Zamiast trawy beton i polbruk
Pasy zieleni wzdłuż kilku posesji na Alei Brzozowej, wraz powstaniem tutaj ciągu pieszo-rowerowego, zastąpił beton lub polbruk. Podobnie sytuacja wygląda na skrzyżowaniu z ul. Dworcową. Mieszkańcy pytają, dlaczego miasto wydaje miliony na deszczówkę i jednocześnie likwiduje naturalne formy retencji. Urzędnicy odpowiadają, że prace zostały wykonane zgodnie z projektem i mają zapewnić bezpieczeństwo cyklistom i pieszym.
Reklama | Czytaj dalej »
Jako, że Aleja Brzozowa to arteria, której zarządcą jest powiat, najpierw tam skierowaliśmy pytania. - Zieleńce, o których mówimy, to paski szerokości 10 - 15 cm, a projekt budowlany zakładał ich wypełnienie - opowiada Maciej Kempiński, dyrektor Wydziału Inwestycji i Infrastruktury Drogowej w chojnickim starostwie. Faktyczną szerokość pasa zieleni weryfikuje powyższe zdjęcie.
Jednocześnie urzędnik informuje, że zamianę trawy na polbruk na skrzyżowaniu dróg zastosowano "dla poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów". Szerszej odpowiedzi udzielają dyrektorzy Urzędu Miejskiego w Chojnicach. Zarówno Jarosław Rekowski, jak i Jacek Domozych mówią, że ciągi pieszo-rowerowe muszą mieć odpowiednie parametry. Na takiej ścieżce bezpiecznie powinna wyminąć się dwójka rowerzystów, ale i pieszy. Z tego też ma wynikać likwidacja pasów zieleni. Idąc tym tokiem, dlaczego tylko przy kilku posesjach zdecydowano się zieleń zastąpić polbrukiem czy betonem, a przy pozostałych już nie? Na to pytanie urzędnicy nie umieli odpowiedzieć. Na ścieżki rowerowe radzili spojrzeć kompleksowo w kontekście całej dzielnicy Dworcowej. Zaznaczali również, że na wspomnianych arteriach prowadzone były dwie inwestycje, tj. budowa kanalizacji deszczowej wraz z odbudową nawierzchni oraz budowa ścieżek pieszo-rowerowych w ramach utworzenia węzła transportowo-integrującego. Po oficjalną odpowiedź dyrektor Jacek Domozych odsyła nas na drogę pisemną.
- Na Al. Brzozowej i ul. Dworcowej roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z projektem budowlanym. Przebudowa chodnika wynikająca z budowy ścieżki rowerowej wymaga dostosowania jego szerokości w celu spełnienia wymagań technicznych oraz zapewnienia bezpiecznej komunikacji. Zarządca drogi jest powiat chojnicki - brzmi odpowiedź z Wydziału Budowlano - Inwestycyjnego w chojnickim ratuszu.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (4)
- Komentarze Facebook (...)
4 komentarze
Natomiast moim zdaniem zajecie polbrukiem skosu schodzacego na Brzozową jest dobrym pomysłem , gdyz stoi słup i faktycznie mijanie sie rowerzysty i pieszego moze byc problematyczne, co nie znaczy ze trzeba betonowac gdzie sie da.
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!