Drogi Użytkowniku,
przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych podczas korzystania z naszego portalu. Zamykając ten komunikat (poprzez kliknięcie "X", przysiku "Przejdź do serwisu") zgadzasz się na opisane niżej działania.
Wykorzystanie danych
Masz pełne prawo zgłosić podmiotowi przetwarzającemu Twoje dane osobowe żądanie dostępu do tych informacji, ich poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
Zakres i cele przetwarzania Twoich danych oraz szczegółowe informacje o Twoich prawach opisane zostały w Polityce prywatności oraz Regulaminie portalu, z którymi możesz zaponać się w każdej chwili.
Pliki cookies
Stosujemy pliki cookies i inne podobne technologie w celu:
- zapewnienia bezpieczeństwa podczas korzystania z portalu,
- ulepszania i dostosowania usług do oczekiwań użytkowników,
- opracowań statystycznych.
Zakres wykorzystania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Nie wprowdzając zmian zgadzasz się na zapisywanie plików cookies w pamięci Twojego urządzenia.
Szczegółowe informacje nt. sposobu wykorzystania plików cookies znajdziesz w Regulaminie portalu.
29 komentarzy
CO DO SĄDÓW Owszem zdazaly sie "dziwne":-) orzeczenia sądów w tym temacie (szczegolnie nizszych instancji)...jednak najnowsze orzecznictwo Sądu Najwyższego porządkuje ten temat... "Z obszernego wywodu, towarzyszącego decyzji Sądu Najwyższego, dowiadujemy się m.in. o braku wymogu "aby każdy manewr połączony z zachowaniem szczególnej ostrożności polegał na upewnianiu się, czy inny uczestnik ruchu drogowego nie narusza obowiązujących go reguł tego ruchu." A kierujący, .. ma prawo ... oczekiwać respektowania przez innych uczestników ruchu drogowego tych obowiązków, które z kolei na nich nałożył ustawodawca w takiej właśnie sytuacji drogowej".
- Sądu Rejonowego w Toruniu, sygn. akt: XII W 60/15, gdzie mamy uzasadnienie ukarania kierowcy, który skręcał w lewo i został "stuknięty" przez nieprawidłowo wyprzedzający pojazd.
- Sądu Najwyższego, sygn. akt: III KK 151/05, gdzie mamy uzasadnienie uniewinnienia w podobnym przypadku, w którym sąd dopatrzył się ostatecznie okoliczności wyłączających winę.
Mówimy tu o art. 22 PORD
Najważniejsze pogrubiłem. Kierowca ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu pasem, na który zamierza wjechać. Nie jest napisane "prawidłowo jadącemu pojazdowi". Ma obowiązek ustąpić KAŻDEMU pojazdowi, nawet jeśli kretyn będzie jechał pod prąd. O ile zatem mamy fizyczną możliwość to zauważyć (a mamy przecież lusterka i przed manewrem powinniśmy z nich korzystać) to sprawa wydaje się jasna.
Oczywiście nie wyłącza to winy kierowcy, który za nieprawidłowe wyprzedzanie również powinien zostać ukarany.
Co innego, gdy udowodnimy, że przy zachowaniu zdrowego rozsądku nie mogliśmy przewidzieć ani zapobiec zdarzeniu. O tym właśnie wspomina Sąd Najwyższy.
- nie jedzie nic z przeciwka
- nikt nas nie wyprzedza
TYM BARDZIEJ jeżeli ma to miejsce poza terenem zabudowanym, w lesie, w polu, gdzie poruszamy się samochodami ze znaczną prędkością na tzw. "trasie".
Przesiądźcie się kurła na autobusy miejskie, bo nawet roweru bym wam nie dał.
Doprowadzicie ostatecznie do tego, że będziemy poruszać się ze średnią prędkościa 30km/h na terenie Polski, a przejazd z nad morza w góry potrwa 3 dni.
Wyobraźni trochę i myślenia za kierownicą.
**Prowadzenie samochodu nie jest wcale takim prymitywny zajęciem jak wszystkim się wydaje, podchodźcie wsiadając za kółko do tej czynności "poważnie", a nie jakbyście siadali na klozecie w łazience i nic was nie obchodzi.
KODEKS DROGOWY
Dział
(Art. 24) Ruch pojazdów - Wyprzedzanie
Dział: II-3. Ruch pojazdów
Rozdział 3
Ruch pojazdów
Oddział 6
Wyprzedzanie
Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:
1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu;
ZŁAMANY, KIEDY WYPRZEDZASZ GRUPĘ POJAZDÓW NIE MASZ ODPOWIEDNIEJ WIDOCZNOŚCI!
3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu.
ZLAMANY, w artykule nie ma słowa o tym że skrecajaca w lewo nie włączyła kierunkowskazu.
Ps a jeśli kierowca craftera tego nie widział to tylko potwierdza że złamał punkt 1 o odpowiedniej widocznosci
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu zachować szczególną ostrożność..
ZLAMANY, CZY POLICJA CHCE NAM WMÓWIĆ ŻE WYPRZEDZANIE KILKU ZWALNIAJACYCH PRZED NAMI AUT TO SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ?
5. Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.
ZLAMANY, NO COMENTS
Większym problemem kierowców jest elementarny brak logiki - brak zrozumienia podstawkowych praw fizyki - bezwładności, grawitacji, energii kinetycznej, i prostego faktu, że dwa różne obiekty nie mogą bezkolizyjnie okupować tego samego miejsca w czasoprzestrzeni! Największym błędem wielu kierowców jest jazda z prędkościami większymi niż pozwalają na to warunki drogowe i ograniczone umiejętności kierowcy, który nie jest w stanie kontrolować swojego pojazdu!
Brak logiki i wiedzy jest kosztowny - czasami kosztem jest życie ludzkie - bo koszty materialne napraw są przy każdym wypadku plus dochodzą inne koszty - jak chociażby koszty sądowe, koszty najęcia prawników, odzyskanie prawa jazdy, mandaty.
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!