Wtorek, 05 Listopada 2024 | Imieniny: Balladyny, Elżbiety, Sławomira chojnice24 na komórkę
Strona głównaMoto
Rozmiar tekstu: A A
Ch24 / Życie Chojnic

Uważaj na drodze...

Poniedziałkowe popołudnie na szosie bytowskiej w okolicach skrętu do Charzykowy. / fot. ŻCh

Poniedziałkowe popołudnie na szosie bytowskiej w okolicach skrętu do Charzykowy. / fot. ŻCh

Miniony tydzień w Chojnicach i regionie obfitował w zdarzenia drogowe. Na szczęście obeszło się bez ofiar nie licząc strat materialnych. Do jednego z nich doszło w poniedziałkowe popołudnie na szosie bytowskiej w okolicach skrętu do Charzyków. 

Także 19 lipca w Chojnicach na ul. Gdańskiej 38 - letni mieszkaniec powiatu chojnickiego kierujący samochodem osobowym marki Renault, wyjeżdżając z ulicy podporządkowanej nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu kierującej samochodem marki VW i uderzył w ten pojazd, który odbijając się uderzył w samochód ciężarowy marki Scania z naczepą. W wyniku zdarzenia kierująca Volkswagenem została przewieziona do SP ZOZ w Chojnicach. Postępowanie prowadzi KPP Chojnice.

18 lipca w Chojnicach na ul. Bytowskiej 27 - letni mieszkaniec Lublina kierujący samochodem osobowym marki Peuqeot na prostym odcinku drogi zjechał na przeciwny pas ruchu i zderzył się czołowo z prawidłowo jadącym samochodem marki Nissan. W wyniku zdarzenia, kierujący Nissanem oraz jego 48-letnia pasażerka – zostali przewiezieni do SP ZOZ w Chojnicach. Obaj kierujący byli trzeźwi. Postępowanie prowadzi KPP Chojnice.

Reklama | Czytaj dalej »

Niestety cały czas plagą naszych dróg są również pijani uczestnicy ruchu drogowego, którzy bardzo łatwo mogą spowodować wypadek. Funkcjonariusze KPP Chojnice zatrzymali ostatnio  kilku nietrzeźwych kierujących.

  • W Męcikale zatrzymano 32-letniego mieszkańca powiatu chojnickiego, który kierował samochodem osobowym marki Nissan będąc w stanie nietrzeźwości – 2,94‰. Postępowanie prowadzi PP Brusy.
  • W Charzykowach na ul. Szkolnej 40-letni mężczyzna kierował rowerem będąc w stanie nietrzeźwości – 2,21‰. Postępowanie prowadzi PP Charzykowy.
  • W Chojnicach na ul. Angowickiej 67-letni mieszkaniec Chojnic kierował samochodem osobowym marki Seat pomimo sądowego zakazu prowadzenia pojazdów i prawdopodobnie w stanie nietrzeźwości. Mężczyźnie pobrano krew do badań. Postępowanie prowadzi KPP Chojnice.
  • W Charzykowach funkcjonariusze zatrzymali 44-letniego mieszkańca powiatu chojnickiego, który kierował motorowerem będąc prawdopodobnie w stanie nietrzeźwości. Mężczyźnie pobrano krew do badań. Postępowanie prowadzi PP Charzykowy.
  • W jednej z miejscowości w gminie Brusy 29-letni mieszkaniec powiatu kościerskiego kierował samochodem marki VW będąc w stanie nie trzeźwości – 0,87. Sprawcy zatrzymano prawo jazdy. Postępowanie prowadzi PP Brusy.
  • W Chojnicach na ul. Drzymały 24-letni mieszkaniec Chojnic kierował samochodem osobowym marki VW będąc w stanie nietrzeźwości – 3,57‰ i uderzył w prawidłowo zaparkowany samochód marki Audi. Sprawcy zatrzymano prawo jazdy. Postępowanie prowadzi KPP Chojnice.
  • W jednej z miejscowości w gminie Chojnice zatrzymano 40-letniego mieszkańca powiatu chojnickiego, który kierował motocyklem będąc w stanie nietrzeźwości – 2,25‰. Postępowanie prowadzi KPP Chojnice.
  • W Brusach na ul. Gdańskiej 20-letni mieszkaniec powiatu chojnickiego kierował rowerem będąc w stanie nietrzeźwości – 1,64‰.Postępowanie prowadzi PP Brusy.
  • W Chojnicach zatrzymano 27-letniego mieszkańca Chojnic, który kierował samochodem osobowym marki Opel będąc w stanie nietrzeźwości – 0,77‰. Postępowanie prowadzi KPP Chojnice.
  • W jednej z miejscowości w gminie Chojnice 53-letni mieszkaniec gminy kierował rowerem będąc w stanie nietrzeźwości - 2,30‰. Postępowanie prowadzi PP Charzykowy.
  • W Chojnicach na ul. Bytowskiej funkcjonariusze zatrzymali 19-letniego mieszkańca Chojnic, który kierował samochodem osobowym marki Fiat będąc w stanie nietrzeźwości – 1,73‰, w wyniku czego spowodował kolizję drogową. Sprawcę osadzono w pomieszczeniach dla osób zatrzymanych. Postępowanie prowadzi KPP Chojnice.
Zauważyłeś błąd w artykule? Napisz nam o tym

Podobne tematy:

Artykuł pochodzi z portalu www.chojnice24.pl

22 komentarzy

~Jataman
Skoro są ścieżki rowerowe to logicznym wydaje się postawienie znaku zakazu jazdy rowerem (z informacją dotyczy jezdni). Coś podobnego widziałem w Poznaniu na wylotówce do Wągrowca.
A przejeżdżaniem przez pasy rowerem to myślę, że ludzie doskonale o tym wiedzą, że tak nie można. Schodzić z roweru się nie chce, a w razie czego zawsze można wytłumaczyć się niewiedzą.
Część ścieżek jest niekompetna, np. odcinek koło starego szpitala. Przydałaby się też ścieżka łącząca osiedla Zawadzkiego przez ulicę Zieloną do Strzeleckiej. Może jak powstanie to Centrum na terenie byłych zakładów mięsnych to o tym pomyslą i zmodernizują Zieloną.
Jeśli chodzi o Kościerską, to na odcinki ruskiego i starego cmentarza mamy ścieżkę po drugiej stronie jezdni o czym rowerzyści bardzo często zapominają (albo po prostu nie chce im się przejeżdżać na drugą stronę jezdni)
21 Sierpnia 2008, godzina 11:43
~Jataman
Skoro są ścieżki rowerowe to logicznym wydaje się postawienie znaku zakazu jazdy rowerem (z informacją dotyczy jezdni). Coś podobnego widziałem w Poznaniu na wylotówce do Wągrowca.
A przejeżdżaniem przez pasy rowerem to myślę, że ludzie doskonale o tym wiedzą, że tak nie można. Schodzić z roweru się nie chce, a w razie czego zawsze można wytłumaczyć się niewiedzą.
Część ścieżek jest niekompetna, np. odcinek koło starego szpitala. Przydałaby się też ścieżka łącząca osiedla Zawadzkiego przez ulicę Zieloną do Strzeleckiej. Może jak powstanie to Centrum na terenie byłych zakładów mięsnych to o tym pomyslą i zmodernizują Zieloną.
Jeśli chodzi o Kościerską, to na odcinki ruskiego i starego cmentarza mamy ścieżkę po drugiej stronie jezdni o czym rowerzyści bardzo często zapominają (albo po prostu nie chce im się przejeżdżać na drugą stronę jezdni)
21 Sierpnia 2008, godzina 11:43
~do rowerzysty
skoro cię ktoś potrącił to pewnie nie byłeś widoczny, bo rowerzyści uważają się za święte krowy i zgadzam się z tym że rower się przeprowadza przez jezdnię, a nie się nim przejeżdża. Naucz się zasad ruchu i bezpieczeństwa a potem wypisuj swoje banały na internecie.A życie to dość mnie nauczyło więc nie mów mi o życiu i o dorastaniu. Sam dorośnij i trochę pomyśl no chyba że po potrąceniu n ie masz czym myśleć no i ile w ogóle byłeś potrącony, a może przetrącony.
25 Lipca 2008, godzina 19:48
~do rowerzysty
skoro cię ktoś potrącił to pewnie nie byłeś widoczny, bo rowerzyści uważają się za święte krowy i zgadzam się z tym że rower się przeprowadza przez jezdnię, a nie się nim przejeżdża. Naucz się zasad ruchu i bezpieczeństwa a potem wypisuj swoje banały na internecie.A życie to dość mnie nauczyło więc nie mów mi o życiu i o dorastaniu. Sam dorośnij i trochę pomyśl no chyba że po potrąceniu n ie masz czym myśleć no i ile w ogóle byłeś potrącony, a może przetrącony.
25 Lipca 2008, godzina 19:48
~Rowerzysta
Do "~". Bardzo dobrze, bądź widoczna, tylko nie bądź za mądra i za pewna, tak jak teraz. Zobaczymy jak Cię jakiś bezmózg potrąci wieczorową porą (czyli po prostu wg. ciebie" zignoruje" albo i w biały dzień i odjedzie - zobaczymy czy się będzie tłumaczył, no chyba, że go dogonisz. Widać, że Cie jeszcze żaden samochód nie potrącił, a rowerem jeździsz od święta chyba. Jak zmądrzejesz i dorośniesz i trochę pożyjesz i parę rzeczy przeżyjesz, to przestaniesz wypisywać takie durnoty.
25 Lipca 2008, godzina 18:38
~Rowerzysta
Do "~". Bardzo dobrze, bądź widoczna, tylko nie bądź za mądra i za pewna, tak jak teraz. Zobaczymy jak Cię jakiś bezmózg potrąci wieczorową porą (czyli po prostu wg. ciebie" zignoruje" albo i w biały dzień i odjedzie - zobaczymy czy się będzie tłumaczył, no chyba, że go dogonisz. Widać, że Cie jeszcze żaden samochód nie potrącił, a rowerem jeździsz od święta chyba. Jak zmądrzejesz i dorośniesz i trochę pożyjesz i parę rzeczy przeżyjesz, to przestaniesz wypisywać takie durnoty.
25 Lipca 2008, godzina 18:38
~zniesmaczony
Jeszcze jedna uwaga. Uważam że ze względów bezpieczeństwa ścieżki rowerowe od chodnika powinny być oddzielone barierką. Proponuję służbom prowadzić ewidencję kolizji pieszych z rowerzystami. Niebezpieczne sytuacje stwarzają i jedni i drudzy. Najbardziej narażone są dzieci !!! ( Apel do Rzecznika Praw Dziecka w Chojnicach i Radnej Miejskiej). A już szczytem głupoty i niekompetencji należy uznać kolorystykę chodników i ścieżki rowerowej w miejscowości Charzykowy. Totalne pomieszanie. Gmina zamiast zajmować się kolorami dachów, to powinna zejść z obłoków na ziemię i tę sprawę dopilnować. Wstyd na całą Polskę.
24 Lipca 2008, godzina 16:59
~zniesmaczony
Jeszcze jedna uwaga. Uważam że ze względów bezpieczeństwa ścieżki rowerowe od chodnika powinny być oddzielone barierką. Proponuję służbom prowadzić ewidencję kolizji pieszych z rowerzystami. Niebezpieczne sytuacje stwarzają i jedni i drudzy. Najbardziej narażone są dzieci !!! ( Apel do Rzecznika Praw Dziecka w Chojnicach i Radnej Miejskiej). A już szczytem głupoty i niekompetencji należy uznać kolorystykę chodników i ścieżki rowerowej w miejscowości Charzykowy. Totalne pomieszanie. Gmina zamiast zajmować się kolorami dachów, to powinna zejść z obłoków na ziemię i tę sprawę dopilnować. Wstyd na całą Polskę.
24 Lipca 2008, godzina 16:59
~zniesmaczony
Ja boję się o swoje dzieci. Rowerzyści pędzą po chodnikach jak szaleni, nie mając za grosz wyobraźni. Małe dzieci, ale i dorośli w każdej chwili narażeni są na potrącenie. A na dodatek jakiś "kompetentny i przygotowany", zezwolił na zainstalowanie znaków drogowych na środku chodnika - np. ul. Bytowska. Rzeczywiście mamy w samorządach "specjalistów". Nie wspominając już o skrzynkach energetycznych zalegających na chodnikach, które są częścią pasa drogowego. Gazownicy, wiedzą co to znaczy, energetycy, niestety nie. Proponuję, aby Ratusz i Starostwo zapoznali się z Ustawą o drogach publicznych ( Art. 39.pkt. 1.1.). Ktoś wydaje decyzje, ktoś sprawuje nadzór.
24 Lipca 2008, godzina 15:18
~zniesmaczony
Ja boję się o swoje dzieci. Rowerzyści pędzą po chodnikach jak szaleni, nie mając za grosz wyobraźni. Małe dzieci, ale i dorośli w każdej chwili narażeni są na potrącenie. A na dodatek jakiś "kompetentny i przygotowany", zezwolił na zainstalowanie znaków drogowych na środku chodnika - np. ul. Bytowska. Rzeczywiście mamy w samorządach "specjalistów". Nie wspominając już o skrzynkach energetycznych zalegających na chodnikach, które są częścią pasa drogowego. Gazownicy, wiedzą co to znaczy, energetycy, niestety nie. Proponuję, aby Ratusz i Starostwo zapoznali się z Ustawą o drogach publicznych ( Art. 39.pkt. 1.1.). Ktoś wydaje decyzje, ktoś sprawuje nadzór.
24 Lipca 2008, godzina 15:18
~
Mało kto z rowerzystów wie (bo niby skąd ma wiedzieć skoro nie ma żadnych uprawnień - no chyba że ma prawo jazdy) że chcąc pokonać przejście dla pieszych trzeba zejść z roweru, a nie przejeżdżać na rowerze. Osobna kwestia to głupota ludzi na skuterach którzy za nim maja prawo o ruchu drogowym bo jeżdżą jak im się podoba. Nie rozumiem do końca hasła Patrz w Lusterko skierowana do kierowców samochodów, zgodnie z przepisami jeśli motor czy skuter czy nawet rower jedzie środkiem ulicy między samochodami to łamie prawo. Dużo jest takich sytuacji o których Policja wie ale nie reaguje. Nie bronie wcale kierowców bo oni to dopiero mają świetne pomysły. Z całym szacunkiem do osób starszych ale 99% osób w wieku około 70 lat ma jakiś swój nieznany mi kodeks ruchu drogowego np: nie używanie kierunkowskazów, wjazd z podporządkowanej na główna bez zatrzymania się i ustąpienia pierwszeństwa (ba jeszcze sie awanturuję że ktoś na niego trabi ) jazda 20Km/h po mieście, brak zdecydowania w doborze kierunku ruchu na skrzyżowaniach wielopasmowych itd itp. Dziwi mnie to, że w tak dużym mieście nie ma ani jednego fotoradaru, np na Bytowskiej albo na Gdańskiej Gdzie co niektórzy osiągają naprawdę spore prędkości. Niestety myśleć trzeba nie tylko o sobie ale i o innych uczestnikach ruchu i za innych uczestników.
Pozdrawiam
24 Lipca 2008, godzina 14:35
~
Mało kto z rowerzystów wie (bo niby skąd ma wiedzieć skoro nie ma żadnych uprawnień - no chyba że ma prawo jazdy) że chcąc pokonać przejście dla pieszych trzeba zejść z roweru, a nie przejeżdżać na rowerze. Osobna kwestia to głupota ludzi na skuterach którzy za nim maja prawo o ruchu drogowym bo jeżdżą jak im się podoba. Nie rozumiem do końca hasła Patrz w Lusterko skierowana do kierowców samochodów, zgodnie z przepisami jeśli motor czy skuter czy nawet rower jedzie środkiem ulicy między samochodami to łamie prawo. Dużo jest takich sytuacji o których Policja wie ale nie reaguje. Nie bronie wcale kierowców bo oni to dopiero mają świetne pomysły. Z całym szacunkiem do osób starszych ale 99% osób w wieku około 70 lat ma jakiś swój nieznany mi kodeks ruchu drogowego np: nie używanie kierunkowskazów, wjazd z podporządkowanej na główna bez zatrzymania się i ustąpienia pierwszeństwa (ba jeszcze sie awanturuję że ktoś na niego trabi ) jazda 20Km/h po mieście, brak zdecydowania w doborze kierunku ruchu na skrzyżowaniach wielopasmowych itd itp. Dziwi mnie to, że w tak dużym mieście nie ma ani jednego fotoradaru, np na Bytowskiej albo na Gdańskiej Gdzie co niektórzy osiągają naprawdę spore prędkości. Niestety myśleć trzeba nie tylko o sobie ale i o innych uczestnikach ruchu i za innych uczestników.
Pozdrawiam
24 Lipca 2008, godzina 14:35
~furman
Ja tam koniem jezdze, wiec mnie to nie dotyczy a "Baśka" zna drogę do domu nawet jak się naje**ę
24 Lipca 2008, godzina 07:17
~furman
Ja tam koniem jezdze, wiec mnie to nie dotyczy a "Baśka" zna drogę do domu nawet jak się naje**ę
24 Lipca 2008, godzina 07:17
~
Bardzo prosta odpowiedź, zjechać na pobocze zejść z roweru upewnić się, ze nie jedzie samochód, przejść na drugą stronę jezdni poczekać na zielone światło i ścieżkę rowerową ma.Wystarczy pomyśleć, ja tez jeżdżę rowerem po Chojnicach i poza Chojnicami ale umiem zachować proste zasady ruchu drogowego tak by mi się nic nie stało i innym użytkownikom ruchu.Jeżeli są ścieżki to korzystam z nich, jeżeli ich nie ma to jeżdżę ulicą dbając o swoje bezpieczeństwo (jestem widoczna). Jeżeli kierowca to zignoruje to już on będzie się tłumaczył bo ja zadbałam o własne bezpieczeństwo. Więc nie szukaj dziury w całym i zadbaj o to by być widocznym, czy tez przepisowo jeździć.
23 Lipca 2008, godzina 23:46

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!

Zaloguj się lub dodaj komentarz jako gość

Zalogowani użytkownicy mogą otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach. Zaloguj się

Zaloguj się

Kursy walut

Aktualne kursy w kantorze PROMES
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 3.960 4.060 DKKDKK 0.528 0.548
EUREUR 4.320 4.400 TRYTRY 0.118 0.133
CHFCHF 4.590 4.670 NOKNOK 0.306 0.327
GBPGBP 5.150 5.250 SEKSEK 0.335 0.357
Aktualizacja: 2024-11-05 18:46
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.
Kursy dla transakcji powyżej 4000 PLN
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 3.980 4.029 DKKDKK 0.529 0.547
EUREUR 4.347 4.389 TRYTRY 0.119 0.132
CHFCHF 4.600 4.650 NOKNOK 0.308 0.327
GBPGBP 5.167 5.212 SEKSEK 0.337 0.357
Aktualizacja: 2024-11-05 18:46
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.

Sondaże Chojnice24 archiwum »

Czy obecnie prowadzone w Chojnicach inwestycje drogowe są dla Ciebie uciążliwe?



Ceny paliw2024-11-04

E95 E98 ON LPG
BP 5.99 zł 6.74 zł 6.36 zł 3.14 zł
Circle K 5.94 zł - 6.31 zł 3.1 zł
Mol Chojnice 5.99 zł - 6.36 zł 3.14 zł
MZK 5.82 zł 6.49 zł 6.2 zł 3.05 zł
Orlen 5.99 zł 6.8 zł 6.36 zł 3.14 zł
PKS 5.82 zł - 6.2 zł 3.05 zł

Drogi Użytkowniku,

przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych podczas korzystania z naszego portalu. Zamykając ten komunikat (poprzez kliknięcie "X", przysiku "Przejdź do serwisu") zgadzasz się na opisane niżej działania.

Wykorzystanie danych

Masz pełne prawo zgłosić podmiotowi przetwarzającemu Twoje dane osobowe żądanie dostępu do tych informacji, ich poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

Zakres i cele przetwarzania Twoich danych oraz szczegółowe informacje o Twoich prawach opisane zostały w Polityce prywatności oraz Regulaminie portalu, z którymi możesz zaponać się w każdej chwili.

Pliki cookies

Stosujemy pliki cookies i inne podobne technologie w celu:

Zakres wykorzystania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Nie wprowdzając zmian zgadzasz się na zapisywanie plików cookies w pamięci Twojego urządzenia.

Szczegółowe informacje nt. sposobu wykorzystania plików cookies znajdziesz w Regulaminie portalu.

Przejdź do serwisu Zamknij