Pasja zamiast dopalaczy
Taki sposób na walkę z używkami proponują chojnicki Centrum Park, Centrum Edukacyjno-Wdrożeniowe i Sport Polska Company. Kampania "Pokaż pasję, która uzależnia" właśnie ruszyła i trwać będzie najbliższe 6 miesięcy. Jedną z twarzy projektu jest mistrzyni olimpijska w pływaniu Otylia Jędrzejczak. Nie brak też lokalnych akcentów.
Zdaniem Adama Kopczyńskiego z Centrum Parku w Chojnicach, obecny sposób walki z dopalaczami mało przemawia do młodzieży. - Plakaty ze strzykawkami nie oddają do końca problemu. Tym bardziej, że ten choć zniknął z mediów jest nadal obecny i wzrasta - podnosi pracownik spółki, który jest w stałym kontakcie z Wojewódzką Stacją Sanitarno- Epidemiologiczną. - Dopalacze w naszych czasach stanowią bardzo duży problem dla naszego społeczeństwa. Dlatego podjęliśmy się tego partnerstwa - dodaje z kolei Natalia Rydygier z Centrum Edukacyjno-Wdrożeniowego w Chojnicach.
Reklama | Czytaj dalej »
Ze współpracy obu podmiotów i sklepu pływackiego powstała półroczna kampania "Pokaż pasję, która uzależnia". Gra słów nie jest tutaj przypadkowa. Właśnie w rozwoju swoich pasji organizatorzy projektu upatrują alternatywę dla zażywania substancji psychoaktywnych. Na krótkich filmach swoimi pasjami dzielić się będą m.in. Polacy z pierwszych stron gazet, jak mistrzyni olimpijska Otylia Jędrzejczak, żeglarz Mateusz Kusznierewicz czy himalaista Andrzej Bargiel. - Oprócz znanych osób chcemy mocno zaangażować lokalne społeczności i firmy. Chcemy pokazać znanych, lokalnie zaczynając od włodarzy, burmistrzów, wójtów, starostów, których nie pokażemy w trakcie rad. Pokażemy ich od strony pasji i jak oni ją realizują na co dzień - informuje Adam Kopczyński i odsyła do filmiku z wicestarostą Markiem Szczepańskim, prywatnie zapalonym cyklistą.
Na stronę pokazpasje.pl mogą trafić także filmy nakręcone przez tzw. zwykłych ludzi. Kampania swym zasięgiem obejmuje województwo pomorskie. - Filmik opiera się na zasadzie spowiedzi uzależnionego i zachęcie - a teraz ty pokaż swoją pasję - mówi Adam Kopczyński. Dla młodzieży do lat 19 przewidziano konkurs na stworzenie filmików z pasjami. O nagrody powalczyć będą mogli także dorośli. A na chojnickim basenie w związku z projektem specjalny pakiet karnet "Pokaż pasje. Pływam", który umożliwi pojedyncze wejście na pływalnię za 5 zł. - Szóste wejście gratis. Na odwrocie kuponu trzeba będzie podać imię i nazwisko, a także telefon i pomysł na hasło promujące pasję i całą kampanię. W ciągu 6 m-cy przeprowadzimy trzy takie konkursy. Do wygrania tablety - zdradza pracownik miejskiej spółki. - Kampania ma charakter non profit. (...) Park Wodny oprócz zasobów ludzkich nie będzie dokładał ani złotóweczki do tej kampanii - dodaje Kopczyński.
Wchodząc na stronę projektu można dowiedzieć się nie tylko o pasjach innych, ale przede wszystkim znaleźć gros informacji o dopalaczach przygotowanych przez CEW.
Logo towarzyszące kampanii stworzyli studenci Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. - Odpowiada trzem wariantom, na których kampania się opiera, tj. krótkim filmie pokazującym ludzi z pasjami, oko które kojarzy się z hasłem pokaż, kolorystyka odzwierciedlająca różnorodność pasji, które każdy z nas posiada - objaśnia pracownik Centrum Parku.
Patronat honorowy nad projektem objął marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk, a także lokalni włodarze. Akcję licznie wspierają przedsiębiorcy.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (5)
- Komentarze Facebook (...)
5 komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!