Czy warto wdrożyć system CRM w firmie?
Zarządzanie relacjami z klientami (CRM od ang. customer relationship management) to rozwiązanie informatyczne/system, który może stanowić w dzisiejszych czasach jeden z elementów przewagi konkurencyjnej. Oczywiście nie jest powiedziane, że samo wdrożenie systemu zagwarantuje nam spektakularny sukces. Konieczne jest bowiem prawidłowe dokonanie jego wyboru oraz umiejętne jego wdrożenie. Jakie są najważniejsze zalety wynikające ze stosowania systemów CRM?
Lepsza sprzedaż
Niewątpliwie najbardziej przemawiającym do przedsiębiorców czynnikiem będzie możliwość zwiększenia sprzedaży. Efekt ten będzie możliwy do uzyskania dzięki zatrzymania klienta na dłużej. Dlaczego? Przede wszystkim z uwagi na wyższą jakość obsługi – szybszy dostęp do pożądanych informacji, dokładniejsze trafianie w potrzeby klienta itp. Dobrze dobrany system CRM może zautomatyzować wiele procesów sprzedaży i w konsekwencji doprowadzić do szybszego finalizowania transakcji. Co więcej, dzięki znajomości potrzeb i oraz preferencji klienta możliwe jest zastosowania znacznie lepszej strategii sprzedażowej, w tym na przykład techniki cross-sellingu. Automatyzacja procesów sprzedażowych oszczędza również wiele czasu handlowcom, dzięki czemu mogą się oni poświęcić aktywniejszemu poszukiwaniu nowych klientów.
Mniejsze koszty
Nowoczesny i dobrze dobrany system zarządzania relacjami z klientami pozwala nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale również na istotną redukcję kosztów. Wynika to między innymi ze wspomnianej już automatyzacji wielu procesów sprzedażowych. Możliwa jest także istotna redukcja personelu zajmującego się stacjonarną obsługą klientów, a także zwiększenie efektywności pozostałych członków zespołu. Rozbudowane systemy CRM oferują szereg narzędzi analitycznych, które pozwalają na segmentację klientów. Wiąże się to z możliwością wyodrębnienia grupy klientów, którzy nie są zbyt rentowni dla przedsiębiorstwa i zaprzestania inwestycji w ich aktywizację. Wspomnieć należy również o wyższej skuteczności działań marketingowych, co przekłada się po części na wyższą sprzedaż oraz na optymalizację kosztów. (źródło: http://www.chromecrm.com/)
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!