'Jedyny taki asystent w powiecie chojnickim' z ograniczonym dostępem
Mowa o wirtualnym asystencie Adamie Chojnickim, który był znakiem rozpoznawczym witryny bizneschojnice.eu, promującej turystykę i biznes w powiecie chojnickim. Strona od dwóch lat nie jest aktualizowana, a wspomniany bot działa tylko na niektórych przeglądarkach.
Strona www.bizneschojnice.eu była zwieńczeniem kampanii promocyjnej powiatu, której koszt wyniósł 330 tys. zł (75 % środków pochodziło z Regionalnego Programu Operacyjnego). Prezentacja witryny wraz z wirtualnym asystentem, który miał odpowiadać na wszelkie pytania dotyczące naszej okolicy miała miejsce w grudniu 2010 roku. Dość szybko okazało się, że Adam Chojnicki jest niedoinformowany. Bot miał problem z samym zrozumieniem pytań, co też wytykała włodarzom opozycja i działacze "Wspólnej Ziemi", nazywając nowy twór bublem. Utrzymanie i aktualizowanie portalu powiat zlecił chojnickiemu Centrum Edukacyjno-Wdrożeniowemu.
Reklama | Czytaj dalej »
Po latach do tematu strony z wirtualnym asystentem wraca opozycja. Tym razem w osobie radnego Sławomira Rząski. - W związku z tym, że odnośnik do portalu znajduje się cały czas na głównej stronie powiatu, a ostatnia informacja na nim zamieszczone pochodzi z 2018 roku prosze o odpowiedź, czy powiat chojnicki nadal płaci na utrzymanie domeny, a jeżeli tak to jakie wysokości są to kwoty? Czy firma, która stworzyła portal jest nadal jego administratorem i pobiera z tego tytułu opłaty? - podnosił w swojej interpelacji radny. Sławomir Rząska poprosił także starostę o przedstawienie efektów, jakie przyniosło uruchomienie portalu i wysokość wydatkowanych środków z budżetu powiatu chojnickiego na ww. zadanie od 2010 roku do chwili obecnej.
Jak informuje starosta opłatę za utrzymanie domeny uiszcza powiat chojnicki, rocznie to wydatek rzędu 61,50 zł brutto. Firma, która stworzyła portal już nie jest jego administratorem, nie pobiera więc z tego tytułu opłat. - W chwili obecnej, od maja 2020 roku trwają prace nad zmianą sposobu funkcjonowania portalu. Wydział Funduszy i Rozwoju oraz Turystyki wraz z Wydziałem Organizacyjnym, Spraw Obywatelskich i Zdrowia opracowują schemat powiązania portalu z tzw. social media oraz jego odsłoną w nowym wydaniu. Zakończenie prac planowane jest na lipiec br. Czynności te wykonywane są w ramach obowiązków, bez wsparcia firm zewnętrznych - podaje Marek Szczepański.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (2)
- Komentarze Facebook (...)
2 komentarze
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!