Poszerzą chodniki dla rowerzystów
Podczas niedawnej konferencji prasowej burmistrz poinformował, że przy okazji budowy ronda "biszkoptowego" i przebudowy układu drogowego powstaną ścieżki rowerowe. W poniedziałek starostwo ogłosiło przetarg. Owe ścieżki powstaną w ramach poszerzenia istniejących chodników.
- W ramach budowy ronda biszkoptowego i przebudowy układu drogowego Zielona - Strzelecka, pan starosta wyszedł z inicjatywą budowy ścieżek rowerowych na ulicy Derdowskiego i Ceynowy - poinformował Arseniusz Finster podczas piątkowej (23.08) konferencji. - Temat bardzo ciekawy, ponieważ dzisiaj mieszkańcy osiedli położonych przy ulicy Kościerskiej, żeby pojechać np. do Charzyków czy do Kaszubskiej Marszruty, to muszą dojeżdżać ulicą Kościerską, Gdańską, Sukienników, do ronda Solidarności i tam ścieżkami rowerowymi poprzez plac Jagielloński do szosy bytowskiej. Dzięki ścieżkom rowerowym, które powstaną jeszcze w tym roku, będzie można mieć alternatywną drogę, czyli ulica Kościerska, Ceynowy, Derdowskiego, rondo biszkoptowe, Zielona, fragment Strzeleckiej na Bytowską. Kolejna ciekawa trasa rowerowa - ocenił burmistrz.
Reklama | Czytaj dalej »
W starostwie ogłoszono już przetarg na roboty budowlane "wykonanie chodników z kostki betonowej, progów spowalniających oraz wymiana krawężników w ciągu dróg powiatowych z podziałem na części". W ramach jednego przetargu zostaną wykonane prace na terenie powiatu m.in. w Moszczenicy, Czyczkowach, Wielkich Chełmach, Lamku czy Małych Swornychgaciach, gdzie zostaną zamontowane progi spowalniające. W Chojnicach prócz Derdowskiego i Ceynowy, wymieniona jest również ulica Leśna. Termin realizacji całego zakresu to połowa listopada.
- Nie potrzeba projektu na ścieżki przy ul. Derdowskiego i Ceynowy, bo istniejące chodniki zostaną poszerzone, w niektórych miejscach o pół metra. Będzie to odpowiednio oznakowane. Innego koloru kostki raczej nie będzie - poinformował starosta Stanisław Skaja. Ile wyniosą koszty wszystkich remontów, to okaże się dopiero po przetargu. Przebudowy chodników na terenie miasta powiat na pewno sfinansuje samodzielnie.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (27)
- Komentarze Facebook (...)
27 komentarzy
Przejeżdżałem tam wczoraj i widziałem tylko szarą kostkę, więc prawdopodobnie będzie przeznaczona tylko na chodnik. Reszta to kwestia oznaczeń, lub ich braku.
IMO nawet, jeżeli ktoś postawi znaki na ulicy Ceynowy i ustanowi nakaz jazdy po chodniku, czyli przekształci je w ciągi pieszo rowerowe, to zrobi to najprawdopodobniej z jednej strony (od blokhauzów). Od strony przedszkola jest za mało miejsca, zwłaszcza przy schronisku dla nieletnich. Oczywiście można poszatkować ten ciąg i w miejscach za wąskich postawić znaki C-13a (koniec drogi dla rowerów) i wymusić zjazd na ulicę lub nawet na ciąg pieszo rowerowy znajdujący się po drugiej stronie po ustawieniu znaku B-9 (zakaz wjazdu rowerów). To tylko gdybanie, ale możliwości jest kilka i bynajmniej nie wszystkie prorowerowe.
A'propos ulicy Derdowskiego, to dałem sobie czas i przejechałem się tym chodnikiem kilkanaście metrów. Jedzie się fatalnie. Wstrząsy są naprawdę duże (nie mierzyłem żadną aparaturą i jest to moje subiektywne odczucie. Mam rower górski dostosowany w miarę możliwości do potrzeb jazdy miejskiej). Jeżeli decydenci ze starostwa zadecydują o postawieniu kombinacji znaków C-13/16 ja wybiorę inną trasę, nawet jeżeli przyjdzie mi nadłożyć drogi. Nie zaklinam się, że nigdy nie skorzystam z tej drogi, ale na pewno będę szukał alternatywy.
ps. coś o kostce brukowej http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/1,105126,10882718,Kostka_brukowa___dlaczego_wciaz_buduja_z_niej_trasy.html
artykuł i komentarze dają do myślenia. Polecam przeczytać.
Wojciech Czapiewski
Tytuł artykułu głosi - "Poszerzą chodniki dla pieszych i rowerzystów" Chodnik to chodnik i można go poszerzyć tylko dla pieszych. Można dopuścić na pewnych warunkach ruch rowerów po chodniku, ale pozostaje on dalej chodnikiem. Co zrobiono na dzień dzisiejszy?
1.Poszerzono chodnik z wykorzystaniem kostki betonowej fazowanej.
Teraz mają trzy wyjścia: dołożyć tabliczkę do znaków T-22 (dopuszczającą ruch rowerów) IMO lepsze rozwiązanie, lub wcisnąć na siłę znak nakazu : Znak C-13/16 wskazujący ruch pieszych i rowerów na tej samej drodze po tym kostkowym gniocie (starostwo i jego liderzy mają w tym doświadczenie, bo przecież cała ulica Przemysłowa jest w ten sposób oznakowana i wykonana). Trzecie wyjście, nie zrobić nic i pozostawić tak jak jest.
Co, kto dostał:
1. Kierowcy - nowe rondo, nowy dywanik i nową organizację ruchu.
2. Piesi - poszerzony chodnik
3. Rowerzyści - to zależy od oznakowania i tak:
*T-22 to wszystko to co kierowcy + możliwość jazdy po chodniku.
*C-13/16 to sprawa nie wygląda już tak różowo (nie chcę polemizować czy mam prawo zignorować ten znak, bo inny przepis mówi to czy tamto. Te sprawy pewno w skrajnym przypadku rozstrzyga sąd). Mamy nakaz poruszania się ciągiem pieszo-rowerowym w stronę ulic Igielskiej i Ceynowy. DDRiP jest tylko po jednej stronie, więc w stronę ronda możemy się poruszać ulicą. Nakaz ruchu ograniczy zarówno pieszych jak i rowerzystów. Wykonanie zatoczki spowoduje miejsce konfliktowe. Oczywiście liderzy nie korzystają z roweru i komunikacji miejskiej więc nie rozumieją dlaczego to miejsce jest konfliktowe. Po prostu zatoczka jest na rękę kierowcom. http://www.zm.org.pl/?a=zatoki_przystanki_1 . Wykonanie DDRiP z kostki fazowanej świadczy tylko o krótkowzroczności, braku podstawowej wiedzy z zakresu zrównoważonego transportu (chodzi mi o prorowerowe rozwiązania) czy brak wiedzy o potrzebach mieszkańców powiatu poruszających się na rowerach. Kostka fazowana jest szkodliwa, ale skąd liderzy-decydenci mieliby to wiedzieć?
http://www.rowerowywalbrzych.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=79:kostka-brukowa-jest-szkodliwa-dla-zdrowia-rowerzystow&catid=30:infrastruktura&Itemid=50 Czyli co dostalibyśmy - w mojej opinii wielkie nic. Same straty.
*Bez zmian - też dobrze. Stosujemy się do PORD i koniec, kropka. Nic nie dostajemy, nic nie tracimy
No i najważniejsze. Grafiki koncepcyjne okazały się tylko mrzonką mającą zamydlić nam oczy. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/92f7d950770e6e89.htmlNa skrzyżowaniu ulic Mickiewicza, Derdowskiego, Kilińskiego, dalej Ceynowy nie ma żadnych dróg rowerowych. Nie wiadomo co będzie na ulicy Zielonej, ale nie spodziewałbym się cudów.
Wojciech Czapiewski
http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/1,105126,14458492,Rowerem_w_Masta__Rutyzm_i_post_rutyzm.html
Może jest trochę długi, ale warto przeczytać do końca. Chyba każdy znajdzie tu coś o sobie i dla siebie. Bardzo trafnie oddaje sytuację jaka powstaje na ul. Derdowskiego. Szkoda, ze nie mamy kogoś takiego w naszych urzędach. Na pewno i na 100% nie we wszystkim ma rację i można się z nim nie zgodzić, ale jest na tyle zrównoważonym człowiekiem że warto posłuchać co ma do powiedzenia.
Wojciech Czapiewski
http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/1,105126,9425066,_Tempo_30____z_czym_to_sie_je_.html
Wojciech Czapiewski
Mi się wydaje, że jednak nie za bardzo.
Co nieco na temat tego rozwiązania:
http://edroga.pl/drogi-i-mosty/projektowanie/4721-ciag-pieszy-z-dopuszczonym-ruchem-rowerow
o nie... budują ścieżkę rowerową... jeszcze ktoś wpadnie na to by z niej korzystać i nie będzie można się rozpędzić...
ale jakby co krzyczmy, że Polska jest zacofanym krajem bez ścieżek rowerowych.
"mamy szosy, można się rozpędzić" to najlepsza reklama
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!