TYmek odjedzie z Chojnic?
Jest odpowiedź na wniosek urzędu miejskiego z listopada 2012 roku w sprawie pozyskania parowozu „TYmek”, który trafił do PKP Cargo S.A. Wysłała ją… Fundacja Era Parowozów.
Informuje w nim, że działa w imieniu właśnie PKP Cargo. Przedstawia w piśmie władzom miasta dwa warianty realizacji ich wniosku. Pierwszy z nich, to sprzedaż parowozu na rzecz miasta Chojnice po cenie złomu wraz z marżą w wysokości 10 % oraz kosztem przetransportowania do naszego miasta. „Era Parowozów” szacuje, że wyniosłoby to około 150 tys. złotych netto. Do tego doszedłby oczywiście koszt renowacji TYmka przez miasto. Inne wyjście, to zawarcie wieloletniej umowy wypożyczenia lokomotywy. Urząd miejski musiałby ponadto zobowiązać się do pokrycia kosztu odnowienia wykonanego przez fundację, transportu TYmka do i z Chojnic, opłacania kosztów niezbędnych robót konserwacyjnych oraz wnoszenia raz na kwartał opłaty na rzecz PKP Cargo za najem parowozu.
Reklama | Czytaj dalej »
- Chcieliśmy otrzymać parowóz bezpłatnie i po odnowieniu, być może za środki unijne, ustawić go w miejscu uzgodnionym z kolejarzami i innymi chojniczanami. Niestety, ale za 150 tys. złotych nie kupimy tego parowozu. Również wikłanie się w wieloletnie umowy najmu jest niekorzystne. Będę rozmawiał w bieżącym tygodniu z Krzysztofem Czabańskim z PKP Nieruchomości, by dojść do sedna sprawy. Parowóz chyba jednak będzie odjeżdżał z Chojnic. Wielka szkoda – przekazał zmartwiony takim obrotem sprawy Arseniusz Finster.
"Stoi na stacji lokomotywa" - tekst o parowozie TYmek z 06/2011.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (16)
- Komentarze Facebook (...)
16 komentarzy
Marcin Wałdoch napisał:
To kto te faktury opłacał? Na pewno nie miasto. A poza tym co miał zrobić z lokomotywą, która nie była własnością stowarzyszenia, ani nawet nie była mu użyczona. Lokomotywa ciągle jest własnością PKP i stoi na terenie PKP. Dlaczego nie pytasz dlaczego miasto nic z tą lokomotywą nie zrobiło? Przecież burmistrz dysponuje nieporównywalnie większymi środkami niż jakieś stowarzyszenie. Skoro PKP szuka interesu tam gdzie go być nie może, niech sobie lokomotywę przerabiają na żyletki czy inne nakrętki.
teraz ja powiem wprost - ktoś tu kogoś próbuje podpuścić i wejść na ambicję komuś aby ktoś za kogoś wykonał robotę ! ...a z jakim to tematem Panowie sobie już poradziliście - tak pytam bo nie wiem ...a to "żelastwo" to oddać na złom ...komu to potrzebne ? ...do kościerzyny blisko a tam cały skansen podobnego dobra ...
Od 2001 trwa reforma PKP, której głównymi celami jest restrukturyzacja i sprzedaż spółek kolejowych, uporządkowanie stanu prawnego i sprzedaż zbędnych nieruchomości oraz wydzielenie infrastruktury kolejowej, a następnie przekazanie jej Skarbowi Państwa. Proces ten miał być finansowany z kredytu, następnie spłacony z dochodów z prywatyzacji.
W tym czasie ukończono restrukturyzację organizacyjną polegająca na utworzeniu PKP S.A. i wydzieleniu spółek kolejowych, rozpoczęto porządkować sprawy finansowe i majątkowe oraz kontynuowano redukcję zatrudnienia. Utworzono Fundusz Własności Pracowniczej oraz usamorządowiono spółkę Przewozy Regionalne. Nieukończone zostały kolejne etapy reformy, m.in. prywatyzacja spółek, m.in. PKP Cargo SA, PKP Intercity SA oraz Energetyki Kolejowej SA.
Przypuszczam, że Era Parowozów też nie ma pieniędzy na swoją działalność statutową i teraz próbują wejść między wódkę a zakąskę, aby wydębić z miasta pieniądze. Tutaj nie należy rozmawiać z Czabańskim, który dysponuje działką pod parowozem, a raczej z prezesem PKP Cargo, lub którymś z dziesiątków dyrektorów.
Dziwi mnie też fakt, że PKP chce sprzedać parowóz miastu, skoro nam chciało go oddać jako darowiznę. Rozumie to ktoś?
Związki Chojnic z kolejnictwem są niezaprzeczalne, ale może rzeczywiście należy sobie sprawę odpuścić, bo dlaczego niby - my z Chojnic, mamy płacić tym z Warszawy setki tysięcy za tony żelastwa, w które jeszcze będzie trzeba zainwestować kolejne setki tysięcy?
Mieszkańcom wskazuję, że SAH próbowało zachęcić miasto + PKP do trójstronnej rozmowy z nami, tak aby wypracować najlepszy pomysł. Nikt do nas się nie odezwał, ale PKP nadal wystawia na SAH faktury za postój parowozu na stacji w Chojnicach. Taka to jest filozofia.
gospodarka sie zajmijcie !!! bezrobocie wzrasta !!! a nie muzea ...galerie ... chodniki ...
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!