykowy – Drzewicz – 1 szt.
Drzewicz – Brusy 1 szt.
Brusy – Męcikał 2 szt.
Czersk – Rytel 1 szt.
Przebudowa 1 mostu pieszo – rowerowego na Brdzie w Babilonie - przebudowany zostanie istniejący drewniany most, obecnie zamknięty dla użytkowników. W zakresie ochrony przyrody infrastruktura towarzysząca obejmuje: budowę 2 przejść dla płazów
o dł. 10,5 m-11,0 m wysokości elementów 50 cm-60 cm i szerokości 40-45 cm,
z montażem obustronnych ścian naprowadzających o łącznej dł. ok 340 m. Lokalizacja: Charzykowy – Chociński Młyn.
Ponadto w ramach instrumentu elastyczności przeprowadzone zostanie szkolenie dotyczące utrzymania szlaków oraz dla kadr turystycznych dla 30 osób.
Przyjęte rozwiązania techniczne są zgodne z polskim normami i przepisami. Technologia wykonania tras rowerowych uzależniona jest od ich lokalizacji. Ponadto budowa tras rowerowych w leśnych pasach p/pożarowych w „lekkiej”, żwirowej konstrukcji podyktowana jest wymogami właścicieli gruntów. Mała infrastruktura wykonana będzie
w technologi wpisującej się w otoczenie. Na terenach leśnych wykonana będzie z konstrukcji drewnianej, natomiast na terenach miejskich z metalowej.
Reklama | Czytaj dalej »
Planowany okres realizacji Projektu:
Planowany termin rozpoczęcia realizacji Projektu – marzec 2012 r.
Planowany termin rzeczowego zakończenia realizacji Projektu – wrzesień 2013 r.
Planowany termin finansowego zakończenia realizacji Projektu – listopad 2013
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (3)
- Komentarze Facebook (...)


USD
DKK
EUR
TRY
CHF
NOK
GBP
SEK



Związki i pracodawcy domagają się...
Hołownia: 6 sierpnia odbiorę od...
Nowy sondaż prezydencki
3 komentarze
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!