Na co młodzi Polacy wydają pieniądze?
Według badania „Finanse Polaków” przeprowadzonych przez PBS wynika, że Polacy przeciętnie wydają na rozrywkę niespełna 168 zł miesięcznie. Młodzi ludzie jedynie zawyżają ten trend, będąc w stanie przeznaczyć na przyjemności ponad jedną piątą swoich dochodów, niezależnie od tego jak skromnym budżetem zarządzają. Jak pokolenie tzw. „millenialsów” wydaje pieniądze i czy rozrywka jest kluczowym elementem ich stylu życia?
fot. pixabay
Reklama | Czytaj dalej »
Polacy w wieku 25-35 lat spędzają swoje lata młodości w sposób znacznie odległy dla wcześniejszego pokolenia. Młodzi inaczej żyją, wyznaczają nowe priorytety, a przez to też wydają pieniądze na rzeczy (tudzież doświadczenia), o których dzisiejsi pięćdziesięciolatkowie nie byliby nawet skłonni wcześniej pomarzyć. Ponad 40% młodych Polaków nie zakłada gospodarstwa domowego, nie posiadając zdolności kredytowej, w zamian tego wydając własne zarobki na potrzeby, które nie zawsze są niezbędne do życia. „Mieć” zostaje przewartościowane na „doświadczyć” - bo to kwestia przeżywania i wrażeń wypiera chęć posiadania rzeczy fizycznych.
Wirtualna rzeczywistość wyborem Millenialsów
Świat gier komputerowych nie jest nowym wymysłem, jednak jego fenomen pogłębia się od lat wraz z rozwojem technologii cyfrowych. Jak wynika z badań Polish Gamers Research 2016, w roku 2016 gracze w wieku 15-34 stanowili 64% obiorców. Młodzi o wiele chętniej grają na konsolach, a także na urządzeniach stacjonarnych, nie wspominając o smartfonach i innych urządzeniach zdalnych. Stąd też popyt na najnowsze technologie i skłonność do wydania często kilkuset złotych na nową grę.
Dużą rolę odgrywa tu aspekt społeczny, gdyż dzisiejsze gry wirtualne odbywają się z udziałem sieci internetowej, która łączy graczy lokalnie… i globalnie. Młodzi spotykają się w wirtualnym świecie, który nie raz wydaje się być bardziej rozmaity od tej właściwej, szarej rzeczywistości.
fot. pixabay
Kasyna internetowe
Chociaż w Polsce oficjalnie obowiązuje monopol na prowadzenie usług z dziedziny hazardu internetowego i dostępne jest jedno kasyno online, Total Casino, Polacy, zwłaszcza ci mieszkający za granicą chętnie sięgają do ofert zagranicznych operatorów. Nic dziwnego - świat hazardu w sieci kusi korzystnymi ofertami, genialną selekcją gier i możliwością wygrania sporej gotówki. Wystarczy spojrzeć na jednego z liderów w branży - Piggy Bang Casino - nie tylko proponuje ono graczom genialną rozrywkę w rodzimym języku, ale przekonuje do siebie masą intrygujących ofert bonusowych. Przeczytaj Piggy Bang Casino opinie na KasynoOrzel i dowiedz się więcej!
Co ciekawe, pokolenie Y nie jest czołową grupą odbiorców dla operatorów kasyn w sieci. Młodzi użytkownicy szybciej się nudzą i poszukują mocnych wrażeń w natychmiastowy sposób, a gry kasynowe nie zawsze mogą to obiecać. Przynajmniej nie były w stanie jeszcze parę lat temu. W obecnych czasach rynek iGamingu rozwija się w tempie natychmiastowym, a ciągłe innowacje stanowią podstawę tego biznesu. To właśnie kasyna internetowe próbują dorównać konsolom takim jak Xbox czy Playstation.
Jak operatorzy (skutecznie!) walczą o atencję młodych? Wprowadzając zmiany, które pozornie z kasynem mają niewiele wspólnego. Kasyna VR (Virtual Reality, czyli Wirtualna Rzeczywistość) i użycie AI (Artificial Intelligence, czyli Sztuczna Inteligencja) powoli wkraczają na rynek hazardu, stając na równi z najnowszymi grami na konsole czy komputery. Przewagą kasyn jednak zawsze była, jest i będzie możliwość wzbogacenia się o dodatkową gotówkę… bądź przegrania pieniędzy. Aspekt nieprzewidywalności w hazardzie zdecydowanie działa jako atut dla branży, a młodzi co raz częściej się o tym przekonują.
fot. pixabay
Ekonomia doświadczeń
Młodzi obywatele są odpowiedzialni za zmiany ekonomiczne i konsumpcyjne - co raz jaśniej i częściej dostrzegamy przejście od ekonomii przemysłowej (rzeczy namacalne) do ekonomii doświadczeń (rzeczy, a raczej przeżycia, które zapadają w pamięć).
Co za tym idzie? Skłonność wydawania pieniędzy niekoniecznie na obiekty materialne, a raczej na wydarzenia kulturowe, artystyczne, szeroko pojęty well-being i sport. Od pozamiastowych weekendów z motywem przewodnim jogi czy pilatesu, poprzez festiwale muzyczne aż po spektakle teatralne i seanse filmowe - pokolenie Y o wiele chętniej przeznacza gotówkę na tego typu rozrywkę w porównaniu do ich rodziców.
Millenialsom nie w głowach mieszkania czy samochody - bardziej zależy im na tym, aby spotkać się ze znajomymi w barze na drinka, pójść na sushi na mieście i pojechać w road trip po Europie. Liczy się tu i teraz, bo przyszłość nie jest pewna, zatem szkoda się nad nią dłużej pochylać. Pewne jest to, że to młodzi kształtują rynek i gospodarkę, zmienia się nie tylko sposób w jaki Polacy preferują pracować, ale przede wszystkim zmianie ulega stosunek wobec pieniądza. Dziś nie jest on tylko mechanizmem, który posłuży młodym do przetrwania i kontynuacji szarej egzystencji, ale co najważniejsze - do przeżycia czegoś, co sprawi, że życie nabierze piękniejszych kolorów.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!