Dokonania Roku 2019 – zgłoszenia do 20 stycznia
Na pierwszego marca zaplanowano tegoroczną edycję gali Dokonań Roku. W Promocji Regionu Chojnickiego trwają przygotowania. Roman Guzelak zachęca chojniczan do zgłaszania własnych typów w poszczególnych kategoriach.
- Jeśli ktoś chciałby zgłosić osobę, stowarzyszenie, firmę może to zrobić do 20 stycznia w Promocji Regionu Chojnickiego – mówił podczas wtorkowej (8.01.) konferencji prasowej Roman Guzelak. Formy składania kandydatur są trzy: osobiście w biurze PRCh przy ul. Stary Rynek 4, listownie lub mailowo, promocja@chojnice.pl.
Reklama | Czytaj dalej »
Kategorie, w których można nominować to: kultura, nauka, edukacja, inicjatywa społeczna, sport, impreza roku, filantrop i gospodarka. - Te dwie ostatnie rządzą się troszeczkę innymi prawami. To zostawiamy kapitule. Jeżeli jednak ktoś będzie miał własny pomysł na nominowanie osoby w dziedzinie filantropii to nie ma najmniejszego problemu. Jeżeli chodzi o gospodarkę, proszę pamiętać, że to co przyświeca kapitule to jest kwestia inwestycji. Nie wynik finansowy przedsiębiorstwa, a inwestycje, które przyczyniają się do powstawania nowych miejsc pracy – wyjaśnił prezes PRCh. Zgłoszenie każdej, osoby, organizacji pozarządowej, wydarzenia, inicjatywy winno zostać opisane i uzasadnione.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (19)
- Komentarze Facebook (...)
19 komentarzy
Dzisiaj, 25 lat po tym pierwszym dramatycznym apelu do ludzkości o opamiętanie się, naukowcy wydali drugie ostrzeżenie dla ludzkości. Tym razem dramatyczny raport podpisało ponad 15 tys. naukowców ze 184 krajów. W raporcie dla naukowego czasopisma BioSience podsumowali nasze “osiągnięcia” w dziedzinie dbania o planetę. Piszą, że z wyjątkiem ustabilizowania warstwy ozonowej nie osiągnęliśmy poprawy w żadnej z wymienianych przed laty sfer, a w większości z nich zaszła dramatyczna zmiana na gorsze. Ludzkość rozpleniła się o kolejne 2 miliardy, postępuje wycinanie lasów, niszczenie ostatnich dużych siedlisk dzikich zwierząt. W oceanach powiększają się martwe strefy, a całe kontynenty przekształcane są pod uprawy żywności dla człowieka, z czego najbardziej szkodliwe dla środowiska są hodowle zwierząt na mięso. Z naszej przyczyny rozpoczął się już szósty w dziejach Ziemi epizod wielkiego wymierania gatunków – piszą naukowcy. Jedną z największych trosk wyrażanych przez autorów tego raportu jest coraz gorsza sytuacja w kwestii emisji gazów cieplarnianych,
Drogowa analiza kontra medyczna.
Hałas jest jednym z najbardziej uciążliwych czynników środowiskowych wpływających na obniżenie jakości życia oraz zdrowia mieszkańców Europy. Według danych Europejskiej Agencji Środowiskowej przynajmniej 110 mln Europejczyków cierpi z powodu hałasu drogowego, a jego poziom stale wzrasta.
Ten wzrost ma związek z rozwojem infrastruktury drogowej i rosnącą liczbą samochodów poruszających się po europejskich drogach. Wzrost ich liczby jest szczególnie odczuwalny w naszym kraju. Według danych GUS w 2012 r. dogoniliśmy Unię Europejską pod względem liczby samochodów na 1000 mieszkańców. Ten wskaźnik wyniósł wtedy 486, co oznacza, że statystycznie prawie co drugi Polak posiada samochód.
- Hałas, jaki powstaje podczas ruchu drogowego generowany jest m.in. przez silnik i układ napędowy pojazdu, oddziaływanie opon z nawierzchnią drogi, opory aerodynamiczne wytwarzane przez krawędzie pojazdu oraz uderzające o siebie elementy samochodów, głównie ciężarowych i przewożonego ładunku. Parametrami decydującymi o poziomie hałasu są, przede wszystkim, natężenie ruchu, prędkość pojazdów oraz obecność samochodów ciężarowych i motocykli, czyli tzw. pojazdów hałaśliwych – mówi dr inż. Janusz Bohatkiewicz z Katedry Budowy Dróg i Mostów na Politechnice Lubelskiej. - Istotne znaczenie dla wielkości generowanego hałasu ma prędkość jazdy oraz rodzaj nawierzchni drogowej.
W zielonej księdze UE „Przyszła polityka zwalczania hałasu” podano, że około 20% ludności Europy musi znosić hałas na poziomie uznanym przez ekspertów w dziedzinie zdrowia za nie do zaakceptowania. Są to już takie natężenia dźwięków, które prowadzą do rozdrażnienia, zakłóceń snu i innych dolegliwości psychosomatycznych. Światowa Organizacja Zdrowia ocenia, że około 40% ludności w UE jest narażone na hałas związany z ruchem drogowym na poziomie przekraczającym 55 dB, a więcej niż 30% społeczeństwa musi znosić w godzinach nocnych hałas o natężeniu wyższym niż 55 dB.
Według opracowania Biura Analiz i Dokumentacji Kancelarii Senatu z 2012 r. szacuje się, że w Polsce narażonych na hałas jest 13 mln osób. Na tle uśrednionych wyników badań poziomu hałasu w Unii Europejskiej, odsetek osób narażonych na hałas w przedziałach: 65-74 dB w dzień i 60-69 dB w nocy w Polsce jest większy niż średnia dla Unii Europejskiej.
- Modernizacja konstrukcji pojazdów na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci sprawiła, że hałas generowany i emitowany przez silnik i układ wydechowy został znacznie ograniczony – komentuje dr inż. Piotr Mioduszewski z Politechniki Gdańskiej. – Obecnie dla samochodów osobowych poruszających się z prędkością powyżej 40 km/h, a dla samochodów ciężarowych – 70 km/h, jedynym istotnym źródłem hałasu pojazdu są jego opony toczące się po drodze. Dla najnowszych pojazdów przytoczone prędkości są jeszcze znacznie niższe. W związku z tym dalsza redukcja hałasu drogowego może nastąpić jedynie poprzez zmniejszenie hałasu powstającego przy współpracy opony samochodowej z nawierzchnią drogową.
Redukcja poziomu hałasu o 3 dB jest już znaczną redukcją. Porównywalny efekt można osiągnąć podwajając dystans między odbiorcą hałasu i jego źródłem lub redukując ruch o 50%.
Polskie Stowarzyszenie Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych (PSWNA) podaje, że trwają prace nad nowoczesnymi technologiami, które pozwalają na redukcję hałasu drogowego powstającego w wyniku oddziaływania opon pojazdu na powierzchnię drogi.
- Wykonawcy nawierzchni asfaltowych są świadomi zagrożeń środowiskowych i społecznych wiążących się z narażeniem na nadmierny hałas komunikacyjny, stąd też z zainteresowaniem śledzą prace nad udoskonaleniem technologii „cichych nawierzchni” – komentuje Andrzej Wyszyński, prezes PSWNA. – Najcichsze drogi asfaltowe są cichsze średnio o 3-6 dB od najcichszych dróg betonowych, a różnorodność technologii asfaltowych stwarza możliwość budowania dróg o różnej hałaśliwości w zależności od potrzeb. Najnowsze technologie budowy nawierzchni asfaltowych, takie jak nawierzchnie porowate, cienkie dywaniki o nieciągłym i niewielkim uziarnieniu czy nawierzchnie poroelastyczne pozwalają na znaczne obniżenie poziomu hałasu.
Obecnie stosowane nawierzchnie porowate pozwalają na zmniejszenie hałaśliwości nawierzchni o 4-8 dB ze względu na zawartość wolnych przestrzeni stanowiących ponad 20% jej objętości. Testowane są również nawierzchnie poroelastyczne, charakteryzujące się mniejszą sztywnością dzięki zastosowaniu bardziej elastycznego materiału, przykładowo gumy pochodzącej ze zużytych opon, w których objętościowa zawartość wolnych przestrzeni wynosi 25-40%, a guma użyta do produkcji nawierzchni stanowi wagowo do 15-30% lepiszcza. Maksymalna potencjalna redukcja hałasu tej eksperymentalnej nawierzchni wynosi 12-14 dB.
Rozwiązanie na droższe paliwo 2019
Filozofia pracy naukowej Ja doradzam ustawodawcy jak i nowemu Rządowi 2019 wprowadzić nową ustawę śmieciową 2019
Ustawa śmieciowa powinna ulec natychmiastowej poprawie , na zasadzie zmian cennika kosztów wywozu pojemników. Ceny wywozu nieczystości z przedsiębiorstw, gospodarstw domowych, gospodarstw rolnych, gospodarstw ogrodniczych, gospodarstw sadowniczych, sklepów oraz instytucji powinny wynosić; Za śmieci mieszane w 240 l. pojemniku 60.00 zł, w 120 l. pojemniku 30.00 zł a za śmieci segregowane w 240 l. pojemniku 00.00 zł, w 120 l. pojemniku 00.00 zł. Ponieważ przeciętnie jest 6 grup nieczystości zwanych surowcem wtórnym 1) Szkło 2) Plastik 3) Folia 4) Aluminium 5) Makulatura 6) Złom.
Rozliczenie:Za śmieci mieszane
6x5.00 zł =30.00 zł za 120 l.
30.00 zł x 2 ( dwa razy większy pojemnik czyli w sumie 240 l)=60.00 zł
A kto zechciał by z przedsiębiorców też zarabiać na śmieciach czyli odzyskiwać pieniądze z wcześniejszego zakupu. To miał by prawo być zwolniony z podatku a odsprzedawać surowce na bazie skupu surowców wtórnych. Ta metoda by prędzej ludzi zmobilizowała do segregowania niż dzisiejsza wprowadzona jednocześnie z ustawą śmieciową. Bo tutejsza ludzi zniechęciła niż zachęciła czy urzędnicy tego nie widzą.
A odpady kulinarne np.obierki z terenów blokowisk powinny być odbierane przez Chojnickie wodociągi na kompostownie oczyszczalni ścieków ''IGŁY''. Jak i popiół od centralnego ogrzewania z gospodarstw domowych również przez Chojnickie wodociągi, na kompostownie oczyszczalni ścieków ''IGŁY''. Bo są specjalistyczne środki do rozkładania tego typu odpadów na przykładzie środka firmy Bohdan.
Ochrona środowiska i gospodarki przestrzennej .
Głównym powodem z zagospodarowaniem punktów zieleni w mieście Chojnice jest, brak przedsiębiorstwa usługowo-handlowego zwanym miejskim zakładem ogrodniczym zaliczanym do grupy spółdzielczej . Oraz brakiem możliwości wykonywania usług melioracyjnych, przez chojnickie wodociągi albo specjalistów od melioracji wodnej . Ale i lekkomyślnym rozsprzedawaniu przestrzeni zielonych w prywatne ręce jak i zasypywaniu rowów melioracyjnych i przestrzeni zielonych gruzowiskami. Tyle że i brakiem współpracy z Ekologami, Ligą Ochrony Przyrody. Oraz niezbyt dobrze funkcjonującą ustawą śmieciową która doprowadziła do wybrania przez połowę mieszkańców miasta Chojnice śmieci mieszanych!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Cennik
Marcin , jedyne co mu wychodzi to Party na Parkingu
Wraz z końcem kadencji Rady Powiatu, wygasła też moja kadencja w Radzie Społecznej Szpitala Specjalistycznego w Chojnicach.
O tym, że wojewoda pomorski nie powoła mnie na kolejną kadencję rady, jako swego przedstawiciela, dowiedziałem się z mediów, ze strony chojnice.tv
Niestety Marcinku , ale mają i tam ciebie dość i tych twoich myśli !
Czas dorosnąc i liczyc sie z tymi co maja cos sensownego do powiedzenia !
Licytacja domu
wypisywanie listow do znanych jednostek
obłuda
kłamstwo
i wiele innych chorych cech
Chojniczanie kolejny raz pokazali srodkowy palec temu ,, SYNNEMU DOKTORKOWI '' wybitnemu POLITYKOWI !
Zgłaszam Komendanta policji jako dokonanie roku - przejechać na czerwonym i sprawę zamieść pod dywan to jest hit
Dzisiaj, 25 lat po tym pierwszym dramatycznym apelu do ludzkości o opamiętanie się, naukowcy wydali drugie ostrzeżenie dla ludzkości. Tym razem dramatyczny raport podpisało ponad 15 tys. naukowców ze 184 krajów. W raporcie dla naukowego czasopisma BioSience podsumowali nasze “osiągnięcia” w dziedzinie dbania o planetę. Piszą, że z wyjątkiem ustabilizowania warstwy ozonowej nie osiągnęliśmy poprawy w żadnej z wymienianych przed laty sfer, a w większości z nich zaszła dramatyczna zmiana na gorsze. Ludzkość rozpleniła się o kolejne 2 miliardy, postępuje wycinanie lasów, niszczenie ostatnich dużych siedlisk dzikich zwierząt. W oceanach powiększają się martwe strefy, a całe kontynenty przekształcane są pod uprawy żywności dla człowieka, z czego najbardziej szkodliwe dla środowiska są hodowle zwierząt na mięso. Z naszej przyczyny rozpoczął się już szósty w dziejach Ziemi epizod wielkiego wymierania gatunków – piszą naukowcy. Jedną z największych trosk wyrażanych przez autorów tego raportu jest coraz gorsza sytuacja w kwestii emisji gazów cieplarnianych, która może ju
Hałas jest jednym z najbardziej uciążliwych czynników środowiskowych wpływających na obniżenie jakości życia oraz zdrowia mieszkańców Europy. Według danych Europejskiej Agencji Środowiskowej przynajmniej 110 mln Europejczyków cierpi z powodu hałasu drogowego, a jego poziom stale wzrasta.
Ten wzrost ma związek z rozwojem infrastruktury drogowej i rosnącą liczbą samochodów poruszających się po europejskich drogach. Wzrost ich liczby jest szczególnie odczuwalny w naszym kraju. Według danych GUS w 2012 r. dogoniliśmy Unię Europejską pod względem liczby samochodów na 1000 mieszkańców. Ten wskaźnik wyniósł wtedy 486, co oznacza, że statystycznie prawie co drugi Polak posiada samochód.
- Hałas, jaki powstaje podczas ruchu drogowego generowany jest m.in. przez silnik i układ napędowy pojazdu, oddziaływanie opon z nawierzchnią drogi, opory aerodynamiczne wytwarzane przez krawędzie pojazdu oraz uderzające o siebie elementy samochodów, głównie ciężarowych i przewożonego ładunku. Parametrami decydującymi o poziomie hałasu są, przede wszystkim, natężenie ruchu, prędkość pojazdów oraz obecność samochodów ciężarowych i motocykli, czyli tzw. pojazdów hałaśliwych – mówi dr inż. Janusz Bohatkiewicz z Katedry Budowy Dróg i Mostów na Politechnice Lubelskiej. - Istotne znaczenie dla wielkości generowanego hałasu ma prędkość jazdy oraz rodzaj nawierzchni drogowej.
W zielonej księdze UE „Przyszła polityka zwalczania hałasu” podano, że około 20% ludności Europy musi znosić hałas na poziomie uznanym przez ekspertów w dziedzinie zdrowia za nie do zaakceptowania. Są to już takie natężenia dźwięków, które prowadzą do rozdrażnienia, zakłóceń snu i innych dolegliwości psychosomatycznych. Światowa Organizacja Zdrowia ocenia, że około 40% ludności w UE jest narażone na hałas związany z ruchem drogowym na poziomie przekraczającym 55 dB, a więcej niż 30% społeczeństwa musi znosić w godzinach nocnych hałas o natężeniu wyższym niż 55 dB.
Według opracowania Biura Analiz i Dokumentacji Kancelarii Senatu z 2012 r. szacuje się, że w Polsce narażonych na hałas jest 13 mln osób. Na tle uśrednionych wyników badań poziomu hałasu w Unii Europejskiej, odsetek osób narażonych na hałas w przedziałach: 65-74 dB w dzień i 60-69 dB w nocy w Polsce jest większy niż średnia dla Unii Europejskiej.
- Modernizacja konstrukcji pojazdów na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci sprawiła, że hałas generowany i emitowany przez silnik i układ wydechowy został znacznie ograniczony – komentuje dr inż. Piotr Mioduszewski z Politechniki Gdańskiej. – Obecnie dla samochodów osobowych poruszających się z prędkością powyżej 40 km/h, a dla samochodów ciężarowych – 70 km/h, jedynym istotnym źródłem hałasu pojazdu są jego opony toczące się po drodze. Dla najnowszych pojazdów przytoczone prędkości są jeszcze znacznie niższe. W związku z tym dalsza redukcja hałasu drogowego może nastąpić jedynie poprzez zmniejszenie hałasu powstającego przy współpracy opony samochodowej z nawierzchnią drogową.
Redukcja poziomu hałasu o 3 dB jest już znaczną redukcją. Porównywalny efekt można osiągnąć podwajając dystans między odbiorcą hałasu i jego źródłem lub redukując ruch o 50%.
Polskie Stowarzyszenie Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych (PSWNA) podaje, że trwają prace nad nowoczesnymi technologiami, które pozwalają na redukcję hałasu drogowego powstającego w wyniku oddziaływania opon pojazdu na powierzchnię drogi.
- Wykonawcy nawierzchni asfaltowych są świadomi zagrożeń środowiskowych i społecznych wiążących się z narażeniem na nadmierny hałas komunikacyjny, stąd też z zainteresowaniem śledzą prace nad udoskonaleniem technologii „cichych nawierzchni” – komentuje Andrzej Wyszyński, prezes PSWNA. – Najcichsze drogi asfaltowe są cichsze średnio o 3-6 dB od najcichszych dróg betonowych, a różnorodność technologii asfaltowych stwarza możliwość budowania dróg o różnej hałaśliwości w zależności od potrzeb. Najnowsze technologie budowy nawierzchni asfaltowych, takie jak nawierzchnie porowate, cienkie dywaniki o nieciągłym i niewielkim uziarnieniu czy nawierzchnie poroelastyczne pozwalają na znaczne obniżenie poziomu hałasu.
Obecnie stosowane nawierzchnie porowate pozwalają na zmniejszenie hałaśliwości nawierzchni o 4-8 dB ze względu na zawartość wolnych przestrzeni stanowiących ponad 20% jej objętości. Testowane są również nawierzchnie poroelastyczne, charakteryzujące się mniejszą sztywnością dzięki zastosowaniu bardziej elastycznego materiału, przykładowo gumy pochodzącej ze zużytych opon, w których objętościowa zawartość wolnych przestrzeni wynosi 25-40%, a guma użyta do produkcji nawierzchni stanowi wagowo do 15-30% lepiszcza. Maksymalna potencjalna redukcja hałasu tej eksperymentalnej nawierzchni wynosi 12-14 dB.
Skoro wiadomo z fizyki elektryki, że silniki pił tarczowych oraz motorowych i elektrycznych .
Następnie silniki kosiarek motorowych ,elektrycznych oraz kos spalinowych wytwarzają hałas.
To samochody ze silnikami spalinowymi ,elektrycznymi tym bardziej wytwarzają hałas na szkodę uszu człowieka i trzeba kupić aparaty słuchowe.
Więc trzeba zrównać transport autobusowy, kolejowy,wodny.
A zahamować jak najszybciej samochodowy .
Filozofia pracy naukowej Ja doradzam.
Ustawa śmieciowa powinna ulec natychmiastowej poprawie , na zasadzie zmian cennika kosztów wywozu pojemników. Ceny wywozu nieczystości z przedsiębiorstw, gospodarstw domowych, gospodarstw rolnych, gospodarstw ogrodniczych, gospodarstw sadowniczych, sklepów oraz instytucji powinny wynosić; Za śmieci mieszane w 240 l. pojemniku 60.00 zł, w 120 l. pojemniku 30.00 zł a za śmieci segregowane w 240 l. pojemniku 00.00 zł, w 120 l. pojemniku 00.00 zł. Ponieważ przeciętnie jest 6 grup nieczystości zwanych surowcem wtórnym 1) Szkło 2) Plastik 3) Folia 4) Aluminium 5) Makulatura 6) Złom.
Rozliczenie:Za śmieci mieszane
6x5.00 zł =30.00 zł za 120 l.
30.00 zł x 2 ( dwa razy większy pojemnik czyli w sumie 240 l)=60.00 zł
A kto zechciał by z przedsiębiorców też zarabiać na śmieciach czyli odzyskiwać pieniądze z wcześniejszego zakupu. To miał by prawo być zwolniony z podatku a odsprzedawać surowce na bazie skupu surowców wtórnych. Ta metoda by prędzej ludzi zmobilizowała do segregowania niż dzisiejsza wprowadzona jednocześnie z ustawą śmieciową. Bo tutejsza ludzi zniechęciła niż zachęciła czy urzędnicy tego nie widzą.
A odpady kulinarne np.obierki z terenów blokowisk powinny być odbierane przez Chojnickie wodociągi na kompostownie oczyszczalni ścieków ''IGŁY''. Jak i popiół od centralnego ogrzewania z gospodarstw domowych również przez Chojnickie wodociągi, na kompostownie oczyszczalni ścieków ''IGŁY''. Bo są specjalistyczne środki do rozkładania tego typu odpadów na przykładzie środka firmy Bohdan.
Ochrona środowiska i gospodarki przestrzennej .
Głównym powodem z zagospodarowaniem punktów zieleni w mieście Chojnice jest, brak przedsiębiorstwa usługowo-handlowego zwanym miejskim zakładem ogrodniczym zaliczanym do grupy spółdzielczej . Oraz brakiem możliwości wykonywania usług melioracyjnych, przez chojnickie wodociągi albo specjalistów od melioracji wodnej . Ale i lekkomyślnym rozsprzedawaniu przestrzeni zielonych w prywatne ręce jak i zasypywaniu rowów melioracyjnych i przestrzeni zielonych gruzowiskami. Tyle że i brakiem współpracy z Ekologami, Ligą Ochrony Przyrody. Oraz niezbyt dobrze funkcjonującą ustawą śmieciową która doprowadziła do wybrania przez połowę mieszkańców miasta Chojnice śmieci mieszanych!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Cennik
Śp.Wincenty Witos – premier wierny chłopom nie żaden inny mi obecnie.
– Dość już niewoli i poniżenia, dość nędzy i upokorzenia, dość katorgi i więzień, dość krwi i ofiar, dość zemsty i prześladowania – apeluje do przyszłych wyborców na 2019 rok
Tu nie chodzi o żadne wojny kontra przestępstwa a wybór prawidłowej mianowicie partji nie kogo innego jak PSL" aby stał się jedną z czołowych na wprowadzanie ,w życie prawidłowego prawa.A wycofać PO PiS KUKIZ 15 oraz pozostałe partie.
Niech poniżej parlamentarzyści zapamiętają;
Niech łyse , nie inteligentne dekle,bardzo grube jak i chude spaślaki , wieprze PIS, PO, KUKIZA 15 przed protestem pilnują aby was nie rozbrojono, bo jesteście dla działek ogródkowych, leśników,rolników bandziorami żydami a niczym więcej oznajmia literatura, przyroda, historia Biblia.
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!