Nadal można korzystać z Polskiego Bonu Turystycznego
Polski Bon Turystyczny to wsparcie zarówno dla polskich rodzin, jak i krajowej branży turystycznej, która ucierpiała podczas pandemii koronawirusa. Odmrażanie turystyki z pewnością spowoduje, że Polacy chętnie będą korzystać z wypoczynku. W naszym województwie na aktywację wciąż czeka ponad 172 tys. bonów.
fot. pexels
Bon turystyczny to jednorazowe świadczenie, które wynosi 500 zł na każde dziecko do ukończenia 18. roku życia oraz jedno dodatkowe świadczenie w formie uzupełnienia bonu, w wysokości 500 zł dla dzieci z orzeczoną niepełnosprawnością. Rodzice i opiekunowie mogą aktywować bony do końca marca 2022 r. Dotychczas w województwie pomorskim aktywowano prawie 97 tys. bonów turystycznych, co stanowi 36 proc. z puli wszystkich dostępnych w naszym regionie.
Reklama | Czytaj dalej »
Bonem można płacić za usługi hotelarskie i imprezy turystyczne na terenie Polski. Mogą one też
służyć do opłacania jednodniowych wycieczek wraz z wszelkimi atrakcjami, przewidzianymi przez organizatorów w ramach danej oferty.
Bonem można płacić do końca marca 2022 r. Nie znaczy to jednak, że do tego czasu trzeba skorzystać z noclegu czy imprezy. Nie ma przeszkód, by opłacić w ten sposób rezerwacje na np. pobyt w późniejszym terminie.
Przy użyciu bonu można płacić podmiotom, które zarejestrowały się na liście prowadzonej przez Polską Organizację Turystyczną. Obecnie jest ich ponad 22 tys. w całym kraju, a na Pomorzu ponad 4 tys. Rodziny z całego kraju wykorzystały do tej pory na w naszym województwie ponad 82 tys.
Polskich Bonów Turystycznych. Ich wartość to blisko 59 mln zł, a więc najwięcej w kraju. Listę podmiotów można sprawdzić na stronach www.bonturystyczny.gov.pl, www.pot.gov.pl lub www.polska.travel.pl.
Obsługa bonu odbywa się wyłącznie na Platformie Usług Elektronicznych (PUE ZUS). Można go
aktywować w dowolnym momencie (np. na kilka dni przed planowanym wypoczynkiem), po podaniu danych kontaktowych (adres e-mail i numer telefonu komórkowego).
Płatności bonem są realizowane poprzez SMS. Żeby zapłacić za usługę trzeba pokazać numer
przypisany do bonu, a następnie jednorazowy kod autoryzacyjny.
Dla wszystkich, którzy mają pytania związane z funkcjonowaniem bonu, Zakład Ubezpieczeń
Społecznych uruchomił specjalną całodobową infolinię pod numerem 22 11 22 111.
Pytania można też zadawać pisząc na adres: bon@zus.pl
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!