Magistrat ma być bardziej dostępny dla chojniczan
Rewolucji nie będzie, ale stary - nowy burmistrz zapowiada pewne zmiany organizacyjne. Arseniusz Finster rozważa, by urząd był czynny dłużej nie tylko we wtorki, ale także czwartki. Modyfikacji mają ulec także godziny otwarcia kasy. Burmistrz już zrezygnował z jednego z dwóch zastępców.
- Pretensje, że kasa jest zamykana o 14, a urząd pracuje do 15, są uzasadnione – uważa włodarz, który właśnie rozpoczyna swoją piątą kadencję. Kasjerki w okienku pracować mają w takich samych godzinach, co pozostali urzędnicy. Ci być może w pracy będą musieli zostać dłużej jeszcze w czwartki. Do tej pory do dyspozycji interesantów byli dłużej tylko we wtorki - do 16:15. - Chciałbym, żeby urząd pracował do 16:30, może nawet 17, we wtorki i czwartki. Tak żeby zwiększyć dostępność do urzędu – deklaruje Arseniusz Finster. Do swoich pomysłów musi przekonać jeszcze związkowców.
Reklama | Czytaj dalej »
O nowym sposobie funkcjonowania urzędu jego szef mówi także w kontekście urzędników wyższych szczebli. - Odpowiedzialność poszczególnych dyrektorów za konkretne tematy inwestycyjne będzie jeszcze większa – zapowiada, ale na razie szczegółów nie podaje. Wiadomo, że będzie to związane z listą zadań wpisanych do Chojnicko – Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego.
Burmistrz chciałby też bardziej zaktywizować samorządy osiedlowe. Liczy, że poza radnymi działanie w lokalnych społecznościach będzie polem do popisu także dla tych, którzy startowali w okręgach jednomandatowych, ale zabrakło im głosów do zwycięstwa. Może zapowiadany przez Finstera budżet obywatelski dla osiedli także sprowokuje mieszkańców do większego zaangażowania i włączenia się w proces decyzyjny? Pomysł rodem z Porto Alegre forsowała także opozycja, więc można liczyć na pełne poparcie ze strony wszystkich środowisk.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (60)
- Komentarze Facebook (...)
60 komentarzy
Podatek od nieruchomości i gruntów dokonuję przelewu raz w roku i nie muszę zawracać d...y kasjerkom. Możemy umówić się o każdej porze dnia, przychodzisz Pan z gotówką i dokonam Panu przelewy za darmo z potwierdzeniem wpłaty,za światło,gaz,kablówkę,PZU,internet,mandaty,wszelkiego rodzaju opłaty itp. Pan chciał się wylansować,ale nie w moich oczach.
Odpowiem.
Umiem dokonać przelew internetowy i pewne zobowiązania reguluję tą drogą np. opłatę za energię elektryczną bo od jakiegoś czasu zlikwidowano w energetyce kasę.
Każdy przelew wiąże się z odpłatnością. "Grosz do grosza i uzbiera się kokosza". Tak więc podatek od nieruchomości i śmieciowy reguluję w kasie urzędu. Wpłata jest wolna od dodatkowych opłat.
Moja mama nauczyła mnie szanować każdy grosz. Ten publiczny także. W centrum miasta jestem często - w ratuszu również. Pozdrawiam.
1) Po pierwsze, nigdy nie spotkała mnie ze strony szeregowych urzędników żadna przykrość. Kompetentnie i nie było problemu z załatwieniem czegokolwiek jak byłem w UM osobiście.
2) Po drugie, urząd jest czynny od 7.15 co kiedyś woźny uświadomił mi dobitnie. Dla mnie żeby zdążyć na 8 do pracy te 15 min. rano stanowi wąskie gardło. Po 16, kiedy wracam z pracy można pomarzyć o otwartym magistracie nie mówiąc już o otwartej kasie. Kiedy pracuję do 15 to mogę tylko podejść we wtorek, czyli raz w tygodniu!. Jak odwożę dziecko do przedszkola to szanse żeby zdążyć rano do urzędu spadają drastycznie.
3) Po trzecie - zdarza się na pisma, urząd miejski w osobach burmistrz czy odpowiedzialnych dyrektorów odpowiada po prostu opieszale. Miałem przypadek, że gdybym się nie upomniał osobiście o odpowiedź, to bym jej nie dostał wcale. Teraz mam złożone pismo na które nie ma odpowiedzi m-c czasu. Jak jest już łaskawa odpowiedź, to jest dostarczana kiedy mnie nie ma w domu, a jak mam po 16 odebrać z biura podawczego?
4) Po czwarte - kasa. Założenie, że wszyscy mają internet i konto bankowe jest błędne. Ja akurat mam taką możliwość i uważam taką formę płatności za dużo wygodniejszą. Może wprowadzić jakieś potwierdzenie kodem QR czy coś takiego. Urzędnik w odpowiednim biurze zeskanuje i nie trzeba nic drukować, marnować papieru itp. A jak nie to kasa musi być czynna. To jest właśnie nowoczesny i przyjazny obywatelowi urząd.
Dotychczas był i jest to urząd do którego trzeba mieć ze 2 dni wolnego na załatwienie prostej sprawy i wychodzi na to że obywatele są dla urzędu, a nie urząd dla obywateli. Ja się cieszę że są chęci zmiany.
oby te osoby jak najprędzej zniknęły z przestrzeni publicznej skorumpowanej doszczętnie mieścinki
https://drive.google.com/file/d/0B0W7uhJwxLYYTUs3Z1pqeS1wQzQ/view?pli=1
Drodzy mieszkańcy ,ponieważ Ja osobiście przez media lokalne podawała Arseniuszowi Finsterowi wskazówki do oczywistego zrozumienia i jednocześnie rozpatrzenia .
Że Urząd Miejski w szerszym znaczeniu powinien służyć zameldowanym w mieście mieszkańcom a nie ostatecznie samym urzędnikom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!