Kraina między Brdą a Wdą
Lokalna Grupa Działania „Sandry Brdy” zleciła zrealizowanie filmu promocyjnego pt. Kraina Między Brdą a Wdą, ukazującego walory gmin Chojnice, Brusy, Czersk, Lipnica i Konarzyny. Rezultaty pracy ekipy filmowej można było obejrzeć podczas premierowego pokazu w minionym tygodniu we Wszechnicy Chojnickiej. Na dniach poszczególne części 45-minutowego filmu, mają trafić na stronę www.borytucholskie.org.pl.
Obszar Lokalnej Grupy Działania "Sandry Brdy" to również obszar światowego Rezerwatu Biosfery Bory Tucholskie. Stąd w filmie skupiono się na pokazaniu wielu cennych przyrodniczo miejsc, którą leżą na terenie Zaborskiego Parku Krajobrazowego i Parku Narodowego Bory Tucholskie. - Widać, że jest pomysł na film. To spójna opowieść. Pokazano obszar, gdzie jest cisza i spokój – ocenił dyrektor ZPK Mariusz Grzempa. Zebrani zgodzili się, że to właśnie powinno być magnesem dla turystów, którzy w okolice pełne lasów i jezior przyjadą na kajaki, rowery czy nordic walking. W filmie pokazano cztery pory roku w naszym regionie i każdą z gmin z osobna. Nie zabrakło też kaszubskiego folkloru i najpopularniejszych imprez, które odbywają się w latem w regionie, tj. Międzynarodowy Festiwal Folkloru, Święto Pstrąga, Szarża pod Krojantami, Festyn Archeologiczny czy Noc Świętojańska. - Naszym zdaniem film jest uniwersalny – stwierdziła prezes LGD "Sandry Brdy" Grażyna Wera-Malatyńska. - Nawet nie wiedziałam, że jest tak ładnie u nas, gdy zobaczyłam to na filmie – dodała. Ten będzie wykorzystany do promocji regionu m.in. podczas targów. Został nagrany w trzech wersjach językowych. Z myślą o turystach angielsko- i niemieckojęzycznych. Jego fragmenty były też wykorzystane w programie Błękitne wakacje, który latem emitowała TV Polonia.
Reklama | Czytaj dalej »
Film się spodobał, ale pojawiła się uwaga, że zabrakło autentycznych wypowiedzi ludzi. Nie żadnych znanych, ale zwykłych mieszkańców. Padła też propozycja, by obraz pokazywać w lokalnych szkołach, bo okazuje się, że wcale nie jest tak dobrze ze znajomością regionu. W końcu jak mówi przysłowie: „Cudze chwalicie, swego nie znacie”. Intencją jest jednak trafienie do turystów, którzy mają zechcieć przyjechać do krainy położonej między Brdą a Wdą.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (2)
- Komentarze Facebook (...)
2 komentarze
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!