Jeśli poprawa oznakowania nie przyniesie efektu będzie rondo
Mowa o skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 236 i 212 w Konarzynach, gdzie często dochodzi do wypadków drogowych, w tym tych z najtragiczniejszym skutkiem. Rozmowy nad poprawą bezpieczeństwa na wskazanym odcinku prowadzą: Zarząd Dróg Wojewódzkich, Urząd Marszałkowski w Gdańsku i lokalne samorządy.
W czerwcu br. w wyniku zderzenia samochodu osobowego i ciężarówki w Konarzynkach śmierć poniosła 35-letnia kobieta.
Ostatnie spotkanie, w którym uczestniczyli przedstawiciele ZDW, urzędu marszałkowskiego, gminy i miasta Chojnice, gminy Konarzyny i powiatu chojnickiego odbyło się 11 września. Pomysły, aby poprawić bezpieczeństwo na feralnym skrzyżowaniu są dwa. - Pierwszy, który po części był już realizowany, czyli zwiększenie bezpieczeństwa poprzez dodatkowe oznakowanie, które się pojawi na tym skrzyżowaniu - zdradza starosta Marek Szczepański. Drugi to budowa ronda.
Reklama | Czytaj dalej »
Z analizy ekspertów przygotowanej dla urzędu marszałkowskiego wynika, że najlepszym rozwiązaniem dla skrzyżowania dróg 236 i 212 byłoby właśnie rondo. Szacowany koszt jego budowy to 2,5 mln zł. Inwestycję w 50 proc. miałaby sfinansować marszałek, drugą połowę lokalne samorządy. Powiat chojnicki zadeklarował wstępnie kwotę 250 tys. zł, gmina Chojnice 400 tys. zł i 200 tys. zł gmina Konarzyny. Urzędnicy przewidują, że projektowanie ronda potrwa około roku, drugie tyle realizacja inwestycji. Po wprowadzeniu dodatkowych oznaczeń może jednak się okazać, że budowa ronda w ogóle nie będzie potrzebna.
- Dodatkowe elementy bezpieczeństwa zostaną tam zrobione. Grubowarstwowe pasy, które będą sygnalizować, że zbliżasz się do niebezpiecznego skrzyżowania. Oznakowanie poziome na jezdni, które będzie sugerować skrzyżowanie z drogą główną. Zobaczymy jak to się sprawdzi. Jeżeli teraz to zrobimy i nie będzie żadnych zdarzeń, to być może to wystarczy. To skrzyżowanie nie jest jakimś takim bardzo niebezpiecznym w sensie położenia. Natomiast względy typowo osobiste tych ludzi, którzy tam podjeżdżają, zamyślają się czy inne aspekty powodują, że powstaje tam zagrożenie - mówi włodarz powiatu chojnickiego.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (5)
- Komentarze Facebook (...)
5 komentarzy
"Skrzyżowania o przesuniętych wlotach dopuszcza się w następujących przypadkach:
3) jeśli zachodzi potrzeba przerwania ciągłości drogi podporządkowanej dla poprawy dostrzegalności
skrzyżowania i czytelności podporządkowania ruchu"
https://www.gov.pl/attachment/12984200-f32d-4eb0-bda4-d0865c38921a
Osoba pisząca post poniżej miała rację...
Znowu czekacie na kolejną śmierć aby podjąć jedyną słuszną decyzję o budowie ronda i rozpocząć jej realizację. Naprawdę nie ma na co czekać. Tragedii było już dość a te kolejne lata oczekiwania na pewno wydłużą listę ofiar. Może to będzie wasza mama lub siostra a może ukochane dziecko.
Mówicie od lat o rondzie-ronda nie ma
Mówiliście od lat o znakach poziomych STOP-znakow nie ma
Ludzie giną-i dla was dalej muszą ginąć
Przejeżdżam ta droga od 15lat
Moze wkoncu warto postawić tam rondo PRAWDA!!!
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!