Zawiodła skrzynia biegów...
W dniach 13-14 czerwca odbyła się w Górze Kalwarii, III Runda Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych (RMPST), czyli 35 rajd „Polskie Safari”. Na starcie imprezy pojawiło się 18 załóg rywalizujących w trzech klasach, nie zabrakło również Chojnickiego zespołu Odejewscy Team w składzie Hubert Odejewski - Januariusz Gończ. Nasi zawodnicy po nieudanym starcie w Suwałkach oraz nieobecności na II rundzie RMPST w komplecie stawili się na badaniu technicznym poprzedzającym rajd.
Po piątkowym zapoznaniu się z trasą nastroje wszystkich zawodników trochę się pogorszyły. Powodem tego była powtarzająca się, co roku ta sama trasa, a tym samym coraz większe wyboje i dziury sprawiające, że zawodnicy z pewnością nie odczuwali należytej przyjemności z jazdy.
Pierwszy odcinek specjalny nasza załoga pojechała fenomenalnie, uzyskując najlepszy czas w całym rajdzie. Niestety po tym odcinku awarii zaczęła ulegać skrzynia biegów. Dalszy udział stał pod znakiem zapytania. Serwis przewidziano dopiero po 4 odcinku specjalnym (OS), przez co nie było mowy o podreperowaniu auta. Kolejne odcinki, załoga pojechała bardziej asekuracyjnie. Mimo to jeszcze po 3 OS prowadziła w klasyfikacji generalnej rajdu. Po strefie serwisowej zespół postanowić zmienić strategię. Auto nie wytrzymałoby szybkiej jazdy, więc priorytetem stało się ukończenie rajdu i zdobycie pierwszych punktów. Awaria z odcinka na odcinek dawała się coraz bardziej we znaki. Na mecie załoga Odejewscy Team zameldowała się na 7 miejscu w klasyfikacji generalnej uzyskując 2 pkt. do klasyfikacji rocznej Mistrzostw Polski, gdzie po trzech rundach Chojnicki zespół plasuje się na 9 pozycji.
Tegoroczne zmiany regulaminowe, których zwieńczeniem ma być dostosowanie przepisów polskich mistrzostw do wymogów światowych, sprawiły, że wykluczono kilka załóg za nieregulaminowy wjazd na serwis. Mistrzostwa Polski zmierzają ku rajdom cross country, a w przyszłości planuje się, tak jak jest to w całej Europie, aby do Polski przyjeżdżały załogi spoza kraju. Do tego jednak potrzeba jeszcze wiele czasu i zmian bardzo często kosztownych. Niemniej jednak poczyniono już pierwsze kroki i można powiedzieć, że zaczynamy się oswajać z europejskim standardem.
Kolejna V runda jest przewidziana w dniach 11 – 12 lipca w Krakowie. IV runda, która miała odbyć się w czerwcu w czeskiej Pradze została przesunięta najprawdopodobniej na październik.
Galerię zdjęć, wyniki, wywiady można śledzić na stronie www.rajdy4x4.pl lob oficjalnej strona rajdu www.polskiesafari.pl
Hubert Odejewski, pilot: „Ukończyliśmy rajd, ambicje były większe, ale niestety awarie skreśliły sportową rywalizację. Jako kierowca oczekiwałbym innych odcinków, szybszych, dłuższych mniej dziurawych, bez tzw. „tarek”, czyli takich, jakie są w rajdach cross country. Rajd był słaby medialnie. Trasa była widowiskowa, ale organizatorzy niewiele zrobili, aby przyciągnąć kibiców”.
Januariusz Gończ, pilot: „Brakowało serwisu, jeden serwis na taki rajd to zdecydowanie za mało. Uważam, że serwis powinien być, co 2 odcinki specjalne. Pod względem ułożenia odcinki były ciekawe, niestety ich jakość odbierała przyjemność z jazdy, ratowało nas zawieszenie, które posiadamy. Spisuje się ono doskonale!”
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (2)
- Komentarze Facebook (...)
2 komentarze
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!