Chojnicka Pomerania w Kielcach
Powszechna Wyższa Szkoła Humanistyczna „Pomerania”, której siedzibą od chwili założenia w 2004 r. są Chojnice, a od 2011 r. prowadzi w Kościerzynie swój wydział zamiejscowy, postanowiła również podjąć działalność w południowej części Polski.
Już w ubiegłym roku w jej ośrodkach zamiejscowych w Grójcu, Starachowicach i Radomiu uruchomiono studia podyplomowe. Natomiast w tym roku chojnickiej uczelni udało się wygrać przetarg na studia podyplomowe dla słuchaczy kierunków administracja i zarządzanie dla kadry kierowniczej administracji publicznej. Zamawiającym był Świętokrzyski Urząd Marszałkowski w Kielcach, w ramach Projektu Systemowego „Edukacja receptą na lepsze jutro” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Reklama | Czytaj dalej »
Wniosek "Pomeranii" zyskał uznanie nie tylko ze względu na warunki finansowe, dostosowane do trudnych realiów współczesnych samorządów, ale przede wszystkim ze względu na bogatą ofertę merytoryczną. Obok fachowej kadry, specjalnie na potrzeby projektu, wydano również komplet materiałów dydaktycznych dla słuchaczy, opracowanych przede wszystkim przez pracowników naukowych uczelni, w tym m.in. przez prof. dr hab. Tadeusza Maciejewskiego, dr Janusza Gierszewskiego, dr Janusza Daszkiewicza, dr Mirosława Borkowskiego, dr Annę Buchwald i dr Marka Enerlicha.
Aczkolwiek na pierwszy rzut oka wydawałoby się, że to dziwne, aby zabiegać o rynek tak odległy jak województwo świętokrzyskie, niemniej praktyka taka jest obecnie powszechna. W dobie bowiem konkurencji na rynku edukacji bardzo często młode ośrodki akademickie skutecznie wypierają uznanych „pewniaków”. Tak stało się również z naszą "Pomeranią".
Dodatkowym profitem z takiej działalności jest również możliwość szerszego przybliżenia Chojnic w tej części kraju, i to nie tylko jako ładnego miasta, ale i cennego partnera we współczesnej gospodarce i edukacji. Ten aspekt marketingu terytorialnego, który stanowi nawet wyodrębniony dydaktycznie przedmiot wykładu na kieleckich studiach "Pomeranii", odgrywać możne ważne znaczenie w budowaniu marki Chojnic. Niestety turystyczny charakter naszego regionu bardziej wyrażają Charzykowy lub Swornegacie.
Z kolei pod względem ekologicznym kojarzeni jesteśmy bardziej jako część Borów Tucholskich. Dlatego cierpimy bardzo na brak markowych wyróżników na współczesnym rynku. I jak się wydaje, w zakresie edukacji, próbuje te braki częściowo rekompensować "Pomerania".
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)

USD
DKK
EUR
TRY
CHF
NOK
GBP
SEK



Związki i pracodawcy domagają się...
Hołownia: 6 sierpnia odbiorę od...
Nowy sondaż prezydencki
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!