Poszerzą chodniki dla rowerzystów
Podczas niedawnej konferencji prasowej burmistrz poinformował, że przy okazji budowy ronda "biszkoptowego" i przebudowy układu drogowego powstaną ścieżki rowerowe. W poniedziałek starostwo ogłosiło przetarg. Owe ścieżki powstaną w ramach poszerzenia istniejących chodników.
- W ramach budowy ronda biszkoptowego i przebudowy układu drogowego Zielona - Strzelecka, pan starosta wyszedł z inicjatywą budowy ścieżek rowerowych na ulicy Derdowskiego i Ceynowy - poinformował Arseniusz Finster podczas piątkowej (23.08) konferencji. - Temat bardzo ciekawy, ponieważ dzisiaj mieszkańcy osiedli położonych przy ulicy Kościerskiej, żeby pojechać np. do Charzyków czy do Kaszubskiej Marszruty, to muszą dojeżdżać ulicą Kościerską, Gdańską, Sukienników, do ronda Solidarności i tam ścieżkami rowerowymi poprzez plac Jagielloński do szosy bytowskiej. Dzięki ścieżkom rowerowym, które powstaną jeszcze w tym roku, będzie można mieć alternatywną drogę, czyli ulica Kościerska, Ceynowy, Derdowskiego, rondo biszkoptowe, Zielona, fragment Strzeleckiej na Bytowską. Kolejna ciekawa trasa rowerowa - ocenił burmistrz.
Reklama | Czytaj dalej »
W starostwie ogłoszono już przetarg na roboty budowlane "wykonanie chodników z kostki betonowej, progów spowalniających oraz wymiana krawężników w ciągu dróg powiatowych z podziałem na części". W ramach jednego przetargu zostaną wykonane prace na terenie powiatu m.in. w Moszczenicy, Czyczkowach, Wielkich Chełmach, Lamku czy Małych Swornychgaciach, gdzie zostaną zamontowane progi spowalniające. W Chojnicach prócz Derdowskiego i Ceynowy, wymieniona jest również ulica Leśna. Termin realizacji całego zakresu to połowa listopada.
- Nie potrzeba projektu na ścieżki przy ul. Derdowskiego i Ceynowy, bo istniejące chodniki zostaną poszerzone, w niektórych miejscach o pół metra. Będzie to odpowiednio oznakowane. Innego koloru kostki raczej nie będzie - poinformował starosta Stanisław Skaja. Ile wyniosą koszty wszystkich remontów, to okaże się dopiero po przetargu. Przebudowy chodników na terenie miasta powiat na pewno sfinansuje samodzielnie.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (27)
- Komentarze Facebook (...)
27 komentarzy
kiedy będzie pobudowane (2 raz w historii chojnic i okolic) droga dla rowerów/droga dla rowerów i pieszych z asfaltu?
tylko na czym koleżenskie zakłady produkcji materiałów betonowych by wtedy zarobili?..
Nie, nie trzeba by rozkopywać itd. Wystarczyłoby uspokoić ruch a poczytać już teraz.
http://pl.30kmh.eu/
Ale to decyzje do których Chojnice nie dojrzały.
Wojciech Czapiewski
to nie zostanie odpuszczone, jak i Kaszubska Marszruta, albo robicie porządnie, albo nie budujcie gówien!
madzia1982 napisała:
ale nikt nie mówi o ddr na Zielonej, która jest też wąską ulicą i której na pewno nikt nie będzie zwężał tylko dla rowerzystów. No chyba, że myślisz, że puszczą łącznik drogowy koło Skiby w stronę lasku miejskiego.
Wojciech Czapiewski
Ale po co ścieżki na tych trasach? To się nazywa uszczęśliwianie na siłę przez ludzi, którzy nie mają o infrastrukturze bladego pojęcia. Na bocznych uliczkach o niewielkim natężeniu ruchu ddr są zbędnym elementem. Jak już to uspokoić ruch (np. tempo 30) Chodniki na Ceynowy są wąskie, koło schroniska dla nieletnich i tak nie ma miejsca do położenia ścieżki. Jeżeli wybudują, to ddr będzie meandrować z jednej strony na drugą i wg mnie i tak się nie połączą z ddr na Kościerskiej(mogę się mylić, ale nie sądzę) DDR na Derdowskiego też się nie połączy z żadnym innym ddrem, bo nie ma takiej możliwości (nie ma żadnej ścieżki na Zielonej, Ogrodowej, Kilińskiego, Mickiewicza). Teraz tak, ddr zrobią kosztem czego? Ulicy? Nie wydaje mnie się. Prawie na pewno kosztem chodnika i pieszych.
tu coś nowego
Nie tylko mieszkańcy tych osiedli, ale to zrozumiałe, bo przecież trwają tam prace remontowe i przejechać się za bardzo nie da. Ja z osiedla kaszubskiego, wybierałem trasę przez Derdowskiego, żeby dostać się szybko na Bytowską. Przez miasto z ich sygnalizacją prawie nigdy się nie pchałem. Także to nie jest żadna nowość i alternatywa. To po prostu codzienność.
kostka nosz.... No tak, bo to dalej chodnik, tylko oznakowanie inne. Ciekawe co zrobicie z znakami, lampami itp. Rozumiem, że planowany ddr pójdzie tylko jedną stroną? W drugą trzeba/będzie można jechać ulicą . Będzie to ddr, czy droga dla pieszych i rowerów jak to jest na całej Przemysłowej?
Kompletny brak wizji i wiedzy o potrzebach obywateli ze strony urzędników.
Wojciech Czapiewski
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!