Poniedziałek, 23 Grudnia 2024 | Imieniny: Dagny, Sławomiry, Wiktora chojnice24 na komórkę
Strona głównaChojnice
Rozmiar tekstu: A A
Tekst i fot. mz

O bezpieczeństwie użytkowników dróg

Od lewej Wojciech Czapiewski i Kamil Kaczmarek. Dzięki videorejestratorowi można objerzeć, z jak niebezpiecznymi sytuacjami mają do czynienia cykliści.

Od lewej Wojciech Czapiewski i Kamil Kaczmarek. Dzięki videorejestratorowi można objerzeć, z jak niebezpiecznymi sytuacjami mają do czynienia cykliści.

- Nie poczuwamy się do roli ekspertów. Nie chcemy być gołosłowni. Upominamy się o to, by żyło się łatwiej i bezpiecznej – mówił Kamil Kaczmarek z Projektu Chojnicka Samorządność podczas spotkania poświęconego bezpieczeństwu komunikacyjnemu w mieście. To miało miejsce wczoraj (10.03) we Wszechnicy Chojnickiej.


Inicjatorzy debaty wsłuchują się w głosy mieszkańców i nadal czekają na sygnały o niezbepiecznych miejscach i cenne sugestie, które można kierować mailowo na adres projekt.chojnicka.samorzadnosc@gmail.com lub telefonicznie pod nr 533 203 497. Tymi nie zechciał podzielić się burmistrz Arseniusz Finster, który zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią nie wziął udziału w spotkaniu organizowanym przez opozycje. Za tydzień (19.03) organizuje własne w ratuszu. W ślad za nim poszedł komendant straży miejskiej Tadeusz Rudnik. W spotkaniu brał udział także Krzysztof Deruba, kierownik rejonu Zarządu Dróg Wojewódzkich, ale głosu nie zabrał. Słyszalny za to był głos rowerzystów, w których imieniu Wojciech Czapiewski wskazywał na błędy w oznakowaniu i infrastrukturze, nawet tej nowo pobudowanej. - Na rondzie biszkoptowym kierując się oznakowenim C-13 i C-16 raz jedzie się drogą dla pieszych i rowerów, raz przejście jest dla rowerów i można przez nie przejechać , innym razem tylko dla pieszych, więc trzeba przeprowadzić rower, by kontynuować jazdę ulicą, bo chodnikiem w tym miejscu nie można. Takie oznakowanie dezorientuje, jak kierowcy na to mają patrzeć? – wytknął cyklista, posiłkując się nagraniem video z objazdu po mieście.

Reklama | Czytaj dalej »

Na jednym widać jak samochody bez skrupułów wyprzedzają go na tzw. gazetę. - Jest postulat by podczas wyprzedzania rowerzysty zachować odległość 150 cm – zauważył rowerzysta.

Wskazał nie tylko na niewłaściwe oznakowanie DDR, ale też zbyt wysokie krawężniki, znaki pośrodku dróg, ścieżki przebiegające przez zatoczki autobusowe czy wreszcie nagminne budowanie ścieżek z kostki polbrukowej, która nie dość, że nie jest wygodna, to jeszcze szkodliwa dla zrowia, wprawiając pojazd i jego użytokownika w drgania. Lepsza jest ta bezfazowa lub po prostu nawierzchnia bitumiczna.

To czego użytkownicy dróg nie mogli przekazać bezpośrednio, Radosław Sawicki odczytał z korespondencji mailowej. Mieszkanka Kościerskiej zaproponowała progi spowalniające przy przejściu, gdzie doszło na początku roku do śmiertelnego potrącenia, a także ograniczenie prędkości do 40 km/h przy wjeździe do miasta od strony Brus. Właściciel szkoły jazdy natomiast wskazał brak zatoczek dla autobusów przy ul. 14 Lutego na odcinku od ronda w stronę Nieżychowic, gdzie za to znalazło się miejsce na szeroki ciąg pieszo-rowerowy.

- Ogromna ilość inwestycji zmieniła nasze miasto, ale nie można powiedzieć o uldze pod kątem bezpieczeństwa komunikacyjnego – stwierdził Mariusz Brunka. Jego zdaniem bezpieczeństwo to część kultury społecznej i można na nią wpływać np. poprzez zainicjowanie kampanii społecznych. Przykładem Szwecji, czy na naszym gruncie – Szczecina, postuluje wdrożenie wizji zero. - To założenie, że nikt nie zginie. Wypadki wcale nie muszą chodzić po ludziach – mówił. Nie oznacza to, że wypadki śmiertelne całkowicie się wyeliminuje, ale można spojrzeć na statystyki, gdzie w Polsce śmierć w wyniku wypadków ponosi 4,5 tysiąca osób, a w Szwecji 350 osób. Zdaniem Kamila Kaczmarka nacisk na bezpieczeństwo powienien być większy, co powinno przejawiać się mnogością akcji edukacyjnych, działaniami prewencyjnymi, wyeliminowaniem zaniedbań na drodze. - Nie wystarczy, że statystyki lekko się poprawiają – skwitował.

Z okazji do zabrania głosu w tej sprawie stowarzyszenie skorzysta także na spotkaniu dotyczącym bezpieczeństwa organizowanym w urzędzie miejskim w przyszłym tygodniu.

Zauważyłeś błąd w artykule? Napisz nam o tym

Artykuł pochodzi z portalu www.chojnice24.pl

31 komentarzy

~nieśmiały parafianin

Przy tak wielu opiniach i komentarzach wskazujących na oczywiste błędy merytoryczne i formalne, na brak znajomości podstaw prawa i przepisów ruchu drogowego, i brak profesjonalizmu u urzędników odpowiedzialnych za organizacje ruchu drogowego w Chojnicach i okolicy, trzeba by się zapytać dlaczego tak się dzieje?

Teoretycznie urzędnicy odpowiedzialni za organizacje i bezpieczeństwo ruchu drogowego w Chojnicach, w powiecie chojnickim, i regionie, powinni mieć doskonałą wiedzę przepisów ruchu drogowego i powinni znać sposoby poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Powinni oni być profesjonalistami w dziedzinie bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego! Społeczeństwo oczekuje od urzędników profesjonalizmu, uczciwości, i efektywności w dziedzinie ich specjalizacji. Zaufanie społeczne bazuje na tym, że ci urzędnicy powinni mieć profesjonalną wiedzę i umiejętności by wykonywać swoje obowiązki służbowe.

Dlaczego tak nie jest? Dlaczego ciągle ujawnia się dyletanctwo, amatorszczyzna, ignorancja, i generalne olewanie swoich obowiązków u urzędników odpowiedzialnych za organizacje ruchu i bezpieczeństwa drogowego w Chojnicach i okolicy?

Według moich obserwacji, główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest wszechobecna korupcja. Jest to w Chojnicach rzadkim i wyjątkiem przypadkiem jeżeli nowy urzędnik zostanie zatrudniony w jakimkolwiek chojnickim urzędzie jedynie z powodu posiadania kwalifikacji i kompetencji potrzebnych do sprawnego wypełniania swoich obowiązków służbowych. Urzędnicy w Chojnicach są rutynowo zatrudniani po znajomości, w zamian za różne korupcyjne przysługi. Ten stan rzeczy powoduje, że zatrudnieni po znajomości urzędnicy zajmujący odpowiedzialne stanowiska nie maja kompetencji by wypełniać fachowo swoje obowiązki służbowe. Głównym kryterium do obsadzania profesjonalnych stanowisk w chojnickich urzędach jest posiadanie znajomości i korupcyjnych wpływów, a nie profesjonalizm i kompetencje zawodowe. Z tego trywialnego powodu, chojniccy urzędnicy odpowiedzialni za ruch i bezpieczeństwo drogowe nie mają profesjonalnego pojęcia ani kompetencji by wykonywać swoje obowiązki. Dla osób zatrudnionych jedynie dzięki korupcyjnym znajomościom, najważniejszym obowiązkiem służbowym jest bezwzględna i ślepa korupcyjna lojalność wobec przełożonego, który zatrudnił takiego urzędnika . Tak wiec zatrudnieni dzięki korupcyjnym znajomościom urzędnicy gro czasu pracy marnują na kamuflowanie błędów swego skorumpowanego przełożonego, i swoich własnych głupot, a także na stwarzanie pozorów jak bardzo są zapracowani i zajęci, chociaż ich praca nie daje żadnych rzeczywistych efektów. Tak wiec, zatrudnieni dzięki korupcji niekompetentni urzędnicy w swojej ignorancji kierują się dyletanckim "poczuciem bezpieczeństwa" przy podejmowaniu istotnych decyzji na temat ruchu drogowego. Po prostu brak im wiedzy i kompetencji by podjąć fachowe i profesjonalne decyzje zgodne z prawami i przepisami ruchu drogowego. Brak profesjonalizmu zatrudnionych po znajomości urzędników jest wyjaśnieniem powodu, dlaczego podejmowane przez nich decyzje są tak często sprzeczne z przepisami ruchu drogowego, wręcz dziecięco głupie, i ujawniają prymitywną ignorancje!

Tak to wszechobecna w Chojnicach urzędnicza korupcja - nepotyzm, zatrudnianie po znajomości niekompetentnych osób - owocuje obniżeniem bezpieczeństwa i sprawności ruchu drogowego w Chojnicach i okolicy. Podobne problemy są widoczne i w innych rejonach działalności chojnickich urzędów wypełnionych po brzegi niekompetentnymi, zatrudnionymi w wyniku korupcji urzędnikami.


Koszty korupcji w chojnickich urzędach ponosi cale społeczeństwo - tak bezpośrednio finansowo, jak i w efektach głupich i nieuczciwych decyzji podejmowanych przez skorumpowanych urzędników, jak i we formie obniżonej jakości usług świadczonych przez niesprawne skorumpowane urzędy.



nieśmiały parafianin
przeciętny mieszkaniec miasta Chojnice
niesmialy.parafianin@mail.ru
26 Czerwca 2014, godzina 18:58
Oceniono 6 razy 6
~tak
tak dla PChS-u
15 Marca 2014, godzina 17:47
Oceniono 5 razy 1
~tak
tak
15 Marca 2014, godzina 17:33
Oceniono 4 razy 2
~co się dzieje?
I ja i to nie tylko pod tym tematem.
15 Marca 2014, godzina 14:02
Oceniono 4 razy 2
~:/
ja też nie mogę plusować i minusować już 3 dzień
15 Marca 2014, godzina 12:34
Oceniono 4 razy 2
~kolejny głos
Czy ktoś jeszcze nie może oceniać komentarzy?
15 Marca 2014, godzina 12:06
Oceniono 5 razy 1
~kontroler
raz, dwa, trzy, próba komentarza.
15 Marca 2014, godzina 10:59
Oceniono 4 razy 2
~Ja też już drugi dzień
nie mogę plusować ani minusować
15 Marca 2014, godzina 08:43
Oceniono 4 razy 2
~Maria
Co ty wymyślasz że nie można plusować, ani minusować? Właśnie wstawiłam ci minusa.
15 Marca 2014, godzina 08:31
Oceniono 4 razy 2
~niech żyje pchs a po wyborach zostana tylko wspomienia po pchs
nie można minusować ani plusować - taka mała cenzurka , nawet media w takiej wiosce jak Chojnice są stronnicze, brawo dla chojnice 24
15 Marca 2014, godzina 08:19
Oceniono 9 razy -5
~zdziwko
A gdzie ty widzisz blokadę?
15 Marca 2014, godzina 00:27
Oceniono 7 razy 7
~pytam się grzecznie
Dlaczego zablokowano możliwość dodawania komentarzy i oceniania tych, które już się pojawiły?
14 Marca 2014, godzina 23:07
Oceniono 8 razy 0
~prosto z Majdanu
Kończy się era burmistrza Finstera. Jesień dla PCHS-u!
13 Marca 2014, godzina 14:39
Oceniono 16 razy 6
~do ku pokrzepieniu serc
No właśnie to już jest nasza rola, młodszych żeby starszych ludzi uświadamiać jak to faktycznie wygląda Znam takich, co drukują swoim dziadkom artykuły z portali łącznie z wpisami na forach
13 Marca 2014, godzina 11:44
Oceniono 20 razy 18
~Jewgienij
Na wiecach przeciwko Janukowyczowi też nie od razu pojawiały się miliony. Pan Burmistrz zasiał sporo fermentu i widać tego rezultaty, niełatwo jest działać wbrew władzy, ale kropla drąży skałę.
13 Marca 2014, godzina 10:53
Oceniono 21 razy 17

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!

Zaloguj się lub dodaj komentarz jako gość

Zalogowani użytkownicy mogą otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach. Zaloguj się

Zaloguj się

Kursy walut

Aktualne kursy w kantorze PROMES
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 4.040 4.140 DKKDKK 0.498 0.524
EUREUR 4.160 4.240 TRYTRY 0.118 0.135
CHFCHF 4.530 4.610 NOKNOK 0.298 0.317
GBPGBP 5.080 5.160 SEKSEK 0.310 0.334
Aktualizacja: 2024-12-22 18:47
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.
Kursy dla transakcji powyżej 4000 PLN
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 4.064 4.104 DKKDKK 0.499 0.523
EUREUR 4.170 4.240 TRYTRY 0.119 0.134
CHFCHF 4.540 4.590 NOKNOK 0.299 0.316
GBPGBP 5.105 5.158 SEKSEK 0.311 0.333
Aktualizacja: 2024-12-22 18:47
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.

Sondaże Chojnice24 archiwum »

Czy weźmiesz udział w głosowaniu na projekty do realizacji w Budżecie Obywatelskim?




Ceny paliw2024-12-22

E95 E98 ON LPG
BP - - - -
Circle K - - - -
Mol Chojnice - - - -
MZK - - - -
Orlen - - - -
PKS - - - -

Drogi Użytkowniku,

przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych podczas korzystania z naszego portalu. Zamykając ten komunikat (poprzez kliknięcie "X", przysiku "Przejdź do serwisu") zgadzasz się na opisane niżej działania.

Wykorzystanie danych

Masz pełne prawo zgłosić podmiotowi przetwarzającemu Twoje dane osobowe żądanie dostępu do tych informacji, ich poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

Zakres i cele przetwarzania Twoich danych oraz szczegółowe informacje o Twoich prawach opisane zostały w Polityce prywatności oraz Regulaminie portalu, z którymi możesz zaponać się w każdej chwili.

Pliki cookies

Stosujemy pliki cookies i inne podobne technologie w celu:

Zakres wykorzystania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Nie wprowdzając zmian zgadzasz się na zapisywanie plików cookies w pamięci Twojego urządzenia.

Szczegółowe informacje nt. sposobu wykorzystania plików cookies znajdziesz w Regulaminie portalu.

Przejdź do serwisu Zamknij