Uznaniowy sponsoring ZZO
Spółka stworzona przez samorządy i utrzymywana głównie z podatku śmieciowego nie ujawnia, jakie kluby i stowarzyszenia wsparła w ubiegłym roku w zamian za swoją promocję. W tym roku, mimo że nabór wniosków skończył się 30 marca, nadal nie jest w stanie podać, jaką kwotę przeznaczy dla NGO-sów. Tylko z części złożonych wniosków wynika kwota 35 tys. zł.
Informacji o naborze wniosków spółka nie rozpowszechniała szerzej, a jedynie za pośrednictwem swojej strony internetowej. Nabór miał zakończyć się 15 lutego. Dwa tygodnie wcześniej informacja o takiej ofercie pojawiła się także na portalu chojnice24.pl. Wówczas wiceprezes Andrzej Sabiniarz nie wiedział, jaką kwotę zarządzany przez niego zakład przekaże stowarzyszeniom i klubom w zamian za promocję, czyli umieszczenie logotypu, banerów itp. Deklarował, że decyzje zostaną podjęte po 15 lutego. Nie wiadomo, czy przez "reklamę" za pośrednictwem naszej strony, czy z innego powodu, ale ZZO przedłużył nabór aż do 30 marca, nie ogłaszając tego na swojej stronie. Dopiero 30 marca opublikowano informację o zakończeniu naboru do tegoż dnia, choć wcześniejsza informacja mówiła, że wnioski złożone po 15 lutego nie będą rozpatrywane. Czemu takiej ogłoszenia zabrakło na stronie internetowej spółki? - Wsparcie finansowe dla klubów i stowarzyszeń w zamian za promocję spółki ma charakter uznaniowy i nie podlega sztywnym procedurom oraz terminom administracyjnym - odpowiada zarząd.
Reklama | Czytaj dalej »
Mimo, że 20 próśb czeka na rozpatrzenie już przeszło miesiąc, to nadal nie wiadomo, na ile mogą liczyć. - Kwota na to zadanie nie została jeszcze określona - wczoraj dziennikarce odpowiedziały władze spółki w osobach prezes Lucyny Perlickiej i Andrzeja Sabiniarza. Łącznie do ZZO trafiło 21 próśb o sponsoring - czternaście w pierwszym terminie, a siedem w wydłużonym o półtora miesiąca. Jedno doczekało się rozstrzygnięcia jeszcze przed ostatecznym terminem.
- Umowy nie zostały zawarte, za wyjątkiem rozpatrzenia wspólnego wniosku złożonego przed podmioty KaNaMa oraz Towarzystwo Przyjaciół Hospicjum z Chojnic. Poprosiły o wsparcie finansowe podczas organizacji Charytatywnego Maratonu Zumba Fitness, który odbył się 24 lutego. Towarzystwo otrzymało wsparcie w wysokości 250 zł - informuje prezes Perlicka. W przeciwieństwie do umów podpisanych w ubiegłym roku (łączna kwota 18 tys. zł), których prezes nie udostępniła na wniosek redakcji, tym razem nie było z tym problemu. Umowa została zawarta na okres od 21 lutego do 5 marca tego roku.
Dotarliśmy do wszystkich złożonych pism w ramach tegorocznego naboru. Ich autorami były nie tylko kluby i stowarzyszenia, ale i placówki samorządowe, tj. Chojnickie Centrum Kultury, OSiR Człuchów, ośrodki kultury w Konarzynach, Łęgu czy w Rytlu. Pieniądze chcą wydatkować na bieżącą działalność, imprezy, turnieje, biesiady, zawody itp. Zdecydowana większość nie określiła nawet kwoty, o którą wnioskowała. Te, które podliczyły swoje wydatki, łącznie wnioskują o ok. 35 tys. zł. Najwięcej, bo o 9 tys. zł na bieżącą działalność, tj. wydatki na zakwaterowanie, catering i dojazdy, zawnioskował zarząd Red Devils Chojnice. Inne załączały tzw. pakiet sponsorki, w którym konkretne kwoty przypisano konkretnemu rodzajowi promocji do wyboru. ZZO nie przyjmowało wniosków na standaryzowanym formularzu, więc były to zarówno kilkuzdaniowe maile, jak i wspomniane wcześniej szczegółowo rozpisane oferty dla sponsorów.
Stowarzyszenia ze swojej działalności statutowej muszą się szczegółowo rozliczać, bo realizuje zadania publiczne, zastępując niejako samorządy w ich wypełnianiu - kultura i sport. Tu jest pełna jawność. Zgromadzenie wspólników ZZO w Nowym Dworze tworzy 10 lokalnych samorządów i tu tym bardziej przejrzystość w działaniu powinna być priorytetem. W końcu w głównej mierze spółkę utrzymują mieszkańcy płacący tzw. podatek śmieciowy. W tej części reklama w formie logotypów jest zbędna, bo wyboru nie ma. Co innego, edukacja ekologiczna. Tej w udostępnionej umowie jednak brak. Podobnie jak we wzorze dokumentu, który spółka udostępniła zamiast wnioskowanych przez redakcję kopii umów z zeszłorocznymi wykonawcami na zadanie pn. promocja. W kontekście sygnalizowania podwyżek za opłaty w Nowym Dworze przez niektórych samorządowców, choćby burmistrza Chojnic, warto byłoby pochylić się najpierw nad racjonalizacją wydatków spółki, którą powołali.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (10)
- Komentarze Facebook (...)
10 komentarzy
Może to nie leży w interesie nikogo za wyjątkiem mieszkańców ? ZZO Nowy Dwór jest też srebrnym sponsorem prywatnego stowarzyszenia (klubu) jakim jest MIEJSKI KLUB SPORTOWY CHOJNICZANKA 1930 S A (KRS: 0000677950, NIP: 5552114951, REGON: 367278969) . Sponsoring kwitnie, a nas co najwyżej czekają podwyżki i jakieś debilne tłumaczenie, że były niezbędne.
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!