Drogi Użytkowniku,
przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych podczas korzystania z naszego portalu. Zamykając ten komunikat (poprzez kliknięcie "X", przysiku "Przejdź do serwisu") zgadzasz się na opisane niżej działania.
Wykorzystanie danych
Masz pełne prawo zgłosić podmiotowi przetwarzającemu Twoje dane osobowe żądanie dostępu do tych informacji, ich poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
Zakres i cele przetwarzania Twoich danych oraz szczegółowe informacje o Twoich prawach opisane zostały w Polityce prywatności oraz Regulaminie portalu, z którymi możesz zaponać się w każdej chwili.
Pliki cookies
Stosujemy pliki cookies i inne podobne technologie w celu:
- zapewnienia bezpieczeństwa podczas korzystania z portalu,
- ulepszania i dostosowania usług do oczekiwań użytkowników,
- opracowań statystycznych.
Zakres wykorzystania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Nie wprowdzając zmian zgadzasz się na zapisywanie plików cookies w pamięci Twojego urządzenia.
Szczegółowe informacje nt. sposobu wykorzystania plików cookies znajdziesz w Regulaminie portalu.
1 komentarz
"W następstwie wypadku jachtu „Bez-2” ze skutkiem śmiertelnym dla dwóch osób, który miał miejsce w 2005 r. w Wlk. Brytanii, MAIB (Brytyjska Komisja Badania Wypadków Morskich) poddała badaniu jacht „Bez-2” i stwierdziła liczne nieprawidłowości w ocenie bezpieczeństwa tego typu jachtu. W rezultacie tego badania komisja MAIB sformułowała wniosek, że jacht tego typu dla obciążenia 3-osobową załogą i bagażem przyjętego jako 250kg nie może być klasyfikowany wkategorii projektowej„C”, ale może otrzymać kategorię co najwyżej „D”9.Ponadto MAIB sformułował następujące wnioski dotyczące bezpieczeństwa, odnoszące się do tego typu jachtu:
1.Jacht mieczowy BEZ 2 nie spełniał wymogów stateczności i niezatapialności normy EN ISO 12217-3 (2002) w odniesieniu do jednostek kategorii „C” (przybrzeżna) a deklaracja zgodności przedstawiona przez producenta była w tym zakresie nieprawdziwa.
2.Obliczenia sztywności na wiatr wykonane w 2001 r. były błędne.
3.Możliwe, że obliczenia pływalności poziomej nie były w ogóle wykonane lub były błędne
6.Niestabilność łodzi w stanie zalania wodą wynikała z niedostatecznej pływalności, spowodowanej zbyt małą objętością materiału wypornościowego lub nieszczelnością połączeń między skorupą kadłuba,a wkładką wnętrza, co powodowało wtargnięcie wody do zamkniętychprzestrzeni kabiny.
7.Wobec skłonności łodzi do obracania się dnem do góry, wobec samoczynnego chowania się miecza po wywrotce, wobec możliwości wtargnięcia wody do przestrzeni wypornościowych oraz braku urządzeń do opróżniania wnętrza z wody, należałoprzyjąć, że jacht nie powinien być eksploatowany nawodachnieosłoniętych, gdzie natychmiastowa pomoc może nie być zawsze dostępna.
8.Przeprowadzenie prób podnoszenia po wywrotce byłoby bardziej miarodajne dla oceny bezpieczeństwa, niż badanie sztywności na wiatr.
9. Zamieszczenie w podręczniku użytkownika informacji o próbach, których nie wykonano, lub które zakończyły się wynikiem negatywnym, mogłoby doskonale zwiększyć realność oceny armatora co do stosowności eksploatacji jednostki w danych warunkach.Z kilkuset eksploatowanych w Polsce jachtów typu „Bez-2” prawdopodobnie jedynie kilkanaście mogło podlegać formalnym wymogom bezpieczeństwa. Pozostałe zostały wprowadzone do eksploatacji jeszcze przed objęciem nowo budowanych egzemplarzy wymaganiami dyrektywy RCD. W związku z tym osoby żeglujące na tych jachtach mogą nie zdawać sobie sprawy z ich ograniczeń eksploatacyjnych."
Źródło: https://pkbwm.gov.pl/wp-content/uploads/images/Raporty/Raport-koncowy-BEZ-2-WIM--28-17.pdf Czy ten stary typ jachtu, skoro jest zatapialny, spełnia wymagania dla szkółki żeglarskiej?
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!