Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją
Szkoła przyjazna uczniom z dysleksją, to nie tylko 3 certyfikaty zdobyte podczas realizacji programów o tej właśnie nazwie, ale przede wszystkim stworzenie modeli pracy z dziećmi, które potrzebują specjalistycznego wsparcia pedagogicznego. Wiedzą o tym doskonale nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 3 w Chojnicach, bo szkoła takie tytuły już posiada, a pomaganie dzieciom o specyficznych wymaganiach edukacyjnych traktuje się tu bardzo poważnie. W tym roku szkolnym jedna trzecia uczniów korzysta z zajęć terapii indywidualnej i grupowej, bo zaburzenia czytania, pisania, niski poziom graficzny pisma wymagają intensywnych ćwiczeń i regularnej pracy z dziećmi. Niezbędny do należycie ukierunkowanych zajęć jest też gabinet terapii pedagogicznej, a taki szkoła posiada już kilka lat .Sprawdza się on znakomicie w codziennej pracy, tym bardziej, że staraniem dyrekcji i nauczycieli jest wyposażony w różnorodne pomoce dydaktyczne.
Corocznie na początku października w SP3 obchodzi się Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji dla zwrócenia uwagi na specyficzne problemy dzieci w nauce. W tym roku przypadł on w dniach 7 – 14 października i był okazją zaprezentowania wypracowanych już oraz ciągle powstających nowych wzorców zajęć skutecznie absorbujących uwagę dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu. Zajęcia przygotowane podczas ETŚD przez nauczycieli j. angielskiego, matematyki, polonistów i nauczycieli innych specjalności pokazały, że każdy pedagog ma swój sposób na dysleksję. Przekazy audio i wideo prezentowane w bibliotece szkolnej, pokazy ćwiczeń w gabinecie logopedycznym, zajęcia z programami edukacyjno – terapeutycznymi „Ortograffiti”, „Ortograffiti z bratkiem” na zajęciach terapii pedagogicznej połączone często z elementami zabawy jeszcze raz udowodniły, że są niezawodnym sposobem, by w drodze zdobywania wiedzy i umiejętności pomagać skutecznie uczniom z dysleksją. Trudności w czytaniu i pisaniu nie mogą być dla uczniów wymówką, ale muszą być impulsem do wzmożonej pracy!
Przy szkole od wielu lat działa 61 Terenowy Oddział Polskiego Towarzystwa Dysleksji wspierający rodziców i nauczycieli w ich pracy z dziećmi mającymi specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu, bo pracując razem można osiągać znacznie więcej. Tu także rodzice i osoby pracujące z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji mogą zwracać się o pomoc, radę. Zawsze ją otrzymają po uprzednim umówieniu się z terapeutami pracującymi w szkole.
Reklama | Czytaj dalej »
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (12)
- Komentarze Facebook (...)
12 komentarzy
Brawa dla SP nr 3 za wspieranie fachowa pomocą rodzin i opiekunów z dziećmi cierpiącymi na dysleksje.
A w Gimnazjum nr 1 ani Gosia Henszke, ani Joasia Loll zostały mianowane przez burmistrza na pozycje dyrektorskie wbrew brakowi umiejętności międzyludzkich, wbrew brakom wiedzy zawodowej, i wbrew ich niskiemu poziomowi etyki osobistej i profesjonalnej. Gosia zasłużyła się burmistrzowi w inny sposób i nie były to umiejętności menadżerskie i nie była to wiedza pedagogiczna. Asia z kolei jako skorumpowana donosicielka bezwzględnie lojalna Gosi -- tymi cechami zasłużyła na tymczasową pozycje dyrektorską w czasie gdy Gosia przebywa na rocznym urlopie dla poratowania zdrowia. Tak wiec, Joasia zajmuje tymczasowo stanowisko dyrektora Gimnazjum nr 1 nie dlatego, że posiada cechy i umiejętności potrzebne by kierować szkołą i zespołem nauczycieli w tej szkole, lecz jedynie dlatego, że jako skorumpowana donosicielka udowodniła już, że jest zdolna do każdej podłości gdy tego od niej zażąda burmistrz Finster bądź Gosia Henszke.
Wszystkie dodatkowe imprezy, jarmarki, spotkania, szkolenia, i konkursy tylko pomagają powiązać lokalne społeczeństwo i rodziny dzieci ze środowiskiem szkolnym i gronem nauczycielskim. Brawa dla wszystkich pracowników SP nr 3 i dla dyrekcji za nowatorskie i pro-aktywne rozwiązywanie problemów uczniów, rodziców, i przyjazne lokalnemu środowisku zarządzanie szkołą.
Inne szkoły i nauczyciele mogą zaadoptować niektóre metody i styl działania zaprezentowany przez SP nr 3 lub też stworzyć swój własny styl i metody interakcji z rodzicami, uczniami, i z lokalnym społeczeństwem. Oczywiście mam świadomość, że szkoły w których panuje mobbing, i które są zarządzane przez niekompetentnych dyrektorów (jak na przykład Gimnazjum nr 1 zarządzane przez socjopatkę Gosie Henszke i skorumpowaną donosicielkę Asie Loll) otwarcie się na lokalną społeczność i pro-aktywne współdziałanie z rodzicami jest niemożliwe, bo niekompetentni dyrektorzy nie potrafią stworzyć sprawnie działającego systemu w środowisku swoich nauczycieli, wiec nie dadzą także rady stworzyć współpracy z rodzicami i innymi osobami i grupami społecznymi użytecznymi w procesie edukacyjnym.
Z przemocą i głupotą bardzo trudno jest stworzyć coś dobrego i to wyraźnie widać w niektórych chojnickich szkołach - takich jak na przykład Gimnazjum nr 1. Ale trudno się dziwić, gdy burmistrz na stanowisko dyrektorskie wybrał tam tak niekompetentne osoby jak Gosia Henszke i Asia Loll, które jedynie wykazały się dużym stopniem korupcji i kompletnym brakiem profesjonalnych umiejętności zarządzania zespołem ludzi i gronem pedagogicznym. No cóż -- ignorancja, przemoc, i agresja nigdy nie będą dobrym substytutem wiedzy, etyki, i profesjonalizmu -- i w szkołach widać to najwyraźniej.
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!