Ratuszowy balkon zgłoszony do konkursu
Od 20 maja trwa konkurs na najbardziej szpecący nośnik reklamowy. Organizator nadał mu nazwę Miastoszpeciciel. Zgłoszono do niego balkon chojnickiego ratusza.
Twórcą konkursu jest Stowarzyszenie „Miasto Moje A W Nim”. Walczy ono z chaosem wizualnym w przestrzeni publicznej potęgowanym przez reklamy - od nielegalnych ulotek rozklejanych na słupach czy przystankach, po wielkoformatowe siatki, zasłaniające całe budynki. Jak podają na swojej stronie internetowej, „Konkurs "Miastoszpeciciel" organizowany jest na licencji czeskiego stowarzyszenia Za lepší život v Praze, które w 2011 roku przeprowadziło podobny konkurs „Vizuvir”. Przyczynił się do usunięcia 40 reklam wielkoformatowych z centrum Pragi.”
Reklama | Czytaj dalej »
Organizatorzy skoncentrowali się na nośnikach reklamowych, które swoją obecnością szpecą okolicę. „Traktujemy ten konkurs jako kolejny element budowania kultury troszczenia się o nasze otoczenie. Z jednej strony chcemy pokazać mieszkańcom, że chaos reklamowy, jaki oglądamy na naszych ulicach, nie powinien być normą. Z drugiej strony, chcemy uczulić właścicieli nośników reklamowych, że ich decyzje kształtują przestrzeń publiczną i że powinni patrzeć dalej, niż przysłowiowy koniec własnego nosa” – tak swój pomysł wyjaśniają organizatorzy.
Konkurs trwa do 10 czerwca. Do tego dnia można przesłać własne zdjęcie nośnika lub nieruchomości, których właściciele dopuścili, by stały się one szpetnym nośnikiem reklamowym, na skrzynkę pocztową konkurs@miastomoje.org. Organizatorzy opublikują zdjęcie na profilu Miastoszpeciciela na Facebooku. Tam internauci będą mogli głosować na najbardziej szpecący nośnik reklamowy. Jest już pierwsze zgłoszenie z Chojnic. Przedstawia ratuszowy balkon w maju 2013 z banerami o uroczystościach odpustowych w Wielu oraz o nowym wydaniu Kwartalnika Chojnickiego.
Strona internetowa organizatora ze szczegółami konkursu.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (21)
- Komentarze Facebook (...)
21 komentarzy
miasto ogranicza jak może zawieszanie reklam,
za to centralnie na ratuszu taka wiocha - dyndające na wietrze szmaty hahah.
Mogliby się już wysilić i zamówić reklamę na płycie pcv, albo jak taka bieda i to "za drogo" to rozpiąć banner na stelażu wielorazowego użytku.
Ciekawe co na to miejski architekt i konserwator w dwóch osobach, hipokryzja jakich mało.
Bannery na balkonie ratuszowym, który jest wpisany do rejestru wojewódzkiego zabytków, są OK; koszulki na fontannie z 2002 roku są BE. Zakłocają odbiór estetyczny. Więcej tutaj - http://chojnice24.pl/artykul/13101/fontanna-bez-euro-2012/
to temat zastępczy , zajmijcie się wlasciwymi sprawami a nie bzdurami ...
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!