Dziś otwarcie chojnickiej obwodnicy
Wczoraj (27.11) obwodnicę przetestowali sportowcy... Zobacz galerię »
Na ten dzień czekało wielu kierowców i mieszkańców Chojnic! Dziś (28.11) o godzinie 12.00 na węźle w Lipienicach nastąpiło uroczyste otwarcie chojnickiej obwodnicy!
Inwestycja była niezbędna; ruch tranzytowy od granicy z Niemcami do Obwodu Kaliningradzkiego, który przebiegał przez Chojnice, będzie poprowadzony drogą krajową nr 22. Budowa obwodnicy Chojnic rozpoczęła się na początku października 2006 roku. Po dwóch latach powstała wygodna trasa o długości ponad 14 km. Skrzyżowania i węzły drogowe z drogami publicznymi (węzeł Chojnaty i Lipienice) łączą się z istniejącą siecią dróg. Dobrą komunikację z terenami przyległymi do obwodnicy zapewni 19 dróg dojazdowych.
W ramach kontraktu wykonawca wybudował także osiem obiektów mostowych i przebudował jezdnie dróg bocznych krzyżujących się z obwodnicą. Wartość inwestycji zamknęła się kwotą 201 mln zł.
Informacje z otwarcia już niebawem!
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (96)
- Komentarze Facebook (...)
96 komentarzy
...Niepokoją mnie tylko kierowcy TIRów, którzy jeżdżą ponad 120 km/h...
Każda z ciężarówek pow. 3,5 T ma ogranicznik prędkości do max 90kmh więc nie przesaddzaj...
Ale skoro jechałeś 60 kmh (bo oglądałeś obwodnice) i Cię wszyscy wyprzedzali to mogło Ci się tak wydawać. Trochę powściągliwości w pisaniu takich bzdur...
...Niepokoją mnie tylko kierowcy TIRów, którzy jeżdżą ponad 120 km/h...
Każda z ciężarówek pow. 3,5 T ma ogranicznik prędkości do max 90kmh więc nie przesaddzaj...
Ale skoro jechałeś 60 kmh (bo oglądałeś obwodnice) i Cię wszyscy wyprzedzali to mogło Ci się tak wydawać. Trochę powściągliwości w pisaniu takich bzdur...
-zbyt długie cykle sygnalizacji świetlnej na węźle Nieżywięć. Zbyt długi czas oczekiwania dla lewoskrętu (do Chojnic od strony Człuchowa) i prawoskrętu (do Chojnic od strony Czerska) powoduje szybkie "zapełnienie" pasów dla wspomnianych skrętów i pojazdy oczekujące na zjazd z obwodnicy blokują ruch na wprost (stoją już poza strefą pasów wyłączających)
- jadąc od strony Czerska do Człuchowa na odcinku przy stacji paliw Odejewski powinien być zakaz wyprzedzania oraz skrętu w lewo (na stację) oraz podwójna ciągła która dyscyplinowałaby kierowców i "uniemożliwiałaby" zjazd na stację z tego kierunku (wykonanie skrętu w lewo). W chwili obecnej jest to również niemożliwe (przynajmniej teoretycznie) gdyż ani konstrukcja wjazdu jak i ciągła linia na pasie wyłączenia nie pozwala na to ale widziałem już kilku "straceńców" wykonujących taki manewr.
Dla takich linia przerywana w tym obszarze jest "zachętą" do takich manewrów gdyż ciągła na zjeździe nie jest dla nich przeszkodą. Gdy linie pokryje śnieg nic nie będzie widać. Więc znaki pionowe i tablice o organizacji ruchu oraz zakazy byłyby wskazane.
- no i najważniejsze...
to jest wciąż DK a nie S ale niektórzy gnali grubo ponad 130 kmh
- nie wszystkie studzienki są na jednym poziomie z jezdnią (czy to już musi być normą nawet na nowym obiekcie???)
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!