Z profilaktyką są za pan brat
„Zachowaj Trzeźwy Umysł” i „Odpowiedzialny Kierowca” to jedne z kampanii profilaktycznych prowadzonych przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, działającą z ramienia Gminy Brusy. Pierwsza z nich jest ogólnopolską akcją podejmującą problem profilaktyki uzależnień. Jednym z jej najważniejszych celów jest promowanie właściwych postaw społecznych, zdrowego stylu życia i atrakcyjnych dla dzieci i młodzieży zachowań prospołecznych. Kampania ma wskazywać młodym ludziom alternatywy wielu patologii, szczególnie picia alkoholu, zażywania narkotyków oraz stosowania przemocy. Druga kampania skierowana jest, jak sama nazwa wskazuje, do kierowców pojazdów mechanicznych. Zwraca uwagę na rozwagę podczas prowadzenia pojazdu, przede wszystkim „nie wsiadania za kierownicę” po spożyciu alkoholu lub innych środków odurzających.
Reklama | Czytaj dalej »
Tegoroczne podsumowanie obu kampanii odbyło się 16 stycznia w Centrum Kultury i Biblioteki im. Jana Karnowskiego w Brusach. Podczas spotkania za udział w kampaniach dziękowali: Burmistrz Brus Witold Ossowski, Przewodniczący Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Brusach Marek Zblewski oraz Kierownik Posterunku Policji w Brusach asp. szt. Olgierd Chylewski. Realizację kampanii na terenie naszej gminy przedstawił lokalny koordynator kampanii p. Mieczysław Spierewka.
Patronami akcji, od początku jej istnienia, są Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Sportu i Turystyki, a także Komenda Główna Policji. Na szczeblu gminnym, patronat honorowy nad akcją, objął Burmistrz Brus Witold Ossowski.
„Zachowaj Trzeźwy Umysł” jest projektem profilaktycznym skierowanym do szerokiej grupy społecznej i propagującym wśród niej zdrowy styl życia. Pomagają w tym specjalnie skonstruowane materiały, przeznaczone dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów (ulotki, plakaty, konkursy, chorągiewki), ich rodziców (ulotki, plakaty), nauczycieli (scenariusze zajęć), kierowców (ulotki), sprzedawców alkoholu, aptekarzy, pracowników zakładów opieki zdrowotnej (plakaty).
W tym roku w ramach kampanii odbyło się 7 konkursów indywidualnych – trzy dla szkół podstawowych i cztery dla gimnazjalistów.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (3)
- Komentarze Facebook (...)
3 komentarze
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!