W październiku o dysleksji
Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji corocznie inicjowany jest w październiku, w 2012 roku jego obchody przypadły w dniach od 15 do 21 października i były kolejną okazją upowszechniania wiedzy o dysleksji. W naszym kraju od 1990 roku istnieje Polskie Towarzystwo Dysleksji wspierające rodziców i placówki oświatowe, wychowawcze w ich pracy z dziećmi mającymi specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu. Od 2004 roku w Chojnicach, przy Szkole Podstawowej nr 3, działa 61 Odział Terenowy PTD . Od tego tez czasu w szkole organizuje się corocznie obchody Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji.
Obecnie do szkoły uczęszcza ponad 250 dzieci o specyficznych potrzebach edukacyjnych. W tym roku pedagodzy, psycholog szkolny, nauczyciele prowadzący zajęcia terapii pedagogicznej zorganizowali konsultacje dla rodziców dzieci z dysleksją.Natomiast dla uczniów przygotowano szereg różnorodnych zajęć przybliżających dzieciom problemy dysleksji. Sporo działo w gabinecie logopedy szkolnego! Dla dzieci z oddziałów przedszkolnych i młodszych klas zorganizowano tu zajęcia logopedyczne „Śmieszne minki dla chłopca i dziewczynki”. Szkolna biblioteka przygotowała dla maluchów odtwarzanie różnorodnych słuchowisk na motywach znanych baśni i legend, podczas których dzieci mogły tworzyć niepowtarzalne ilustracje do wysłuchanych nagrań. Uczniowie klas drugich obejrzeli prezentację multimedialną poświęconą sylwetce H. Ch. Andersena, najsłynniejszego bajkopisarza, któremu zmagania z dysleksją wcale nie były obce. Trzecioklasiści i uczniowie klas czwartych już przygotowują się do szkolnego konkursu „Memory” ogłoszonego w szkole, a opartego na zasadach bardzo lubianej przez dzieci gry pamięciowej. Dla zespołów klas piątych i szóstych zaplanowano wysłuchanie słuchowisk uczących empatii i wrażliwości na drugiego człowieka. Nauczyciele matematyki prowadzili zajęcia „Z matematyką na wesoło”, podczas których powstawały oryginalne uczniowskie rymowanki poświęcone
przede wszystkim tabliczce mnożenia. Poloniści zorganizowali konkursowe „Ortograficzne
łamigłówki”, a na zajęciach terapii pedagogicznej powstały (eksponowane już w szkole)
„Drzewa ortograficzne”. Na zajęciach plastycznych i świetlicowych uczniowie tworzyli prace „Kolorowa ortografia”. Efekty ich działań są nie tylko kolorowe, ale również bardzo
ciekawe, pomysłowe i zdobią również galerię utworzoną w holu szkoły.
Reklama | Czytaj dalej »
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)


USD
DKK
EUR
TRY
CHF
NOK
GBP
SEK



Związki i pracodawcy domagają się...
Hołownia: 6 sierpnia odbiorę od...
Nowy sondaż prezydencki
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!