Kompletna aplikacja o pracę co powinna zawierać
Odpowiadając na ogłoszenie o pracę, należy spełnić podstawowe wymogi formalne, które zwiększą nasze szanse na otrzymanie posady. Chodzi tu między innymi o odpowiedni język i treść dokumentów aplikacyjnych, które pomogą nam wykreować sobie profesjonalny wizerunek i nie zniechęcić potencjalnego pracodawcy już na wstępie.

Eksperci Pracuj.pl przygotowali kilka wskazówek, które ułatwią wypełnienie tego zadania.
Tytuł wiadomości
Nadanie właściwego tytułu wiadomości to ważny krok podczas ubiegania się o pracę. Jeśli odpowiednio go skonstruujemy, nasz mail nie zaginie wśród setek innych wiadomości lub spamu. Dobrze oznakowany mail zostanie szybko przekierowany do odpowiedniego działu, a nasza kandydatura zostanie rozpatrzona. Ważne, aby nazwa zawierała kilka kluczowych informacji, które pozwolą pracodawcy łatwo do niej dotrzeć. Powinny się w niej znaleźć, takie elementy jak:
- Numer referencyjny oferty pracy,
- Nazwa stanowiska, o które się staramy,
- Nasze imię i nazwisko.
Treść emaila
Skuteczna aplikacja o pracę nie musi wiązać się z długą formą. W treści powinniśmy zawrzeć tylko najistotniejsze informacje, które pozwolą pracodawcy dowiedzieć się o nas podstawowych rzeczy. Należy pamiętać przede wszystkim o:
- Zwrot grzecznościowy.
Zaczynając rozmowę, nigdy nie startujmy słowem „witam”, gdyż może to wydać się niegrzeczne lub pretensjonalne. Najlepiej jest rozpocząć maila od zwrotu „Szanowni Państwo”, albo po prostu „Dzień dobry”.
- Źródło, w którym znaleźliśmy ogłoszenie.
Nie należy zapominać o poinformowaniu pracodawcy o tym, w jaki sposób dowiedzieliśmy się o wolnym stanowisku. Może to być nazwa strony internetowej lub czasopisma. Warto także podać datę zamieszczenia oferty.
- Stanowisko, o które się staramy.
Koniecznie wspomnijmy o posadzie, o którą konkretnie się ubiegamy. To jeden z najważniejszych elementów aplikacji.
- Informacja o tym, kiedy możemy zacząć pracę.
Ta informacja może okazać się istotna dla przyszłego pracodawcy. Postarajmy się możliwie dokładnie określić termin, w którym bylibyśmy gotowi do rozpoczęcia współpracy.
Załączniki
Najważniejszą częścią aplikacji są oczywiście załączniki, w których zawarta jest cała istota naszej wiadomości. Jeśli pracodawca nie określił w wymogach żadnych dodatkowych dokumentów, wtedy umieszczamy w nich przede wszystkim CV i list motywacyjny. Najlepiej będzie wysłać je w formacie PDF, aby treść nie „rozjechała się” na ekranie odbiorcy. Zwróćmy uwagę także na nazwę plików, która powinna zawierać nasze imię i nazwisko oraz rodzaj dokumentu. Źle czy niepoprawnie skonstruowana nazwa poinformuje pracodawcę o naszej niedbałości oraz może zniknąć wśród tuzinów innych plików na jego komputerze. Same dokumenty również muszą zostać napisane poprawnie i czytelnie. Dostosujmy ich treść do konkretnej oferty pracy. Upewnijmy się także, że prezentują się schludnie i przejrzyście oraz że nie zawierają błędów ortograficznych lub gramatycznych, które mogą skutecznie zniechęcić do nas odbiorcę. Pamiętajmy, że zamieszczona w nich fotografia również powinna wyglądać profesjonalnie.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)


USD
DKK
EUR
TRY
CHF
NOK
GBP
SEK



Związki i pracodawcy domagają się...
Hołownia: 6 sierpnia odbiorę od...
Nowy sondaż prezydencki
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!