Jak rozwijać turystykę rowerową?
Odpowiedź na tytułowe pytanie chcieli poznać uczestnicy czwartkowego (24.05) spotkania w CEW-ie, które zorganizowało starostwo powiatowe oraz Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.
Wzięli w nim udział przedstawiciele wszystkich urzędów gminnych i miejskich, urzędu powiatowego, urzędu marszałkowskiego, Zaborskiego Parku Krajobrazowego, Lasów Państwowych. Dwie jednostki były reprezentowane przez swych szefów. Obecny był prezes Promocji Regionu Chojnickiego Roman Guzelak oraz wójt Konarzyn Jacek Warsiński. Delegatów przyszłych użytkowników, czyli rowerzystów, nie stwierdziliśmy.
Prelekcję poprowadził Jacek Zdrojewski, autor wielu ekspertyz, analiz i studiów wykonalności dla projektów inwestycyjnych i promocyjnych, przygotowywanych także dla samorządu województwa pomorskiego. Przedstawił uczestnikom najpierw aktualny stan sieci dróg rowerowych w naszym regionie. Gdy zostaną zakończone wszystkie rozpoczęte projekty, ich długość osiągnie ok. 1000 km. Wojewódzki samorząd pozyskał na te zadania, niekiedy realizowane wraz z drogami dla samochodów, ok. 200 mln zł. W pokazie slajdów przedstawił ponad 80 zdjęć, które powstały w miejscach, gdzie wybudowano ścieżki, lub planuje się je zrealizować. Ciąg rowerowy z Chojnic do Charzyków uzyskał ocenę 5+. Zapytaliśmy prelegenta o proporcje udziału poszczególnych rodzajów nawierzchni stosowanych przez inwestorów ścieżek rowerowych. – Zdecydowanie najwięcej jest z asfaltu i asfaltobetonu. Szacuję, że około 70 % całości. Z kostki betonowej ponad 5 %, najczęściej w miastach. W pewnej kaszubskiej gminie przed 3 laty wybudowano spory odcinek z polbruku, ale już żałują tej decyzji, gdyż zaczyna się ona deformować. Reszta to drogi gruntowe, leśne dukty – wyjaśnił nam Jacek Zdrojewski. Pozostałe pytania dotyczyły przede wszystkim budowy Marszruty Kaszubskiej, która powstaje z kłopotami w naszym powiecie. Interesowano się także planami władz województwa na lata 2013-2020, które dotyczą dalszego rozwoju sieci ścieżek rowerowych.
Reklama | Czytaj dalej »
Koncepcja rozwoju turystyki rowerowej w woj. pomorskim do 2020 roku.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (16)
- Komentarze Facebook (...)
16 komentarzy
A w Chojnicach i okolicy mamy diametralnie odwrotną sytuację. 90% ścieżek jest wybudowanych z betonowej kostki (bo trzeba dać zarobić znajomym producentom z regionu). No ale cóż. Czy któryś z urzędników podejmujących decyzje odnośnie budowy tych szlaków wozi swój tyłek rowerem. Wątpię. Od razu by im tyłek wytrzęsło i może coś by się im w tych głowach poprzestawiało na lepsze.
http://polskanarowery.sport.pl/blogi/bractworowerowe/2012/05/w_jedlni_letnisku_jak_w_holandii/1?bo=1
a za kostkowego gniota chojnickiego co najwyżej tróję - i to z łaski...
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!