Informacja o kwarantannie lub izolacji na Internetowym Koncie Pacjenta
Informacja o tym, czy pacjent jest na kwarantannie lub przebywa w izolacji domowej jest już dostępna na Internetowym Koncie Pacjenta. Informację tę można pobrać w postaci podpisanego dokumentu i przekazać pracodawcy. To kolejne z rozwiązań e-zdrowia, które ułatwia funkcjonowanie w czasie pandemii.
Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia, dzięki której pacjent może szybko i bezpiecznie sprawdzić informacje o zdrowiu swoim, swoich dzieci lub osoby, która go do tego upoważniła. Dzięki IKP wiele spraw związanych ze zdrowiem pacjenci mogą załatwić wygodnie i bezpiecznie bez wychodzenia z domu, na przykład odebrać e-receptę lub e-skierowanie, sprawdzić dawkowanie przepisanego leku, wybrać lekarza, pielęgniarkę lub położną podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), złożyć wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ).
- Od drugiej połowy lipca na Internetowym Koncie Pacjenta znajdują się też wyniki testów na koronawirusa finansowanych ze środków publicznych. Teraz pojawiła się nowa usługa: informacja o tym, że na pacjenta nałożono kwarantannę lub izolację domową wraz z okresem jej trwania. Warto jednak przypomnieć, że lekarz może przedłużyć izolację domową z uwagi na stan zdrowia pacjenta - mówi Mariusz Szymański, rzecznik prasowy Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ.
Oprócz tego pacjent może pobrać dokument z elektronicznym podpisem potwierdzający kwarantannę lub izolację domową, a następnie wysłać go pocztą elektroniczną do pracodawcy.
Reklama | Czytaj dalej »
- Na Internetowe Konto Pacjenta (IKP) należy się logować poprzez stronę pacjent.gov.pl, na której uruchomiony został też wirtualny asystent odpowiadający na pytania dotyczące cyfrowych usług w ochronie zdrowia, w tym m.in. dotyczące logowania się na Internetowe Konto Pacjenta - podaje Szymański.
Na stronie pacjent.gov.pl znajdują się też informacje gdzie i na jakich zasadach można wykonać test na koronawirusa oraz opisane są zasady kwarantanny lub izolacji domowej. Znajduje się tam również przejrzysta instrukcja logowania na IKP. Do dyspozycji pacjentów pozostaje przez cały czas infolinia (800 190 590).
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane sÄ… dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!