Piątek, 22 Listopada 2024 | Imieniny: Cecylii, Jonatana, Marka chojnice24 na komórkę
Strona głównaChojnice
Rozmiar tekstu: A A
Agata Wiśniewska

Zamiast trawy beton i polbruk

Pasy zieleni wzdłuż kilku posesji na Alei Brzozowej, wraz powstaniem tutaj ciągu pieszo-rowerowego, zastąpił beton lub polbruk. Podobnie sytuacja wygląda na skrzyżowaniu z ul. Dworcową. Mieszkańcy pytają, dlaczego miasto wydaje miliony na deszczówkę i jednocześnie likwiduje naturalne formy retencji. Urzędnicy odpowiadają, że prace zostały wykonane zgodnie z projektem i mają zapewnić bezpieczeństwo cyklistom i pieszym.

- Komu przeszkadzały te pasy zieleni i dlaczego zastąpiono je betonem przy kilku posesjach? Jak to wszystko ma się do gospodarki deszczowej w naszym mieście. Inwestujemy grube miliony w deszczówkę i jednocześnie betonujemy miejską przestrzeń - nie kryje oburzenia chojniczanin, który w sprawie wykonał telefon do naszej redakcji. W rozmowie z nami mężczyzna podnosił również, że urzędnikom wizytującym inwestycje na Alei Brzozowej zgłaszał chęć pozostawienia przed swoją posesją pasa zieleni. Chojniczanin krytycznie odniósł się także do rozwiązania, jakie zostało wprowadzone na skrzyżowaniu Brzozowej i Dworcowej. Tutaj już nie pas zieleni, a część trawnika zastąpił polbruk.

 

Reklama | Czytaj dalej »

Jako, że Aleja Brzozowa to arteria, której zarządcą jest powiat, najpierw tam skierowaliśmy pytania. - Zieleńce, o których mówimy, to paski szerokości 10 - 15 cm, a projekt budowlany zakładał ich wypełnienie - opowiada Maciej Kempiński, dyrektor Wydziału Inwestycji i Infrastruktury Drogowej w chojnickim starostwie. Faktyczną szerokość pasa zieleni weryfikuje powyższe zdjęcie.

Jednocześnie urzędnik informuje, że zamianę trawy na polbruk na skrzyżowaniu dróg zastosowano "dla poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów". Szerszej odpowiedzi udzielają dyrektorzy Urzędu Miejskiego w Chojnicach. Zarówno Jarosław Rekowski, jak i Jacek Domozych mówią, że ciągi pieszo-rowerowe muszą mieć odpowiednie parametry. Na takiej ścieżce bezpiecznie powinna wyminąć się dwójka rowerzystów, ale i pieszy. Z tego też ma wynikać likwidacja pasów zieleni. Idąc tym tokiem, dlaczego tylko przy kilku posesjach zdecydowano się zieleń zastąpić polbrukiem czy betonem, a przy pozostałych już nie? Na to pytanie urzędnicy nie umieli odpowiedzieć. Na ścieżki rowerowe radzili spojrzeć kompleksowo w kontekście całej dzielnicy Dworcowej. Zaznaczali również, że na wspomnianych arteriach prowadzone były dwie inwestycje, tj. budowa kanalizacji deszczowej wraz z odbudową nawierzchni oraz budowa ścieżek pieszo-rowerowych w ramach utworzenia węzła transportowo-integrującego. Po oficjalną odpowiedź dyrektor Jacek Domozych odsyła nas na drogę pisemną.

- Na Al. Brzozowej i ul. Dworcowej roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z projektem budowlanym. Przebudowa chodnika wynikająca z budowy ścieżki rowerowej wymaga dostosowania jego szerokości w celu spełnienia wymagań technicznych oraz zapewnienia bezpiecznej komunikacji. Zarządca drogi jest powiat chojnicki - brzmi odpowiedź z Wydziału Budowlano - Inwestycyjnego w chojnickim ratuszu.

Zauważyłeś błąd w artykule? Napisz nam o tym

Artykuł pochodzi z portalu www.chojnice24.pl

4 komentarze

~horton
proponuję dla bezpieczeństwa zainstalować barierki (takie żółte) pomiędzy pasem pieszym a rowerowym
31 Stycznia 2021, godzina 12:49
Oceniono 6 razy 6
~50
Na pozostałe trreny przylegle do posesji zabrakło polbruku, ot i cała tajemnica.
Natomiast moim zdaniem zajecie polbrukiem skosu schodzacego na Brzozową jest dobrym pomysłem , gdyz stoi słup i faktycznie mijanie sie rowerzysty i pieszego moze byc problematyczne, co nie znaczy ze trzeba betonowac gdzie sie da.
30 Stycznia 2021, godzina 19:09
Oceniono 10 razy 2
~chojniczanka
betonozy ciąg dalszy...
30 Stycznia 2021, godzina 13:20
Oceniono 9 razy 9
~Mieszkaniec Dworcowej
Proponuję również przyjrzeć się jakości wykonania ścieżki rowerowej na ulicy Towarowej. Chodzi głównie o odcinek na wysokości bloków. Jadąc czy też idąc w kierunku ulicy Dworcowej doskonale słychać, że kostka po jej położeniu nie została posypana piaskiem. Polbruk miejscami jest bardzo luźny, a ktoś za tę fuszerkę wziął pieniądze i ktoś był inspektorem nadoru tej inwestycji.
29 Stycznia 2021, godzina 20:38
Oceniono 22 razy 14

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!

Zaloguj się lub dodaj komentarz jako gość

Zalogowani użytkownicy mogą otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach. Zaloguj się

Zaloguj się

Kursy walut

Aktualne kursy w kantorze PROMES
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 4.110 4.210 DKKDKK 0.532 0.555
EUREUR 4.320 4.400 TRYTRY 0.121 0.133
CHFCHF 4.620 4.700 NOKNOK 0.306 0.337
GBPGBP 5.170 5.250 SEKSEK 0.341 0.363
Aktualizacja: 2024-11-21 18:48
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.
Kursy dla transakcji powyżej 4000 PLN
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 4.135 4.194 DKKDKK 0.533 0.554
EUREUR 4.333 4.375 TRYTRY 0.122 0.132
CHFCHF 4.640 4.690 NOKNOK 0.307 0.336
GBPGBP 5.191 5.241 SEKSEK 0.342 0.362
Aktualizacja: 2024-11-21 18:48
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.

Sondaże Chojnice24 archiwum »

Czy obecnie prowadzone w Chojnicach inwestycje drogowe są dla Ciebie uciążliwe?



Ceny paliw2024-11-21

E95 E98 ON LPG
BP 5.99 zł 6.74 zł 6.36 zł 3.14 zł
Circle K 5.94 zł - 6.31 zł 3.1 zł
Mol Chojnice 5.99 zł - 6.36 zł 3.14 zł
MZK 5.82 zł 6.59 zł 6.2 zł 3.05 zł
Orlen 5.99 zł 6.8 zł 6.36 zł 3.14 zł
PKS 5.82 zł - 6.2 zł 3.2 zł

Drogi Użytkowniku,

przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych podczas korzystania z naszego portalu. Zamykając ten komunikat (poprzez kliknięcie "X", przysiku "Przejdź do serwisu") zgadzasz się na opisane niżej działania.

Wykorzystanie danych

Masz pełne prawo zgłosić podmiotowi przetwarzającemu Twoje dane osobowe żądanie dostępu do tych informacji, ich poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

Zakres i cele przetwarzania Twoich danych oraz szczegółowe informacje o Twoich prawach opisane zostały w Polityce prywatności oraz Regulaminie portalu, z którymi możesz zaponać się w każdej chwili.

Pliki cookies

Stosujemy pliki cookies i inne podobne technologie w celu:

Zakres wykorzystania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Nie wprowdzając zmian zgadzasz się na zapisywanie plików cookies w pamięci Twojego urządzenia.

Szczegółowe informacje nt. sposobu wykorzystania plików cookies znajdziesz w Regulaminie portalu.

Przejdź do serwisu Zamknij